آریا جوان
ترویج پوشش‌های محلی از راهکارهای حفظ حجاب است
شنبه 22 تير 1398 - 16:35:36
آریا جوان -
ترویج پوشش‌های محلی از راهکارهای حفظ حجاب است
٢١٥
٠
ایلنا / مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج لباس‌های محلی از راهکارهای موثر حفظ حجاب و مقابله با بدحجابی در جامعه است.
مرضیه جلیل‌پور روز شنبه در دیدار از کارگاه دوخت و عرضه لباس محلی در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر افزود: با فرهنگ‌سازی صحیح می‌توان نسل نوجوان و جوان خود را متمایل به پوشش لباس‌های محلی کنیم و حجاب را که از احکام ضروری اسلام است از این طریق بین زنان و مردان رواج دهیم.
وی ادامه داد: لباس محلی برگرفته از آداب و رسوم هر منطقه است و با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و قرارگیری در طبیعت نوع پوشش در استان چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف در عین تمایز از استانداردهای لازم برای حفظ حجاب اسلامی در کشور برخوردار است.
جلیل‌پور با اشاره به پوشش زنان بختیاری استان، تصریح کرد: این لباس‌های محلی از پارچه‌های زری و ابریشم، مخمل‌های رنگین، یراق‌های پهن و باریک، سکه‌های قدیمی، منجوق و پولک‌دوزی تهیه می‌شود که از ذوق، سلیقه و مهارت زیاد خبر می‌دهد و وقار خاصی به زنان می‌بخشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: لباس محلی دهکردی، ترکی قشقایی و دیگر نقاط استان نیز جلوه و زیبایی‌های خاص خود را دارد که می‌توان با معرفی بیش از پیش این پوشش‌ها و تغییراتی در دوخت آن متناسب با زندگی امروزه آن را به عنوان پوشش کامل به زنان و بانوان جامعه عرضه داشت.
قلعه چالشتر در منطقه چالشتر شهرکرد قرار دارد و نماد معماری دوره قاجار است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/146114/ترویج-پوشش‌های-محلی-از-راهکارهای-حفظ-حجاب-است
بستن   چاپ