آریا جوان
نحوه توزيع رايگان مکمل‌هاي آهن و D در مدارس دختران
پنجشنبه 29 آبان 1393 - 12:08:47 PM
ايسنا

دکتر زهرا عبداللهي ضمن اشاره به شايع‌ترين کمبودهاي ريزمغذي‌ها در جامعه ايراني، درباره مکمل‌ياري زنان باردار و کودکان گفت: برنامه مکمل‌ياري از طريق شبکه‌هاي بهداشتي و درماني کشور اجرا مي‌شود.

 وي افزود: امسال کار ويژه‌اي براي تامين و تدارک مکمل‌هاي مورد نياز انجام شد؛ به طوري که تمام زنان باردار تحت پوشش شبکه بهداشتي درماني کشور، مکمل‌هايي نظير قرص آهن، اسيدفوليک و مولتي ويتامين را به صورت رايگان دريافت مي‌کنند.

 به گفته عبداللهي، جهت رفع نياز کودکان زير دو سال نيز قطره آهن و مولتي ويتامين تامين و به صورت رايگان توزيع مي‌شود. مکمل ياري در اين کودکان جهت جلوگيري از بروز کمبود ويتامين‌هاي A و D و پيشگيري از کم خوني و کمبود آهن تا 24 ماهگي ادامه يابد.

 وي افزود: علاوه بر آن، برنامه مکمل ياري هفتگي آهن را براي دختران دانش آموز داريم که به صورت هفتگي و با همکاري آموزش و پرورش مکمل‌هاي لازم تهيه و در دبيرستان‌هاي دخترانه توزيع مي‌شود. همچنين در اين مدارس نحوه تغذيه صحيح و اينکه چه نکاتي را بايد در تغذيه خود براي پيشگيري از کمبود آهن، کم خوني، ديابت و... رعايت کنند آموزش داده مي‌شود.

 عبداللهي گفت: مکمل ياري با ويتامين D نيز از امسال براي کاهش مشکل کمبود اين ويتامين در مدارس دخترانه آغاز شده است. مکمل ويتامين D تهيه و تامين شده و توزيع آن در حال حاضر در 30 دانشگاه علوم پزشکي کشور به اجرا درآمده است. پس از تامين اعتبارات، اين برنامه نيز در سراسر کشور اجرايي مي‌شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/1447/نحوه-توزيع-رايگان-مکمل‌هاي-آهن-و-D-در-مدارس-دختران
بستن   چاپ