آریا جوان
دیلی اکسپرس:
اولویت حمله ترامپ به ایران در وهله اول نابودی 68 فروند اف 14 زنده مانده از زمان شاه است
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 20:19:46
آریا جوان - رسانه انگلیسی به نقل از «دیوید اکس»، تحلیلگر نظامی نوشت در برابر نیروی هوایی مدرن آمریکا، نیروی هوایی ایران یارای مقابله ندارد اما جنگنده‌های اف 14 تامکت می‌تواند مشکل ساز شود

به گزارش خبر فوری ، رسانه انگلیسی به نقل از «دیوید اکس»، تحلیلگر نظامی نوشت در برابر نیروی هوایی مدرن آمریکا، نیروی هوایی ایران یارای مقابله ندارد اما جنگنده‌های اف 14 تامکت می‌تواند مشکل ساز شود و به همین دلیل نابود کردن این جنگنده‌ها،آشیانه‌های آن و باند پروازی در اولویت اهداف نظامی ترامپ تعریف شده است.
در این نوشته آمده است : ایران با مشکل لوازم یدکی اف 14 روبروست اما به مدد بازار سیاه در حال تعمیر جنگنده‌های اف 14 خود است.
به گفته دیوید اکس آمریکا در اولین گام قصد ناتوانی اف 14 را دارد و تلاش آمریکا برای زمینگیر کردن این جنگنده با شکست روبرو شده است.
داریو لئون دیگر تحلیلگر نظامی می‌گوید اف 14 بهترین جنگنده برای دفاع از کشتی است و به مدد سیستم ویژوال BVR و E-2C Hawkeyes قدرت تخریبی بالایی پیدا می‌کند.
ایران در مجموع 509 فروند هواپیما دارد و امریکا 14 هزار فروند!

http://www.javanannews.ir/fa/News/159993/اولویت-حمله-ترامپ-به-ایران-در-وهله-اول-نابودی-68-فروند-اف-14-زنده-مانده-از-زمان-شاه-است
بستن   چاپ