آریا جوان
کسب 1500 مدال توسط زنان ورزش کار ابرانی در رویدادهای بین المللی، تصویب پوشش 80 رشته ورزش ی بانوان و میزبانی حدود 80 رویداد بین المللی بخشی از دستاوردهای ورزش بانوان در دو سال گذشته
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 16:32:13
آریا جوان - بررسی یازده شاخص مهم ورزش بانوان طی دو سال اخیر نشان می دهد توجه ویژه دولت تدبیر و امید باعث رشد فزاینده ورزش بانوان در ابعاد قهرمانی، همگانی و کرسی های بین المللی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در سال های اخیر ورزش همگانی بین بانوان ایرانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است به طوری که این رقم از حدود شش میلیون و ششصد و هفتاد هزار در سال 1396 به بیش از پانزده میلیون و هفتصد هزار نفر در سال 1397 رسیده است .
رشد چشمگیر باشگاه ها و ورزش کاران سازمان یافته
تعداد کل ورزش کاران زن سازمان یافته در سراسر کشور نیز با رشد سیصدهزار نفری به حدود یک میلیون سیصدهزار نفر در سال 97 افزایش یافت. در سال 1397 همچنین 3807 باشگاه فعال ویژه بانوان در سراسر کشور ثبت شده است که نسبت به سال قبل حدود 300 عدد رشد داشته است .
توسعه کمی و کیفی مربیان و داوران زن
رشد 35 هزار نفری در بخش مربیان و شش هزار نفری در بخش داوران زن هم گواه رویکرد مثبت جامعه و دولت در خصوص رشد همه جانبه ورزش بانوان بوده است. رشد داوری بانوان ایرانی به گونه ای بوده است که تعداد آنها در اعزام های بین المللی جهت قضاوت از 75 نفر در سال 96 به 137 نفر در سال 97 رسیده است و همچنان این سیر صعودی ادامه دارد .
کسب کرسی ها و میزبانی رویدادهای بین المللی
اما دغدغه اصلی ورزش بانوان در سال های نه چندان دور حضور موفق در رویدادهای برون مرزی و کسب کرسی های بین المللی بود. بررسی ها نشان می دهد طی سال های 96 و 97 بیش از 100 بانوی ایرانی به عضویت مجامع بین المللی در آمده اند و همچنین ایران میزبان حدود 80 رویداد بین المللی در رشته های مختلف ورزش ی بوده است که قابل قیاس با گذشته نیست .
رفع ممنوعیت حضور با حجاب و افزایش مدال آوری
در حوزه ورزش قهرمانی با وجود توانایی های بسیار زنان ایرانی اصلی ترین مشکل عدم تصویب پوشش اسلامی برای حضور در رویدادهای بین المللی بود. برگزاری جلسات متعدد داخلی، استفاده از دیپلماسی مذاکره و رایزنی های فراوان باعث تصویب پوشش 80 رشته ورزش ی بانوان متناسب با ضوابط و موازین اسلامی طی سال های 96 و 97 شد که نتیجه آن کسب بیش از 1500 مدال توسط بانوان ایرانی در میادین برون مرزی طی این دو سال بوده است. همچنین نزدیک به شش هزار دوره آموزش تخصصی ویژه بانوان در سال های 96 و 97 برگزار شده است .

http://www.javanannews.ir/fa/News/161840/کسب-1500-مدال-توسط-زنان--ورزش-کار-ابرانی-در-رویدادهای-بین-المللی،-تصویب-پوشش-80-رشته--ورزش-ی--بانوان--و-میزبانی-حدود-80-رویداد-بین-المللی-بخشی-از-دستاوردهای--ورزش---بانوان--در-دو-سال-گذشته
بستن   چاپ