آریا جوان
مشهورترین خیابان‌های دنیا کدامند؟
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 19:28:36
آریا جوان - یکی از راه‌های واقعی برای داشتن خاطره و تجربه‌ای لذت‌بخش از یک شهر، قدم زدن در خیابان‌های آن است. خیابان‌های هر شهر می‌توانند تصویری آنی از تاریخچه، معماری، شخصیت و هر چیزی که پشت یک شهر وجود دارد را برای شما نمایان کنند.

به گزارش خبر فوری ، بی‌شک همه کشورها براساس سبقه تاریخی، فرهنگی ، اقتصادی و ... خود مکان‌ها و معابر معروف دارند که در ادامه 9 خیابان مشهور دنیا که به عنوان زیباترین و جذاب‌ترین و یا معروف‌ترین خیابان‌های دنیا شناخته می‌شوند، به نقل از سایت "اینسپیریشن ریهالت" آورده شده است:
1 ) آبراهه‌های آمستردام، هلند

هیچ جاده‌ی آسفالت شده و خاکی یا مملو از وسایل نقلیه در این شهر وجود ندارد، ، اما کانال‌های آمستردام بهترین خیابان‌های جهان هستند. با قایق‌های بی‌شمار و دوچرخه‌هایی که در حاشیه این آبراهه‌ها می‌رانند، پیاده‌روی در این خیابان‌ها را می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز کند.
2) خیابان‌های آگوئدا، پرتغال

آن چه که ابتدا به عنوان پورژه‌ای تابستانی آغاز شد، سپس به شاهکاری هنری تبدیل شد. پروژه "آسمان چتری" در سال 2011 میلادی به عنوان بخشی از جشنواره هنر شهر آگوئدا آغاز شد. در این جشنواره ساکنان شهر چترهای رنگارنگ را برای خنک کردن خیابان‌ بر فراز آن آویزان کردند و اکنون این ایده رنگارنگ به بخشی دائمی از این خیابان زیبای شهر مبدل شده است.
3) خیابان "وال استریت" نیویورک آمریکا

این خیابان بلند هشت بلوکی تقریبا در شمال غربی تا جنوب شرقی از برادوی تا سوث استریت کشیده شده است. اگر چه هیچ چیز رنگارنگ یا جالبی برای تماشا در این خیابان وجود ندارد اما ساختمان بازار بورس نیویورک که بزرگ‌ترین بورس جهان از نظر میزان معاملات و حجم مالی است، در وال استریت قرار دارد و با وجود فعالیت سایر مراکز اقتصادی در این خیابان هیچ‌کس نمی‌تواند احساس عشق به پولی را که در آن احساس می‌شود، انکار کند.
4) خیابان "برگاق" بالی‌مانی، ایرلند شمالی

در صورتی که سریال تاج و تخت را تماشا کرده باشید، جاذبه این خیابان برای‌تان بیشتر می‌شود. این خیابان با طراحی قرن هجدهمی خود در دو طرف خود درختان توس منحنی دارد که منظره‌ای جالب توجه به آن داده است. به این خیابان لقب "حصارهای تاریک"( Dark Hedges) نیز داده شده است.
5) خیابان "شکوفهٔ درخت گیلاس" بُن، آلمان

این خیابان سحرانگیز در آلمان سالیانه تنها دو تا سه هفته پوششی به رنگ صورتی بر تن می‌کند. در این مدت افراد و گردشگران بسیاری با هدف عکاسی از این منظره به این شهر و خیابان سفر می‌کنند و می‌روند.
6) خیابان‌های شفشاون، مراکش

خیابان‌های آبی‌رنگ شهر شفشاون مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به عکاسی است. گلدان‌های گل روی دیوارهای رنگ آبی رنگ این شهر منظره‌ای زیبا به ارمغان آورده است که گردشگران را حذب خود می‌کند.
7) خیابان "لا بوکا" بوئنوس آیرس، آرژانتین

رنگ خانه‌ها در این خیابان شگفت‌انگیز است و سطح هیجان این شهر شگفت‌انگیز را بالا می‌برد. بهترین بخش این است که ساکنان این شهرها رنگ‌ها را بسیار جدی می‌گیرند. زمانی که از یک رنگ خسته می‌شوند یا یک رنگ به خصوص را تمام می‌کنند، به سادگی دیوارها را با رنگی جدید نقاشی می‌کنند و این کارشان خانه‌هایی چهل تکه از رنگ‌های شاد و جذاب در شهر ساخته است.
8) خیابان میکونوس، یونان

این خیابان را می‌توان به کتابی هنری تشبیه کرد که تماما با رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده است و حس آرامی به مسافران می‌دهد.
9) خیابان "پورتوبلو"ی لندن، انگلیس

پورتوبلو یکی از مشهورترین خیابان لندن محسوب می‌شود که به خیابان بازار لندن نیز شناخته می‌شود. این خیابان به دلیل مغازه‌های عتیقه فروشی خود نیز شهرتی خاص دارد. خانه‌های رنگارنگ، غذای محلی و کاوش‌های قدیمی که می‌توان در این خیابان یافت، آن را به مقصد گردشگران تبدیل کرده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/159519/مشهورترین-خیابان‌های-دنیا-کدامند؟
بستن   چاپ