آریا جوان
هشدار درباره زندگي مجردي دختران ايراني
پنجشنبه 13 آذر 1393 - 1:56:41 PM
تي نيوز
فهيمه فرهمند پور در دهمين جلسه شوراي اداري استانداري در سالن شماره يک استانداري مازندران با اشاره به اينکه وضعيت بانوان در همه دنيا متفاوت است، اظهارداشت: وضعيت زنان با ارتقاء و بهبود شرايط اقتصادي جامعه متفاوت است و  تعيين وضعيت، جايگاه و اهتمام زنان در جامعه امکانات و بودجه نيست بلکه ديدگاه زنان بخود و مردان به جايگاه آنهاست.

اين مسئول با بيان اينکه بايد براي رسيدن به يک همگرايي تلاش کنيم، افزود: نگاه به زن در جامعه و پرداختن به آن موجب قوت، عزت و امنيت جامعه و خانواده مي شود و توجه به زنان در جامعه يک تاکتيک است يا يک استراتژي، اين نگاه مهم است.

وي متولي آموزش زنان و مردان را آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مسئله زنان در جامعه مسئله زنان نيست بلکه براي همه مخاطبان جامعه است.

مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده تصريح کرد: سلامت، آموزش، امنيت و قوت روان زنان براي جامعه هزينه نيست بلکه سرمايه آن است.

فرهمند پور تاکيد کرد: خطاي استراتژيک در بسياري از برنامه ريزي هاي مسئولين وجود دارد که بسياري از مسائل زنان و خانواده با آن مواجه هستند و ناشي از بي توجهي به حوزه هاي ديگر است.

وي با اشاره به اينکه حدود 8 درصد مخاطبين دوره هاي آموزشي و مهارت هاي زندگي مردان هستند، اظهارداشت: چطور انتظار داريد که خانواده بدليل توجه بيشتر به مردان در جامعه تحکيم پيدا کند.

اين مسئول به بحث حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و افزود: تمام  نصايح و بحث ها در اين خصوص مختص دختران و زنان است که اين درست نيست و بسياري از مسائل زنان و خانواده بايد با يک نگاه جديد مورد توجه قرار گيرد و در برنامه ريزي مسئولين لحاظ شود.

وي با اشاره به اينکه نرخ ازدواج کاهش و نرخ طلاق  افزايش در جامعه افزايش يافته است، اظهارداشت: متوسط سن پسران و دختران افزايش و متوسط سن زنان و مردان کاهش يافته است.

فرهمند پور در خصوص اشتغال و تحصيل زنان اذعان داشت: در جريان خروج دانشجويان و فرار مغزها از کشور در سال هاي قبل مردان ولي متاسفانه در حال حاضر دختران براي تحصيل و اشتغال به کشورهاي ديگر عزيمت مي کنند.

مشاور وزير کشور در مورد اعتياد گفت: متاسفانه حدود 10 درصد معتادان جامعه را زنان تشکيل مي دهند و متوسط سن آنها 27 سال است و الگوي آنها مواد مخدر صنعتي است.

فرهمند پور بيان کرد: در کشورهاي ديگر در بحث اعتياد دختران مجرد اما در ايران متاهلين گرفتار هستند.

وي با اشاره به اينکه سرطان‌هاي شايع زنان، قابل درمان‌ترين سرطان‌هاي حوزه زنان هستند، ادامه داد: چون دير بيماري شناخته مي‌شود هزينه درمان افزايش يافته است.

مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده با بيان اينکه بايد در جهت ادبيات و نگاه مشترک به حوزه زنان و خانواده تلاش شود، گفت: با توجه به جايگاه زنان در افکار عمومي، موقعيت ها و ابعاد اجتماعي در کشورهاي مختلف فراز و فرودهايي وجود دارد، مسائل زنان و خانواده در جامعه بسيار نگران کننده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/1490/هشدار-درباره-زندگي-مجردي-دختران-ايراني
بستن   چاپ