آریا جوان
باهنر: رئيس ‌جمهوري که همه کارها را خودش انجام دهد، کارگر فعال است
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 3:35:07 PM

يکي از نامزدهاي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با انتقاد از رئيس جمهوري که بخواهد همه کارها را خودش انجام دهد، گفت: مديري که همه کارها را خودش انجام دهد، کارگر فعال است.
محمدرضا باهنر در نشست اصولگرايان استان گلستان در حسينيه دزياني‌هاي گرگان اظهار داشت: اين سابقه يکي از دلايل دعوت دوستان از من براي نامزدي در رقابت‌هاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري است.

وي افزود: ساير دلايل دوستان براي دعوت از من تجربه اينجانب در برنامه‌نويسي، بودجه‌نويسي و کارهاي علمي است.

* سرعت رئيس‌جمهور بيش از 120 کيلومتر خلاف قوانين کشور است

اين نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شجاعت را يکي از ويژگي‌هاي رئيس‌جمهور آينده عنوان و با انتقاد از برخي رويکردهاي احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: ويژگي شجاعت در احمدي‌نژاد به بي‌باکي تبديل شده است.

باهنر افزود: احمدي‌نژاد زماني مي‌گفت سرعت من 180 کيلومتر است هر کسي مي‌تواند به من برسد، غافل از اينکه جاده‌هاي ايران براي اين ميزان سرعت ساخته نشده‌اند.

وي تصريح کرد: قوانين تصويب شده در ايران به رئيس‌جمهور اجازه سرعت بيش از 120 کيلومتر را نمي‌دهد.

اين نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بر بهره‌گيري از خرد جمعي در اداره امور تاکيد کرد و گفت: مدير موفق تمهيدات خود را به دست نيروهاي زير دستش انجام مي‌دهد.

باهنر با انتقاد از رئيس جمهوري که همه کارها را خودش انجام دهد، تصريح کرد: مديري که همه کارها را خودش انجام دهد، کارگر فعال است.

به گفته وي، از ساختارها و تصميمات اجرايي کشور به درستي استفاده نمي‌شود به همين دليل به هم ريختگي در کشور ايجاد شده است.

* به جاي نامه‌نگاري براي ايجاد شغل بايد سايت‌هاي راهبردي به درستي تدوين شوند

اين نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: اگر قرار باشد تصميمات کلان بدون پشتوانه و محاسبه اتخاذ شوند نمي‌توان اميدي به توسعه کشور داشت.

وي با انتقاد از نامه‌نگاري‌هاي نمايندگان مجلس به مديران کشور به منظور ايجاد شغل براي ارباب رجوع‌هاي خود اظهار داشت: نمايندگان به جاي اين نامه‌نگاري‌ها بايد فکر اساسي براي اشتغال کشور کنند.

وي با طرح اين سئوال که مگر با اين نامه‌نگاري‌ها چند نفر مشغول به کار مي‌شوند، تصريح کرد: سالانه يک ميليون نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصيل مي‌شوند که بايد به فکر ايجاد شغل براي آنها باشيم.

باهنر اضافه کرد: نمايندگان مجلس براي اشتغال به کار ارباب‌رجوع‌هاي خود چند نامه بايد بنويسند تا همه آنها مشغول به کار شوند.

* همه وزراي خاتمي اصلاح‌طلب نبودند

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: به جاي اين نامه‌نگاري‌ها سياست‌هاي راهبردي بايد به درستي تدوين شوند.

باهنر در خصوص ويژگي‌هاي رئيس‌جمهور گفت: رئيس‌جمهور بايد با اقتصاد آشنا، اطلاعات عمومي، قدرت فهم بودجه و قدرت درک داشته باشد.

به گفته وي، رئيس‌جمهور بايد متدين، کارآمد و کمتر اهل حرف زدن و بيشتر اهل عمل کردن باشد.

باهنر با بيان اينکه رئيس‌جمهور بايد به دور از تنگ‌نظري سياسي از مديران توانمند کشور استفاده کند، خاطرنشان کرد: همه وزاري خاتمي اصلاح‌طلب نبودند، در دولت‌هاي هاشمي، خاتمي و احمدي‌نژاد هم نيروهاي توانمند وجود داشتند.

*هاشمي، خاتمي و احمدي‌نژاد زحمات زيادي کشيدند/ ديپلماسي لبخند به جاي ديپلماسي اخم

اين نامزدهاي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تاکيد بر اينکه نبايد با نمک‌نشناسي مديران قبلي را متهم به کم‌کاري کرد، گفت: هاشمي، خاتمي و احمدي‌نژاد زحمات زيادي براي اين کشور کشيدند.

باهنر اظهار داشت: بايد ديگران را عادلانه نقد و از بزرگنمايي نقاط ضعف و ناديده گرفتن نقاط مثبت خودداري کنيم.

وي افزود: اينکه موسوي، احمدي‌نژاد را متهم به کار نکردن و احمدي‌نژاد هم خاتمي و هاشمي را متهم به کم‌کاري يا کار نکردن کند پسنديده نيست.

اين نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: وزرا اختياراتي دارند که به قيمت سرباز بودن نبايد آن اختيارات سلب شوند.

باهنر تصريح کرد: هيئت دولت شخصيت و اختياراتي مستقل از رئيس‌جمهور داشته لذا نمي‌توان تمامي آن اختيارات را به رئيس‌جمهور سپرد، مديري که تمامي کارها را خودش انجام دهد کارگر فعال است.

به گفته وي، در قانون اساسي تفکيک وظايف و مسئوليت‌ها مشخص شده و هر کسي بايد در چارچوب وظايف تعيين شده عمل کند.

اين نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به نرخ تورم 40 درصدي سال 1391، اين ميزان نرخ تورم را در 30 سال گذشته بي‌سابقه دانست و اظهار داشت: بخشي از اين تورم ناشي از تحريم‌هاي خارجي و بخشي ديگر ناشي از تحريم‌هاي داخلي است.

باهنر با بيان اينکه نمي‌توان با کشورهايي که اختلافات اساسي اعتقادي داريم رابطه برقرار کنيم، تصريح کرد: در عين حال نمي‌توان رابطه با همه کشورها را هم قطع کرد.

وي ديپلماسي ايران در سال‌هاي گذشته را غيرفعال ارزيابي کرد و ادامه داد: آمدن اعضاي جنبش عدم‌تعهد به ايران و دفاع از حقوق قانوني ما در ايران به معني فعال بودن سياست خارجي نيست.

باهنر تاکيد کرد: دولت در سال‌هاي گذشته با بسياري از کشورهاي عضو جنبش عدم‌تعهد ديپلماسي سازنده نداشت.

به گفته وي، دولت به جاي ديپلماسي اخم بايد از ديپلماسي لبخند و شاد استفاده کند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/145/باهنر--رئيس-‌جمهوري-که-همه-کارها-را-خودش-انجام-دهد،-کارگر-فعال-است
بستن   چاپ