آریا جوان
دکتر سلطانی فر: دفاع مقدس قطعا طلایی ترین دوران تاریخ معاصر کشور است
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 16:10:17
آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان درجلسه ستاد دومین کنگره شهدای ورزش کشور گفت: اگر بتوانیم مفاهیم و ارزش های جنگ تحمیلی را جوری به نسل جدید انتقال دهیم که آنها راهی دفاع مقدس شوند موفق عمل کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر در ابتدای این نشست ضمن تشکر از مشارکت حداکثری تمامی دستگاه ها برای برگزاری دومین کنگره شهدای ورزش کشور گفت: امروز وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با تمامی مدیران و تصمیم گیرندگان ارشد خود برای این کنگره به میدان امده اند چرا که باور داریم انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل آینده یکی از وظایف جدی ما است.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: جنگ تحمیلی قطعا طلایی ترین دوران تاریخ معاصر کشور است که عزت و اقتدار و آقایی ملت ایران را به دنیا نشان دادیم. امروز اگر در این منطقه متشنج و پرتلاطم هیچ ابرقدرتی جرات نمی کند حاکمیت ملی و تمامیت ارزش ما را مورد تهدید قرار دهد قطعا به خاطر مقاومت و از خدگذشتگی شهدا و رزمندگان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.
وی افزود: بعد از گذشت 31 سال از جنگ تحمیلی و برگزاری هزاران رویداد و کنگره اعتقاد دارم هنوز نتوانسته ایم بخش های وسیعی از ارزش های دفاع مقدس را به نسل اینده منتقل کنیم. باید به نسلی که جنگ را ندیدند بگوییم که چگونه 40 درصد از خاک ایران طی دو قرارداد ننگین با کشور روسیه از ایران جدا شد. یا چگونه ارتش شاهنشاهی که مجهز ترین سلاح های دنیا را از آمریکا خریداری کرده بود در مقابل ارتش صدام در سال 1975 مقاومت کند. یا در جنگ جهانی دوم که شمال کشور در اشغال روسیه و جنوب در اختیار انگلیس بود رژیم پهلوی حتی تامین نان مردم را نداشت. اما رزمندگان ما هشت سال تمام نه تنها در طول 1000 کیلومتر جنگیدند بلکه هم نان مردم تامین شد و هم یک وجب از خاک ایران کم نشد.
دکتر سلطانی فر در خصوص دومین کنگره شهدای ورزشکار گفت: باید متناسب با تکنولوژی روز یک بازنگری اساسی در برگزاری رویدادها و مراسم اینچنینی داشته باشیم تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود. در برگزاری چنین کنگره هایی باید به شهدای جهان اسلام در منطقه هم توجه شود چرا که امروز ما در یک حریم گسترده در حال جنگ هستیم و اگر داعش را در خارج از مرزها مهار نکنیم مجبوریم در مرزهای خودمان بجنگیم. آرمان تمام شهدا دفاع از انقلاب اسلامی است و مهم نیست کجا و در چه زمانی به شهادت رسیده اند.
وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: در پایان برگزاری این کنگره اگر بتوانیم پنج هزار جوان را متقاعد کنیم که عمیق تر به ارزش های دفاع مقدس فکر کنند موفق عمل کرده ایم. کار محتوایی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این خصوص بسیار مهم است. در واقع اگر بتوانیم مفاهیم و ارزش های جنگ تحمیلی را جوری به نسل جدید انتقال دهیم که آنها راهی دفاع مقدس شوند موفق عمل کرده ایم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/158781/دکتر-سلطانی-فر--دفاع-مقدس-قطعا-طلایی-ترین-دوران-تاریخ-معاصر-کشور-است
بستن   چاپ