آریا جوان
جام خوشه چین برند ملی دولت تدبیر و امید
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 14:02:00
آریا جوان - مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان از برپایی نخستین دوره جام خوشه چین با هدف ایجاد شور، نشاط و تامین سلامت جسمانی و روانی روستاییان و عشایر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان «رضا حجتی» افزود:جام خوشه چین با عنوان اختصاری رقابت های ورزش روستاییان و عشایر سراسر کشور از ابتدای امسال آغاز شده که این جام شامل سه سطح استانی، منطقه ای و ملی است که 2 سطح آن در حال برگزاری و در رده های سنی نوجوانان و جوانان دختر و پسر است.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری ویژگی این رقابت ها را اینگونه بیان می کند که تیم ها و افراد مشارکت در ورزش را از روستاها آغاز می کنند و نفرات برتر در سطح استانی و منطقه ایی به سطح ملی راه می یابند که این سطح همزمان با دهه فجر امسال در بهمن ماه برگزار می شود.
حجتی گفت: اکنون این رقابت ها در 6 رشته تیمی و انفرادی در حال برگزاری است. بخش تیمی شامل (فوتبال، والیبال، طناب کشی) و (چوب کشی، هفت سنگ مهارتی و دوومیدانی) در بخش انفرادی قرار دارد. به عبارتی فوتبال، والیبال و دوومیدانی در زمره رشته های کلاسیک و چوب کشی، هفت سنگ مهارتی و طناب کشی در حیطه رشته های بومی و محلی قرار می گیرند.
وی این را هم اضافه کرد که از سال آینده سطح بزرگسالان و میانسالان هم به این جام اضافه خواهد شد و هدف توسعه ورزش همگانی در مناطق روستایی از طریق تشویق و ایجاد انگیزه و فعال کردن مردم است.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری می گوید: توسعه ورزش همگانی به طور موثر از ایجاد انواع بیماری ها و کم تحرکی می کاهد و علاوه بر آن هزینه درمان را کاهش می دهد. اکنون مشکلات کم تحرکی و بیماری های متعددی که در شهرها وجود دارد، در روستاها هم دیده می شود که با اجرای این جام به دنبال افزایش سلامت جسمانی و روانی افرادی و ایجاد نشاط در فضای روستاهای ایران هستیم.
حجتی ورزش را اصلی ترین مانع و پیشگیری از بیماری ها می داند که اگر این مهم درک شود، حضور و مشارکت مردم در ورزش همگانی به نفع کشور و تامین کننده منافع ملی خواهد بود.
وی درباره اعتبارات جام خوشه چین گفت: 70درصد اعتبارات از طر یق وزارت ورزش و جوانان و 30 درصد هم منابع استانی تامین می شود و امسال که نخستین دوره این جام آغاز شده است، پیش بینی می شود پنج درصد از جمعیت روستایی کشور شامل یک میلیون نفر شرکت کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/159202/جام-خوشه-چین-برند-ملی-دولت-تدبیر-و-امید
بستن   چاپ