آریا جوان
رونمايي از 10 طرح جديد حجاب
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 1:05:54 PM
فارس
مراسم افتتاحيه هفتمين نمايشگاه عفاف و حجاب با حضور علي مرادخاني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد قبادي دبير کار گروه ساماندهي مد و لباس و لاله افتخاري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

* رونمايي از 10 طرح جديد در زمينه عفاف و حجاب

در اين مراسم حميد قبادي دبير کار گروه ساماندهي مد و لباس گفت: اين نمايشگاه به دنبال درخواست مردم مبني بر اينکه نمايشگاه‌هاي عفاف و حجاب محدود به ماه مبارک رمضان نباشد برگزار شد تا پاسخي به نيازهاي آحاد جامعه داده شود.

وي ادامه داد: ملزومات عفاف و حجاب يکي از اقلام اصلي سبد بسياري از خانواده‌هاي ايراني است و برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي کمک مي‌کند تا موضوع عفاف و حجاب در جامعه گسترش پيدا کند.

دبير کار گروه‌ ساماندهي مد و لباس افزود: همچنين اين نمايشگاه امکان ذائقه‌سنجي مخاطبان را به ما مي‌دهد تا بتوانيم به نيازها و علايق مردم پاسخ دهيم.

قبادي افزود: قرار بود اين نمايشگاه دهه اول ماه محرم برگزار شود ولي به دليل مشکلاتي که ايجاد شد به تأخير افتاد و هم اکنون خوشحال هستيم که خداوند به ما کمک کرد تا بتوانيم اين نمايشگاه را برگزار کنيم.

وي ادامه داد: در برنامه‌هاي ما اين است که در طول سال حداکثر 4 نمايشگاه عفاف و حجاب را برگزار کنيم تا خانواده‌ها بتوانند براي استفاده از اين اقلام به نمايشگاه‌ها مراجعه کنند.

قبادي گفت: اين نمايشگاه شامل 100 غرفه است که 61 غرفه آن توليد‌کننده و طراحان و مابقي به حوزه نمايش اختصاص دارد. همچنين قرار است در اين نمايشگاه نشست‌هاي علمي و آموزشي و کار گروه‌هاي آموزشي برگزار شود.

وي ادامه داد: در اين نمايشگاه همچنين از 10 اثر جديد در حوزه عفاف و حجاب رونمايي خواهيم کرد و اميدوار هستيم در هر کدام از اين نمايشگاه‌ها بتوانيم محصولات جديد را به جامعه معرفي کنيم.

* لزوم همگرايي با کشورهاي اسلامي براي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

در ادامه اين مراسم علي مرادخاني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينکه برگزاري اين نمايشگاه‌ها اقدام بسيار مفيدي است، گفت: بايد جلساتي برگزار شود تا هدف از برگزاري اين نمايشگاه‌ها را مشخص کنيم و ببينيم به کجا خواهيم رسيد و تاکنون برگزاري اين نمايشگاه‌ها چقدر توانسته است ما را به اهداف خودمان نزديک کند.

وي ادامه داد: هويت ما لباس ماست و هر جامعه‌اي که به آن وارد شويم طرز تفکر مردم آن را در لباس آنها مي‌توانيم ببينيم. اينگونه فعاليت‌ها نياز به حمايت دارد تا بخش خصوصي نيز بتواند فعاليت‌هاي خود را گسترش دهد.

معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ماندگار شدن توليد‌کنندگان و طراحان در عرصه مد و لباس يک وظيفه است که تمام مسئولان بايد به آن دقت کنند و ما نيز به عنوان متولي اين کار گروه اين حمايت‌ها را انجام خواهيم داد و از هيچ اقدامي دريغ نمي‌کنيم.

مرادخاني با بيان اينکه اينگونه نمايشگاه‌ها نبايد تنها در تهران برگزار شود، گفت: استان‌هاي سراسر کشور نيز بايد از اين اقدامات استفاده کنند و نبايد تنها نمايشگاه‌ها در تهران برگزار شود و بايد چند عمل جريان‌ساز به صورت جدي در اين زمينه صورت بگيرد تا تمام مردم بتوانند از اين نمايشگاه‌ها بازديد کنند.

مرادخاني گفت: ما مخاطبان زيادي نيز در کشورهاي اسلامي داريم که مي‌توانيم مجموعه‌اي از اين لباس‌ها را نيز براي ارائه به آنها آماده کنيم.

وي ادامه داد: اگر مقايسه‌اي صورت بگيرد متوجه مي‌شويد که لباس‌هاي ما از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است و لباس ايراني همواره به عنوان يکي از اقلامي بوده است که مورد توجه ساير کشورها قرار مي‌گيرد.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح کرد: ما به يک همگرايي در حوزه کشورهاي اسلامي نياز داريم تا بتوانيم تجارب خود را در اين زمينه با هم مبادله کنيم.

مرادخاني تصريح کرد: اقدامات انجام شده در زمينه مد و لباس بايد صرفه اقتصادي نيز داشته باشد و اميدوار هستيم در اين نشست‌ها به اين نکات توجه شود و به جريان‌هايي برسيم که علاوه بر هنجار شناسي فرهنگي بتوانيم در حوزه اقتصادي نيز کارآمدي مؤثري داشته باشيم.

وي ادامه داد: در بودجه سال 94 ما بخشي را به عنوان بودجه مد و لباس به دولت پيشنهاد داديم تا اين حوزه جايگاه خود را در بودجه کشور نيز حفظ کند و اقدامي براي زيرسازي فرهنگي در کشور انجام شود.

* سند تأمين امنيت زنان با رويکرد ترويج عفاف و حجاب به مجلس ارائه شود

در ادامه لاله افتخاري با تسليت ايام اربعين حسيني گفت: از نظر بنده که در عرصه بين‌الملل سال‌ها فعاليت کرده‌ام به جرأت مي‌توان گفت حجاب و عفاف ما از هر مسئله‌اي مهمتر و شناخته شده‌تر است و امروز شهدايمان اين انتظار را دارند که نسبت به اين مسئله دقت کافي داشته باشيم.

وي ادامه داد: خوشبختانه نمايشگاه عفاف و حجاب امسال نسبت به دوره‌هاي قبل پيشرفت خوبي را داشته است و مجلس نيز حمايت‌هاي لازم را از اين اقدامات انجام خواهد داد تا مسئولان بتوانند در اين زمينه موفق عمل کنند.

افتخاري افزود: اگر صنعت مد و لباس به خوبي مديريت شود مي‌تواند در عرصه تجارت و کارآفريني کشورهايي که ما را تحريم کرده‌اند به زانو درآورد.

وي افزود: مد و لباس مي‌تواند به اشتغالزايي و بيرون آمدن کشور از رکود کمک مؤثري بکند.

اين عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: سند امنيت ملي زنان بايد با رويکرد عفاف و حجاب تدوين و تقديم مجلس شود نه با نگاهي که غربي‌ها به دنبال آن هستند و طرحي که از سوي دولت قرار است ارائه شود نبايد به خشونت عليه زنان دامن بزند و عفاف و حجاب در اين ميان نقش بسيار مهم و تأثيرگذاري دارد چرا که حجاب تعيين‌کننده امنيت زنان در جامعه خواهد بود و فقدان آن در اين سند مشکلات زيادي را ايجاد خواهد کرد.

 نمايشگاه گوهر زيبايي از امروز تا يک دي ماه در ضلع جنوبي مصلاي امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/1530/رونمايي-از-10-طرح-جديد-حجاب
بستن   چاپ