آریا جوان
سید عبدالحمید احمدی در کارگاه «مسیر کارآفرینی» مطرح کرد؛
ورزش پتانسیل تبدیل از بخش هزینه ای به سرمایه ای را دارد/ با رویکرد دکتر سلطانی فر شرایط جدیدی در زمینه اشتغال و کارآفرینی ورزش بوجود می آید
سه شنبه 19 دي 1396 - 1:25:26 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان"اقتصاد مقاومتی ؛تولید و اشتغال" را بیانگر رویکرد کلی نظام به موضوع مهم اشتغال و کارآفرینی دانست که وزارت ورزش و جوانان نیز برای تحقق این مهم اهتمام ویژه ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان پیش از ظهر امروز در کارگاه «مسیر کارآفرینی» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال " رویکرد کلی نظام را اشتغال و کارآفرینی دانست و از اهتمام ویژه وزارتخانه متبوع برای تحقق این مهم سخن گفت.
احمدی با بیان اینکه رییس جمهور هم بارها یکی از مهمترین اولویت ها را اشتغال عنوان کرده اند ،تاکید دکتر روحانی را استفاده از همه ظرفیت ها برای موضوع اشتغال و کارآفرینی برای رضایت مردم عنوان کرد.
معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش گفت: موضوع اشتغال و کارآفرینی در وزارت ورزش و جوانان هم طی این سال های گذشته به عنوان اولویت مطرح شده بطوریکه کارگاه کارآفرینی و اشتغال را تشکیل داده ایم تا بتوانیم مقدمات و زمینه لازم برای تحقق این هدف را فراهم کنیم حتی با دانشگاه شهید بهشتی هم هماهنگی های لازم بوجود آمد و دبیرخانه کمیته اشتغال و کارآفرینی در این داشگاه ایجاد شد تا از ظرفیت های علمی هم در این راستا بهره ببریم.
سید عبدالحمید احمدی در ادامه به مطالعات تطبیقی کشورهای دیگر در زمینه اشتغال ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه در خصوص تجارب موفق دیگر کشورها در حوزه اشتغال و کارآفرینی ورزشی هم مطالعاتی صورت گرفته است از طرفی هماهنگی های لازم با دیگر دستگاه های مرتبط از جمله وزارت کار بوجود آمده است.
احمدی ،چگونگی ترویج فرهنگ کارآفرینی در ورزش را یکی دیگر از اقدامات انجام شده نام برد.
وی تصریح کرد: در برنامه دکتر سلطانی فر هم موضوع اقتصاد ورزشی و اشتغال و کارآفرینی مورد توجه ویژه قرار دارد و در ساختار وزارتخانه نیز مرکز توسعه اقتصاد ورزشی با رویکرد اشتغال و کارآفرینی ایجاد شده تا ورزش هم بتواند سهم خودش را در تحقق این موضوع مهم ایفا کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: فرصت های زیادی در عرصه ورزش برای کارآفرینی و اشتغال وجود دارد که باید برای رونق اقتصاد ورزش از ظرفیت موجود به بهترین شکل ممکن بهره برد اما متاسفانه در شرایط فعلی سهم ورزش در اقتصاد کشور چندان مطلوب نیست در حالی که به دلیل ظرفیت های بالای ورزش در جهان سهم ورزش در اقتصاد دنیا قابل توجه است.
احمدی با بیان اینکه ورزش در یک منظر کاملا اقتصادی و صنعتی است اظهار داشت: آنچه مسلم است در زمینه برنامه های اقتصادی در ورزش هنوز در ابتدای کار هستیم و علرغم اقداماتی که انجام داده ایم رونق اقتصادی در ورزش بایستی گسترده تر و جامع تر مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد با توجه به رویکرد دولت دوازدهم و توجه ویژه دکتر سلطانی فر در زمینه اشتغال و کارآفرینی ورزشی بتوان شرایط جدیدی را رقم زد و موجبات حضور بخش خصوصی در ورزش و سرمایه گذاران این حوزه را فراهم آورد .
احمدی، اتکا به بخش خصوصی و سرمایه گذاران این حوزه را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: توسعه ورزش اتفاق نمی افتد مگر با حضور بخش خصوصی به همین دلیل باید موانع و اشکالات حضور آنها را در عرصه ورزش برطرف کنیم.
معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش استفاده از ظرفیت های مختلف برای رونق اقتصاد ورزش را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: از فضای مجازی هم می توان به عنوان یک فرصت برای رونق اقتصاد ورزشی بهره برد از طرفی ورزش ایران یک بازار هشتاد میلیونی دارد که باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی همراه با برنامه ریزی استفاده کرد.
احمدی با بیان اینکه دولت و مجلس حامی کارآفرینی و اشتغال ورزشی هستند به استفاده از ظرفیت های موجود از جمله ظرفیت فدراسیون ها و هیات های ورزشی به عنوان یک فرصت مهم نام برد و تاکید کرد و در عین حال اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد باید از ظرفیت های مرتبط استفاده کرد تا مدیریت هزینه را به مدیریت سرمایه در ورزش تبدیل کنیم.
معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش تاکید کرد: ورزش این پتانسیل را دارد که از یک بخش هزینه ای به سرمایه ای تبدیل شود تا باعث رونق اقتصاد کشور شود و مولد و موثر باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/16827/ورزش--پتانسیل-تبدیل-از-بخش-هزینه-ای-به-سرمایه-ای-را-دارد--با-رویکرد-دکتر-سلطانی-فر-شرایط-جدیدی-در-زمینه-اشتغال-و-کارآفرینی--ورزش--بوجود-می-آید
بستن   چاپ