آریا جوان
کواکبیان: حاکم شدن دموکراسی نیاز به صبوری دارد
جمعه 28 تير 1398 - 20:10:38
آریا جوان -
کواکبیان: حاکم شدن دموکراسی نیاز به صبوری دارد
٢٠٣
٠
ایرنا / دبیرکل حزب مردم سالاری، گفت: کار سیاسی و حاکم شدن دموکراسی نیاز به صبوری دارد و باید تحمل کرد، همیشه نباید منتظر پیروزی‌های بزرگ بود باید تحمل کرد؛ قطعاً در چارچوب تشکیلات، سازمان دهی و عملکرد خوب پیروزی به دست خواهد آمد.
«مصطفی کواکبیان» روز جمعه در همایش «شورایاری‌ها مظهر مردم سالاری» که به میزبانی حزب مردم سالاری برگزار شد، افزود: نهادهای مدنی دنیا موفق بودند چون با خرد جمعی این کارها را پیش بردند و نهادهای مدنی مشروعیت کامل‌تری نسبت به نهادهای اجرایی دارند.
وی اضافه کرد: برای قانونمند کردن و روشن کردن جایگاه شورایاری‌ها در مجلس بیشترین تلاش را در مجلس رل انجام دادیم ولی دلایل متعدد از جمله عدم همراهی رئیس مجلس قانون شورایاری‌ها به سرانجام نرسید.
کواکبیان یادآور شد: از بازرسی کل کشور تعجب می‌کنم که بعد از چهار دوره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، نامه نوشته و در این خصوص بحث‌هایی را مطرح کرده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها حمایت کرد و وزیر کشور گفت؛ شورایاری‌ها در 4 دوره قبلی برگزار شده و این دوره هم باید برگزار شود.
وی با بیان اینکه باید پشتیبانی قانونی شورایاری‌ها را بیشتر کنیم، خطاب به رئیس شورای شهر تهران، گفت: شورایاری‌ها گلایه دارند و می‌گویند شورای شهر، ما را در پروسه تصمیم‌گیری‌ها دخالت نمی‌دهد.
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: پیشنهاد می‌کنم بعد از انتخابات با شورایارهای مناطق 22 گانه تهران جلساتی برگزار شود و در بازی گرفتن این نهاد مدنی بازنگری شود. شورایاران باید در تصمیم سازی ها و نقش داشته باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شورایاران پول نمی‌خواهند، تصریح کرد: می‌خواهند از آنها نظرخواهی شود و نظرات آنها در شورای شهر دیده شود.
وی افزود: من اعتقاد ندارم که شورایاری‌ها سیاسی شوند، دست اصولگرایان را هم می‌بوسم و از آنها دعوت می‌کنیم در این پروسه دخالت و ورود کنند، تفاوتی نمی‌کند شورایار اصلاح طلب باشند یا اصولگرا، فقط باید به مردم کمک کرد.
کواکبیان شورایاری‌ها را حلقه مفقوده دموکراسی دانست و خاطرنشان کرد: در این دوره باید احساس مشارکت مردم را نسبت به شورایاری‌ها تقویت کنیم که مردم نقش و اثر شورایاری‌ها را در زندگی خود درک کنند.
دبیرکل حزب مردم سالاری یادآور شد: ما چاره‌ای نداریم و باید همه مشکلات کشور را از طریق صندوق رأی و انتخابات حل کنیم، البته انتخابات باید آزاد، سالم و عادلانه باشد. مردم در امر اداره کشور دخیل هستند به همین دلیل باید در انتخابات شرکت کنند.
وی ادامه داد: حزب اخوان مسلمین مصر 70 سال در سایه بود ولی فعالیت می‌کرد و نهایتاً هم در اولین فرصت قدرت را در دست گرفت، بنابراین کار سیاسی و دموکراسی نیاز به صبوری دارد و باید تحمل کرد نباید زود منتظر پیروزی‌های بزرگ بود باید تحمل کرد و در چارچوب تشکیلات عملکرد پس از پیروزی به دست خواهد آمد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/150117/کواکبیان--حاکم-شدن-دموکراسی-نیاز-به-صبوری-دارد
بستن   چاپ