آریا جوان
محمد مهدی تندگویان گفت
پرداخت وام کارآفرینی به تشکل‌های جوانان تا سقف 100 میلیون تومان
دوشنبه 18 دي 1396 - 9:30:01 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از پرداخت وام به تشکل‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: این وام 10 تا 100 میلیون تومانی به طرح های کارآفرینی سمن‌ها پرداخت می‌شود.

محمدمهدی تندگویان، با اشاره به وجود اعتباراتی در حوزه پرداخت وام به تشکلهای مردم نهاد، افزود: از ردیف 27 صدم درصد مالیات برارزش افزود بودجه ای برای پرداخت وام به سمن ها پیش بینی شده بود و در همین زمینه مذاکراتی با بانک‌های مختلف برای انعقاد قرار داد انجام گرفت.
وی ادامه داد: با بانکهای مختلف چانه زنی داشتیم و در نهایت امروز تفاهم‌نامه ای با صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت و براساس آن مبلغ 210 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به تشکل‌های کارآفرین در نظر گرفتیم.
معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: حداقل این وام 10 میلیون تومان و سقف آن 100 میلیون تومان است که با سود 4 درصد به طرح‌های کارآفرینی تشکل‌های مردم نهاد پرداخت می‌شود.
تندگویان اضافه کرد: در کل کشور حدود 350 سمن کارآفرین داریم که به طور ویژه در حوزه ایجاد اشتغال برای جوانان فعالیت می کنند اما این وام به تشکلهای دیگر که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند اما طرح هایی در حوزه کارآفرینی دارند هم قابل پرداخت است.
وی در خصوص شرایط دریافت این وام گفت: دستورالعمل‌های دریافت وام به تشکل‌ها و همچنین به صندوق کارآفرینی امید ارائه شده و طرحهای جوانان در حوزه کارآفرینی پس از پایش در استانها به این صندوق معرفی می شود. کمیته پایش طرح در تمانی استانها فعال شده و تمامی طرحهای کارآفرینی را بررسی می کند. تاکنون تعداد زیادی طرح در این کمیته پایش شده و آماده ارائه وام است.
معاون ساماندهی امور جوانان افزود: تاکید ما گرایش طرح ها در حوزه کارآفرینی در شهرستانها و طرح های روستایی است.
تندگویان خاطرنشان کرد: این وام از بهمن ماه آماده پرداخت به تشکلهای مردم نهاد است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/16808/پرداخت-وام-کارآفرینی-به-تشکل‌های--جوانان--تا-سقف-100-میلیون-تومان
بستن   چاپ