آریا جوان
حالت تاریک گوگل کروم اندروید هوشمندتر می‌شود
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 19:33:02
آریا جوان - گوگل کروم به‌مرور ابزارها و قابلیت‌های خود را بهبود می‌بخشد و حالت تاریک یا Dark Mode یکی از موضوعات توسعه‌ای جدی برای تیم کروم است.

گوگل کروم نسخه‌ی بتای جدیدی از مرورگر اندروید نسخه‌ی 77 را منتشر کرد که نشان‌دهنده‌ی حالت تاریک هوشمندتر است. به‌نظر می‌رسد در نسخه‌های آتی، تغییر‌ات عجیب مانند سیاه‌کردن پس‌زمینه‌ی عکس‌های سفید را شاهد نخواهیم بود. زمانی‌که گوگل اولین‌بار حالت Dark Mode را به کروم اندروید اضافه کرد، تنها قابلیت‌هایی همچون برگرداندن رنگ کل وب‌سایت‌ در مرورگر را مشاهده کردیم. مقاله‌های مرتبط:
آموزش فعال‌سازی تِم تیره در نسخه جدید کرومروش فعال‌سازی Dark Mode در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف
نسخه‌ی 76 کروم ژوئیه سال جاری منتشر شد و پیشرفت‌های چشمگیری در آن صورت گرفت. در حالت تاریک جدید اگر وب‌سایتی طراحی تاریک داشت، مرورگر به‌صورت خودکار از آن استفاده می‌کرد؛ درنتیجه درصورت نبود حالت تاریک در طراحی پیش‌فرض وب‌سایت، برگرداندن عکس‌ها انجام می‌شد. اجرای فیلتر برای برعکس‌کردن رنگ در مرورگر رویکرد مناسبی محسوب می‌شود؛ اما چنین روندی برای عکس‌ها عموما با مشکل و تجربه‌ای نامناسب همراه خواهد بود. درواقع، وقتی با اعمال فیلتر رنگ‌های عکس را برگردانیم، تقریبا آن را بی‌معنی می‌کنیم. به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی بتا از کروم 77 تا حدودی مشکل مذکور را حل کند. در حالت جدید و درصورت فعال‌بودن Dark Mode، احتمال برگرداندن رنگ در عکس‌ها به‌حداقل می‌رسد. درواقع، حالت جدید تصاویر را از وضعیت تاریک مستثنی می‌کند و حتی اگر عکس پس‌زمینه‌ی سفید زیادی داشته باشد، متأثر از حالت Dark Mode نخواهد بود. در حالت بتا از کروم جدید، تغییر رنگ خاکستری به سفید روشن نیز به‌احتمال زیاد صورت نمی‌گیرد؛ درنتیجه، تجربه‌ی خواندن متون برای کاربر، به نظر و هدف طراحان وب‌سایت هم نزدیک‌تر می‌شود.
قابلیت‌های جدید کروم
کروم 77 بتا قابلیت‌های جدید دیگری هم دارد که با وجود جزئی‌بودن، احتمالا تغییراتی اساسی در تجربه‌ی کاربری افراد ایجاد می‌کند. یکی از قابلیت‌های جدید، پشتیبانی از عبارت صفتی enterkeyhint است که به توسعه‌‌دهنده‌ی اپلیکیشن وب امکان تنظیم برخی قابلیت‌ها را می‌دهد. توسعه‌دهنده انتخاب می‌کند در زمان فشردن دکمه‌ی Enter روی کیبورد، چه اتفاقی رخ دهد. به‌عنوان مثال، می‌توان تنظیم کرد پس از فشاردادن دکمه، یکی از رخدادهای تغییر فیلد فرم یا تیک‌زدن یک جعبه‌ی انتخاب یا ثبت فرم انجام شود. در نسخه‌ی جدید امکان نمایش مخاطبان در وب اپلیکیشن هم وجود دارد؛ درنتیجه، کاربر می‌تواند به‌راحتی افراد را برای به‌اشتراک‌گذاری محتوا یا موارد دیگر انتخاب کند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ابزارهای امنیتی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ از این قابلیت در نسخه‌ی جدید لحاظ شده‌اند. کاربران علاقه‌مند برای بررسی قابلیت‌های جدید نسخه‌ی بتا می‌توانند کروم Canary را از پلی‌استور گوگل دانلود کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/159563/حالت-تاریک-گوگل-کروم-اندروید-هوشمندتر-می‌شود
بستن   چاپ