آریا جوان
در کارگاه مسیر کارآفرینی
فضلی: بنیاد و تداوم حیات کارآفرینی به پژوهش و خلاقیت وابسته است
سه شنبه 19 دي 1396 - 4:26:40 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - کارگاه مسیر کارآفرینی به همت مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان کارگاه یک روزه مسیر کارآفرینی با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش و محمدرضا فضلی رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
در سخنان آغازین این کارگاه فضلی با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه کارآفرینی گفت: بنیاد و تداوم حیات کارآفرینی به پژوهش و خلاقیت وابسته است.
وی میزان بودجه تحقیقاتی کشور، نسبت و تعداد پژوهشگران به جمعیت کشور و همچنین تولید علم، اختراع و ابداع را به عنوان برخی معیارهای وابستگی و پیوستگی شاخصهای پژوهش به توسعه یک کشور معرفی کرده و ادامه داد: در سالهای اخیر گامهای موثری در توسعه، ابداع، خلاقیت و فناوری در عرصه استارت آپ ها و پارک های علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان برداشته شده اما به دلیل خارج نشدن بودجه و فرایندهای پژوهشی از ساختار وزارت علوم و انتقال اختیارات آن به حوزه تصمیم گیری و تخصصی ساختارهای اجرایی حوزه پژوهش همواره کُند بوده است.
رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی به توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان در حوزه پژوهش هم نگاهی داشته و گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان در پی ایجاد پژوهشگاه ورزش و جوانان در راستای توسعه پژوهش های کاربردی، سیاستی و ملی هستیم تا با نظارت این مرکز تاثیرگزاری و کارکرد پژوهش های را کنترل و پایش کنیم.
لازم به ذکر است در این کارگاه بهروز فروتن کارآفرین برتر کشور، آرش رضا زاده مدیر جوان و مبدع اپلیکیشن موبایلی فیتنکس و محمد توانا کارشناس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی به ارائه سخنرانی پرداختند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/16838/فضلی--بنیاد-و-تداوم-حیات-کارآفرینی-به-پژوهش-و-خلاقیت-وابسته-است
بستن   چاپ