آریا جوان
50 درصد روستاهای سرعین شاهد کارهای عمرانی هستند
چهارشنبه 6 شهريور 1398 - 10:58:50
آریا جوان - فرماندار سرعین گفت: در 26 روستای شهرستان سرعین کارهای عمرانی انجام گرفته است که 12 مورد از این روستاها در هفته دولت افتتاح شده است و در 4 روستا هم سد آب خیزداری با هزینه 4 میلیاردی آماده افتتاح داریم و به شکل کلی در حال حاضر 50 درصد روستاهای سرعین شاهد کارهای عمرانی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسن حسن پور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه سرعین به عنوان شهر پاک و امن در حوزه جرایم انتظامی انتخاب شده است، افزود: در حوزه مواد مخدر و جرایم با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی با شهری امن و پاک آماده میزبانی از گردشگران هستیم.
افتتاح 16 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت
وی با بیان اینکه 16 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت افتتاح کردیم، گفت: برای سفر ریاست جمهوری حدود 40 میلیارد پروژه در نظر گرفته شده است.
پیشرفت 50 درصدی راهدارخانه سرعین
فرماندار سرعین با بیان اینکه راهدارخانه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تمام سعی و تلاش بر این است تا پایان سال این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.
حسن پور با اشاره به اینکه 26 روستا در سرعین وجود دارد ، یادآور شد: با همت خیرین مدرسه ساز 12 مورد مدرسه تکمیل و به بهره برداری رسیده و امیدواریم جشن اتمام مدرسه سازی تا پایان سال 98 برگزار شود.
با توجه به اینکه شهرستان سرعین یک منطقه گردشگری است، با دیگر شهرستان‌های استان تفاوت اساسی دارد و سرتاسر آن به عنوان میزبان از مسافران مطرح است.
فرماندار سرعین افزود: در سرعین 6 نانوایی در زمستان و 46 نانوایی در تابستان فعالیت می‌کنند و در این شهرستان نانوایی‌ها ثابت نیستند و به شکل فصلی از اطراف به منطقه می‌آیند که ساماندهی آن‌ها دشوار است.
سال 99 نیازمند منابع آبی بیشتری هستیم
حسن‌پور تصریح کرد: در سال 98 نسبت به سال 97، هزار و 800 انشعاب آب در مناطق شهری افزایش یافته است که نشانگر ساخت و سازهای گسترده در این شهرستان است و با این شرایط برای سال 99 نیازمند منابع آبی بیشتری خواهیم بود؛ در حال حاضر منابع آبی سرعین 80 درصد از سد یامچی و 20 درصد از حوزه درویش چایی و چاه‌ها تأمین می‌شود.
وی عنوان کرد: شهرستان سرعین یک شهر 18 هزار نفری نیست، بلکه شهری است که در طول سال میزبان میلیون‌ها گردشگر از اقصی نقاط دنیا است، فلذا باید در توزیع و تخصیص بودجه، این شهرستان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
فرماندار سرعین در خصوص فعالیت‌های عمرانی این شهرستان گفت: چندین پروژه در حوزه زیرساخت‌ها در حال اجرا است که از جمله آن‌ها می‌توان به راه آلوارس با 22 میلیارد تومان هزینه و ساخت راهدارخانه آلوارس با 50 درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد.
وی بیان کرد: شهر سرعین به عنوان شهری بدون پارک و فضای سبز مطرح بود اما پارک آناهیتا در حال حاضر پیشرفت مطلوبی دارد و در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود و همچنین 90 درصد کمربندی شهر سرعین آماده بهره برداری است.
فرماندار سرعین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی سرعین تشریح کرد: اتصال کنزق قدیم به کنزق جدید با ایجاد سنگ فرش و بازسازی قارهای آن منطقه از اقدامات مؤثر حوزه میراث فرهنگی است.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/166335/50-درصد-روستاهای-سرعین-شاهد-کارهای-عمرانی-هستند
بستن   چاپ