آریا جوان
علاقمند جلب همه جوانان در خانه های جوان هستیم
چهارشنبه 20 دي 1396 - 4:02:44 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - مدیر کل طرح های ملی جوانان در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که جوانان باید در امور کشور درگیر شوند تا احساس وابستگی کنند، گفت: علاقمند جذب همه جوانان در خانه ها جوان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان امیر حسین ال اسحاق روز چهارشنبه در حاشیه ششمین گردهمایی مسیولین امور جوانان که در یزد برگزار می شود در جمع خبرنگاران ، با تأکید بر ضرورت کار داوطلبانه جوانان گفت: دولت محدودیت‌های زیادی برای انجام همه امور کشور دارد و باید بخشی از اداره امور با مشارکت جوانان انجام شود. جوانان باید در اداره امور کشور درگیر شوند تا احساس وابستگی آنها به کشور و هویت ملی افزایش یابد.
وی گفت: قصد داریم در خانه جوان فعالیت داوطلبانه جوانان را از تشکیل سمن ها تا تبدیل شدن به رهبران جوان پیگیری کنیم.
آل اسحاق افزود: در موضوع بکار گیری از نخبگان جوانان تاکنون کاری جدی صورت نگرفته این در حالی است که جوانان در تمام عرصه ها از انقلاب تا جنگ تحمیلی و سازندگی حضور و تاثیرگذاری داشتند با این حال آنان هم اکنون در اداره کشور دخیل نیستند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص دور ماندن جوانان از مسئولیت‌های اجرایی و حضور برخی آقازاده ها یا به اصطلاح ژن های خوب در برخی مسئولیت ها گفت : موافق این موضوع نیستیم موضوع موضوع اصلی اعتماد به جوانان است اما اگر حضور همین تعداد آقازاده ها در پستهای اجرایی نباشد عرصه برای جوانان کاملاً از میان می‌رود و همین حضور حداقلی حذف می شود.
مدیر کل طرح های ملی جوانان با تاکید بر این که شبکه مدیران جوان باید تشکیل شود تا جوانان خودشان از یکدیگر حمایت کنند، گفت: نقشه راه ما مشخص است اما اینکه چقدر موفق شویم بسته به شرایط است.
وی گفت در بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی به دنبال حذف بودجه خانه های جوان است و معتقدند این بودجه باید به ساخت خوابگاه متاهلان اختصاص یابد و ما به دنبال طرحی برای تغییر نام این خانه های جوان به ایران یار یا دولتیار هستیم تا نظر مساعد مسئولان را جلب شود.
آل اسحاق همچنین از تفاهم نامه با بنیاد ملی نخبگان خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه زمینه ورود نخبگان به فعالیت های اجتماعی در قالب خانه جوان فراهم می شود.
مدیر کل طرح های ملی جوانان همچنین از مذاکره با ستاد مشترک برای اختصاص امتیازاتی به نخبگان فرهنگی و اجتماعی برای دوره خدمت سربازی آنها خبر داد و خاطرنشان کرد : در گذشته نخبگان علمی تسهیلاتی در سربازی داشتند که ما معتقدیم نخبگان اجتماعی فرهنگی و کارآفرین نیز توانند از تسهیلاتی در دوره سربازی برخوردار شوند تا در کنار سربازی فعالیتهای اشتغالزایی خود را ادامه دهند .
بگفته وی باید مرز نخبگی جابجا شود و تمرکز فقط روی نخبه علمی در کشور نباشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/16892/علاقمند-جلب-همه--جوانان--در-خانه-های-جوان-هستیم
بستن   چاپ