آریا جوان
اقدام های اساسی فدراسیون ورزش های کارگری در خصوص توسعه حقوق شهروندی/ امیرحسینی: ماموریت اصلی ما ساختن جامعه ای سلامت است
دوشنبه 18 دي 1396 - 8:47:00 AM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - رییس فدراسیون ورزش های کارگری گفت: هر کارگر باید حق شرکت در ورزش مورد علاقه خود را داشته باشد تا نشاط و بهره وری عمومی افزایش پیدا کند.

سید امیر حسینی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت : حقوق شهروندی مجموعه روابطی است که بین افراد جامعه تعریف شده است و می تواند در سطح روستا، شهر، کشور و حتی بزرگتر از آن باشد.
رییس فدراسیون ورزش های کارگری ادامه داد: حقوق شهروندی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که نگاه مردم سالارانه به جامعه دارد. در واقع با حاکم شدن آزادی و عدالت در جامعه حقوق شهرودی به طور کامل محقق می شود.
حسینی فدراسیون های ورزشی را به عنوان یک سازمان مردم نهاد موظف به حقوق شهروندی دانست و افزود: معیارهای یک حکمرانی مطلوب در جامعه شفافیت، مسئولیت پذیری و پاسخ گویی است و مطابق منشور کمیته بین المللی المپیک همه فدراسیون های ورزشی ملزم به رعایت این سه اصل هستند.
رییس فدراسیون ورزش های کارگری ماموریت اصلی این فدراسیون را توسعه ورزش همگانی و نشاط در محیط کار عنوان کرد و گفت: جامعه سلامت محور در تمام زمینه ها از جمله کار بهره وری بیشتری دارد. کارگران ما به همراه اعضای خانواده خود حدود 42 میلیون نفر هستند و چشم انداز این فدراسیون کار و تلاش و ورزش در کنار سلامت و بهره وری بالا است.
وی افزود: برای عملی کردن این چشم انداز قوانین و مقررات لازم است و هر کسی باید مسئولیتش را به درستی اجرا کند. 35 انجمن ورزشی و بیش از 50 رشته ورزشی را تحت پوشش داریم و با شعار ورزش ، نشاط و بهره وری اعتقاد داریم هر کارگر باید حق شرکت در ورزش مورد علاقه خود را داشته باشد.
امیر حسینی در پایان تاکید کرد: علاوه بر موارد فوق تنظیم قوانین و مقررات روشن در دستور کار ماست. تشکل های ورزشی به عنوان یک سازمان مردم نهاد باید بتوانند با قوانین مشخص خدمات مناسب ارائه کنند و این خود بزرگترین احترام به حقوق شهروندی است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/16754/اقدام-های-اساسی-فدراسیون--ورزش--های-کارگری-در-خصوص-توسعه-حقوق-شهروندی--امیرحسینی--ماموریت-اصلی-ما-ساختن-جامعه-ای-سلامت-است
بستن   چاپ