آریا جوان
5 عادتی که زندگی‌مان را هر روز خراب می‌کنند
چهارشنبه 19 تير 1398 - 18:37:26
آریا جوان -
5 عادتی که زندگی‌مان را هر روز خراب می‌کنند
٠
٠
چاره‌ چی / گفته می شود که شادی یک اصطلاح مبهم است چرا که هرکس تعریف خودش را از شادی دارد. اما روان شناسان و عصب شناسان با این جمله موافق نیستند. آن ها می دانند که چه چیزی ما را راضی می کند و چه چیزهایی ما را ناراحت می کنند. بعضی اوقات ما همیشه حس بدی داریم که به خاطر عادت هایی است که حتی متوجه شان هم نمی شویم. در زیر به 5 عادت مخرب زندگی اشاره کرده ایم.
ما همیشه می نشینیم
امروزه زندگی نشستنی تبدیل به یک امر طبیعی شده است. بعد از ظهرها، ما با ماشین یا وسیله نقلیه عمومی به خانه می رویم و سپس در خانه می نشینیم و تلویزیون می بینیم یا با کسی صحبت می کنیم. بدون حرکت کردن، سطح اندورفین و دیگر هورمون های مسئول شادی کاهش پیدا می کند. هر روز 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید یا 2 بار در هفته ورزش کنید تا انرژی بیشتری داشته باشید و خوشحال تر باشید.
همه روزمان در خانه هستیم
همه ما می دانیم که کار کردن از خانه لزوما ربطی به شادی ندارد. گذراندن وقت در رستوران، سینما و دیگر مکان ها هم الزاما باعث شادی ما نمی شوند. اما اگر مقداری از زمانتان را در جایی ناشناس بگذرانید، بیشتر خوشحال خواهید بود و عزت نفس بیشتری خواهید داشت. روان شناسان به آن «درمان ماجراجویی» می گوییند.
ما به اتفاقات اطرافمان توجهی نداریم
مهم است که فقط به کاری که می کنیم توجه نکنیم بلکه به نحوه انجام آن دقت داشته باشیم. برای مثال دو خانم را تصور کنید که یکی از این که نمی تواند بیرون پیش دوستانش باشد ناراحت است و یکی که از بودن در خانه و فرصتی برای تمیزکاری خانه شکرگذار است. فرد دوم در نهایت احساس آرامش و انرژی بیشتری خواهد کرد.
فقط مصرف کننده هستیم
برای این که زندگی مان معنایی داشته باشد، نه تنها باید بگیریم بلکه بدهیم. عمل مهربانی مارا خشنود می کند و احساس فوق العاده ای به ما می دهد. حتی کوچک ترین اعمال خیری می تواند ما را خوشحال کند.
ما خودمان را از بقیه دور نگه می داریم
در هر سنی فرد نیاز دارد که متعلق به گروهی باشد. برای این که واقعا خوشحال باشید باید احساس نزدیکی به دیگران کنید.
مترجم: سید صدرا شریعتی
منبع: brightside.me

http://www.javanannews.ir/fa/News/144587/5-عادتی-که-زندگی‌مان-را-هر-روز-خراب-می‌کنند
بستن   چاپ