تعداد کارکنان پژو سیتروئن و دانگ فنگ در چین، کاهش پیدا میکند
پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 15:06:06
آریا
جوان
- در پی کاهش فروش خودرو در بزرگترین بازار جهان، گروه خودروسازی پژو سیتروئن و دانگفنگ توافق کردند که نیروی کار خود را در چین کاهش دهند و دو کارخانه را نیز تعطیل کنند.
طبق گزارشها گروه خودروسازی PSA (
پژو-
سیتروئن سابق) و دانگفنگ موافقت کردهاند که نیروی کار خود را در
چین به 4،000 نفر کاهش دهند و دو کارخانه از مجموعه تاسیسات مونتاژ مشترک خود را تعطیل کنند. به گفتهی رویترز، این دو گروه خودروسازی تلاش میکنند زیان خود را مهار کنند؛ زیرا رونق بزرگترین بازار
خودرو درحال کاهش است. هر دو خودروساز از اظهارنظر دربارهی جزئیات پیرامون برنامهی جدید، خودداری کردند. سخنگوی PSA در این زمینه گفت: ما در حال همکاری با شرکای خود هستیم تا عملکرد کلی تجارت خود را در چین در همهی ابعاد بهبود بخشیم.
استراتژی جدید ممکن است با تهدید PSA به عقبنشینی از همکاری 27 ساله با دانگفنگ، سهامدار 12/2 درصدی خود مرتبط باشد؛ زیرا منابع فرانسوی گفتند که PSA ممکن است بازار چین را به کلی ترک کند. منبعی نزدیک به هیئت PSA گفت: ما فاصلهی بسیار کمی تا خارج شدن از چین داریم. این واقعاً جدی است. مقالههای مرتبط:
همکاری پژو - سیتروئن برای ساخت خودروهای الکتریکی با دانگ فنگ چین
کاهش 26درصدی فروش پژو سیتروئن در خاورمیانه، پس از تحریم ایران
بازار خودرو چین سال گذشته برای نخستین بار از دههی 1990 افت کرد و پیشبینی میشود در سال 2019 نیز 5 درصد دیگر کاهش یابد. مشکلات پژو و سیتروئن در چین به چهار سال پیش برمیگردد و شامل کاهش فروش محصولات و کاهش 400 میلیون یورویی (450 میلیون دلاری) ارزش سهام شرکت سرمایهگذاری مشترک با دانگفنگ (DPCA) میشود. فروش این شرکت در چین طی سال گذشته تقریباً سه برابر کاهش یافته و از نقطه اوج 731 هزار دستگاه در سال 2014 به 251 هزار و 700 دستگاه در سال جاری رسیده است. سخنگوی PSA اظهار داشت: ما تسلیم نمیشویم. هنوز هم در حال پیگیری برنامهی عملی خود برای کاهش هزینههای ثابت هستیم. هماکنون این برنامه شامل بستن کامل یک کارخانهی مونتاژ و فروش تجهیزات کارخانهای دیگر در چین میشود. در همین حال نیروی کار گروه مشترک دانگفنگ و PSA تا پایان امسال از 8،000 نفر به 5 هزار و 500 نفر و در مدت سه سال آینده به 4،000 نفر کاهش خواهد یافت.
سایر تغییرات شامل حذف خودروها و محصولات کمفروش از خط تولید خواهد بود؛ زیرا محصولات سبد فروش پژو و سیتروئن به نفع مدلهای سودآور تغییر میکنند و مدلهای کمفروش به مرور زمان حذف میشوند. چنین برنامهای در حقیقت بازتاب همان استراتژی موفق در
اروپا است.
http://www.javanannews.ir/fa/News/161046/تعداد-کارکنان-پژو-سیتروئن-و-دانگ-فنگ-در-چین،-کاهش-پیدا-میکند
بستن
چاپ