آریا جوان
دکتر سلطانی فر در نیشابور :در وزارت ورزش وجوانان رویکردمان عدالت محوری است
پنجشنبه 21 دي 1396 - 4:50:06 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - وزیر ورزش وجوانان صبح امروز با سفر به خراسان روضوی وارد نیشابور شد و دردیدار بااعضای هیاتهای استانی این شهر توسعه پایدار در دوحوزه ورزش وجوانان را مورد توجه قرار داد وگفت باید مشکلات شهر نیشابور را باکمک مسوولان استانی مرتفع کنیم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان دکتر مسعود سلطانی فر در نشست با هیات های ورزشی نیشابوراظهار داشت :تشکر می کنم از مسئولان و دست اندرکاران ورزش و جوانان استان و نمایندگان دلسوز شهرستان های نیشابور و فیروزه که با جدیت مسائل ورزش و جوانان را دنبال می کنندِ
وی افزود :وقتی که در موقعیت باب الحواجی مردم قرار می گیریم باید حواسمان باشد که این موقعیت را در راه خدمت به مردم و رفع گرفتاری های آنها صرف کنیم.
وزیر ورزش وجوانان با بیان اینکه تلاشمان این است که با استفاده از منابع مختلف به جریان توسعه کشور کمک کنیم تاکید کرد :شعاری که در همه این سالها همه مسئولان نظام سر داده اند این بوده که امکانات را عادلانه تقسیم کنیم و آن را به مناطق محروم ببریم
او توضیح داد :در گذشته و قبل از انقلاب امکانات کم بود و امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی خیلی از امکانات به شهرستان ها و استانها رفته و در بخش ورزش هم استادیو مها و مکان های ورزشی زیادی در استان ها و شهرستانها ساخته شده است
دکتر سلطانی فر ادامه داد: با توجه ویژه که خواهیم داشت نیشابور را به عنوان یک شهر مهم و شهر دوم استان در نظر میگیریم تا نگاه ویژه ای داشته باشیم و بتوانیم مشکلات زیادی را که در بخش ورزش و جوانان دارند را کمتر کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های توسعه ای وزارتخانه در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت :در بخش جوانان هم وزارت و مجموعه های تابع هر کدام به تناسب امکانات و منابع توانسته اند قدم های خوبی بردارند اما در بخشهایی هم که منابع و امکانات کم بوده آنطور که می خواستیم عمل نشده است.
وزیر ورزش وجوانان گفت :دولت لایحه به مجلس برای جدایی حوزه جوانان ارائه کرد که در مجلس دیدگاه ها مختلف است و در حال پیگیری است. ما تابع مراجع قانون گذاری کشور هستیم و تا آن زمان با جدیت مسائل و مشکلات جوانان را دنبال می کنیم.
او تاکید کرد :در دولت تدبیر و امید تعداد سازمان های مردم نهاد از 100 به مرز 2000 رسید. خانه جوانان در استانها راه اندازی شد که در حال حاضر به بیش از 60 خانه جوان در کشور رسیدیم و قصد داریم حتما از جوانان به عنوان موتور محرکه کشور استفاده کنیم.
دکتر سلطانی فر یاد اور شد :تسهیلات ازدواج از 3 میلیون به 10 میلیون تومان و از جمع 2900 میلیارد تومان سال 92 به 9800 میلیارد تومان رساندیم
او گفت :در سال 97 نیز با دستور رییس جمهور وام ازدواج به 15 میلیون افزایش پیدا می کند تا زوج های جوان در ابتدای زندگی مشترک بتوانند با 30 میلیون تومان زندگی خود را آغاز کنند.
وزیر ورزش وجوانان افزود :دولت امسال 70هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان از طریق تسهیلات تلفیقی با نظام بانکی در نظر گرفته است تا ان شاءالله بتوانیم این تقاضای شغل جوانان را پاسخ دهیم.
او خاطر نشان ساخت :در بخش ورزش همواره رویکرمان این بوده که عدالت را برقرار کنیم و سرفصل توجهات ما ورزش بانوان است و اعتقاد داریم بانوان همانطور که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند باید به همان اندازه از منابع و امکانات ورزشی برخوردار باشند.
دکتر سلطانی فر درخصوص اقدامات صورت گرفته درحوزه ورزش زنان اظهارداشت:ر 5 رشته موفق شدیم مجوز حضور بانوان در رویدادهای بین المللی را بگیریم که سرفصل آن حضور بانوان بسکتبالیست بود و این اتفاق بزرگی و خوشایندی برای بانوان است و قصد داریم این رویکرد را دنبال کنیم
وی گفت : برای نحوه استفاده بانوان از مکان های ورزشی نیز. برنامه های خوبی داریم که بانوان با توجه به محدودیت هایی که دارند بتوانند از این مکانها به خوبی استفاده کنند.
وزیر ورزش و جوانان همچنین توسعه ورزش همگانی را مورد توجه قرار داد ر بخش ورزش همگانی هم در آمارهایی که می توانیم پایش کنیم از 10 درصد سال 92 به 21 درصد رسیدیم که دو برابر شده ولی مطلوب ما این است که باید بیشتر شود تا جامعه شاداب و سالمی داشته باشیم.
او ابراز میدواری کرد با کمک دوستان در بخشهایی که شهرستان نیشابور با مشکلاتی مواجه است به آنها رسیدگی شده ومرتفع شود.
سلطانی فربه مشکلات پیش روی وزارت ورزش وجوانان در خصوص پروژ های نیمه تمام اشاره کرد و توضیح داد:حدود 4 هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که قصد داریم تا پایان دولت دوازدهم بخشی زیادی از آنها را از طرق مختلف به بهره برداری برسانیم.
وی با مهم خواند بحث استدعدادیابی با هدف توسعه ورزش قهرمانی گفت :در کل کشور در مناطق روستایی استعدادهای زیادی داریم اگر بتوانیم با تخصیص منابع و امکانات مناسب به این مناطق که به مرور آغاز کرده ایم به آنها توجه کنیم باورمان این است که می توانیم بسیاری از این استعداد ها را به ویژه در رشته های پایه و پر مدال , زمینه بروز و ظهورشان را فراهم آوریم

http://www.javanannews.ir/fa/News/16942/دکتر-سلطانی-فر--در-نیشابور--در-وزارت-ورزش-وجوانان-رویکردمان-عدالت-محوری-است
بستن   چاپ