آریا جوان
خرید بنزین با کارت سوخت از امروز الزامی است
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 19:33:10
آریا جوان - شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بر ضرورت استفاده از کارت هوشمند سوخت از امروز 22 مرداد تأکید کرد. گفتنی است در آینده، محدودیت خرید بنزین هم اعمال خواهد شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، با هدف اجرای سیاست‌های دولت و در پی اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌های انجام‌شده، از صبح امروز 22 مرداد تمام وسایل نقلیه‌ی بنزینی باید برای دریافت سوخت، از کارت سوخت هوشمند خود استفاده کنند.
در اطلاعیه‌ی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، بر توجه به نکات زیر تأکید شده است:
1. در‌صورتی‌که مالکان خودروها در استفاده از کارت سوخت خود با هر مشکلی رو‌به‌رو شدند، به سایت niopdc.ir مراجعه کنند یا با شماره‌ی 09627 تماس بگیرند. گفتنی است تا تاریخ 22 شهریور 1398 علاوه‌بر رمز جاری کارت، چهار رقم آخر کدملی شخصی که نامش پشت کارت سوخت درج شده، به‌عنوان رمزکارت در جایگاه سوخت‌گیری قابل‌قبول است؛ 2. با وجود همه‌ی تلاش‌ها به‌منظور ثبت‌نام و صدور کارت سوخت المثنی برای آن دسته از مالکان خودروها که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، محتمل است هنوز تعدادی از مالکان خودروها کارت سوخت دراختیار نداشته باشند؛ بنابراین، برای حل مشکل تحویل سوخت، مقرر شده است به‌مدت محدودی از کارت جایگاه‌داران برای تحویل مقدار محدود سوخت به این گونه خودروها استفاده شود و حسب مورد، تا زمانی‌ که در هر منطقه متناسب با شرایط اعلان خواهد شد، این رویه ادامه دارد؛ 3. مالکان خودروهایی که تاکنون برای صدور کارت سوخت المثنی درخواست نداده‌اند، باید با مراجعه به دفاتر خدمات پلیس 10+، برای دریافت کارت المثنی ثبت‌نام کنند. به‌زودی، درگاه ملی سامانه‌ی دولت همراه نیز برای ثبت‌نام این گونه درخواست‌ها راه‌اندازی خواهد شد و در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود؛ 4. حدود 500 هزار کارت سوخت صادرشده را به‌دلایل مختلف مالکان خودروها دریافت نکرده‌ و به باجه‌های پست برگشت داده شده‌اند و در باجه‌های معطل پست هستند. مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت epolice.ir، مشخصات باجه‌ی پستی مرتبط را دریافت و برای تحویل‌گرفتن کارت سوخت خود به باجه‌ی پستی مرتبط مراجعه کنند. در هر حال، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا در اجرای این طرح، هم‌وطنان با کمترین مشکل رو‌به‌رو شوند.
اعمال محدودیت خرید سوخت در آینده‌ی نزدیک
فاطمه کاهی ، سخن‌گوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از بامداد سه‌شنبه (22 مرداد) استفاده از کارت سوخت شخصی هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه‌ی بنزین الزامی شده است. هم‌اکنون، هیچ‌ مشکلی در فرایند سوخت‌گیری در سراسر کشور وجود ندارد و طبق گزارش‌هایی که از رصد مستمر همکاران شرکت ملی پخش دریافت کرده‌ایم، سوخت‌رسانی در سراسر کشور طبق روال همیشه و بدون اختلال در حال انجام است. کارت سوخت جایگاه‌داران تا اطلاع ثانوی برای سوخت‌گیری افرادی موجود است که برای دریافت کارت سوخت المثنی ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند و می‌توانند با استفاده از کارت جایگاه‌داران سوخت‌گیری کنند؛ منتها موجودبودن کارت سوخت جایگاه‌داران به‌مدت محدود و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. کاهی با تأکید بر الزامی‌شدن استفاده از کارت سوخت شخصی بدون هرگونه محدودیتی در استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران یا استفاده از کارت سوخت شخصی، گفت: تا زمانی‌ که مطمئن شویم تمامی متقاضیان کارت سوخت المثنی، کارت سوخت درخواستی خود را دریافت کرده‌اند، محدودیتی اعمال نمی‌شود؛ اما مطمئنا در آینده محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد که سناریوهای آن هنوز تعریف نشده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/159565/خرید-بنزین-با-کارت-سوخت-از-امروز-الزامی-است
بستن   چاپ