آریا جوان
دکتر مسعود سلطانی فر در نشست با هیات های ورزشی نیشابور:
برای نحوه استفاده بانوان از مکان های ورزشی برنامه های خوبی داریم/تلاشمان استفاده از منابع مختلف در روند توسعه کشور است
پنجشنبه 21 دي 1396 - 6:00:08 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان با بیان این که در مناطق روستایی کشور استعدادهای زیادی داریم، گفت:  اگر بتوانیم با تخصیص منابع و امکانات مناسب به این مناطق که به مرور آغاز کرده ایم، به آنها توجه کنیم؛ باورمان این است که می توانیم زمینه بروز و ظهوربسیاری از این استعداد ها را به ویژه در رشته های پایه و پر مدال فراهم آوریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در سفر به استان خراسان رضوی باروسای هیات های ورزشی نیشابور دیدار کرد.
وزیر ورزش و جوانان، در این نشست با تقدیر از مسئولان و دست اندرکاران ورزش و جوانان استان و نمایندگان دلسوز شهرستان های نیشابور و فیروزه که با جدیت مسائل ورزش و جوانان را دنبال می کنند، اظهار داشت: وقتی که در موقعیت باب الحواجی مردم قرار می گیریم باید حواسمان باشد که این موقعیت را در راه خدمت به گرفتاری های آنها صرف کنیم.
وی با تاکید به این نکته که تلاشمان این است که با استفاده از منابع مختلف به جریان توسعه کشور کمک کنیم، گفت: شعاری که در همه این سالها همه مسئولان نظام سر داده اند این بوده که امکانات را عادلانه تقسیم کنیم و آن را به مناطق محروم ببریم.
سلطانی فر ادامه داد: درگذشته و قبل از انقلاب امکانات کم بود و امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خیلی از امکانات به شهرستان ها و استانها رفته و در بخش ورزش هم استادیوم ها و مکان های ورزشی زیادی در استان ها و شهرستانها ساخته شده است.
وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان ساخت: ان شاءالله با توجه ویژه که خواهیم داشت نیشابور را به عنوان یک شهر مهم و شهر دوم استان در نظر میگیریم تا نگاه ویژه ای داشته باشیم و بتوانیم مشکلات زیادی را که در بخش ورزش و جوانان دارند را کمتر کنیم.
وی در ادامه حوزه جوانان را مورد توجه قرار داد و افزود: در بخش جوانان هم وزارت و مجموعه های تابع هر کدام به تناسب امکانات و منابع توانسته اند قدم های خوبی بردارند اما در بخش هایی هم که منابع و امکانات کم بوده آنطور که می خواستیم عمل نشده است
سلطانی فر بابیان این که دولت لایحه جدایی حوزه جوان را به مجلس ارائه کرده است، گفت: در مجلس دیدگاه ها مختلف است و در حال پیگیری است. ما تابع مراجع قانون گذاری کشور هستیم و تا آن زمان با جدیت مسائل و مشکلات جوانان را دنبال می کنیم.
وی همچنین به افزایش سازمان های مردم نهاد جوانتن اشاره و خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد این سمن ها از 100 به مرز 2000سمن رسید. خانه جوانان در استانها راه اندازی شد که در حال حاضر به بیش از 60 خانه جوان در کشور رسیدیم و قصد داریم حتما از جوانان به عنوان موتور محرکه کشور استفاده کنیم.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سهیلات ازدواج از 3 میلیون به 10 میلیون تومان و از جمع 2900 میلیارد تومان سال 92 به9800 میلیارد تومان رساندیم و همچنین در سال 97 نیز با دستور رییس جمهور وام ازدواج به 15 میلیون افزایش پیدا می کنند تا زوج های جوان در ابتدای زندگی مشترک بتوانند با 30 میلیون تومان زندگی خود را آغاز کنند.
سلطانی فر از اختصاص 70 هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان از طریق تسهیلات تلفیقی با نظام بانکی در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم از این راه ها به تقاضای شغل جوانان پاسخ دهیم.
وی با تاکید به این نکته که همواره در بخش ورزش رویکرمان این بوده که عدالت را برقرار کنیم، اذعان داشت: سرفصل توجهات ما ورزش بانوان است و اعتقاد داریم بانوان همانطور که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند باید به همان اندازه از منابع و امکانات ورزشی برخوردار باشند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در 5 رشته موفق شدیم مجوز حضور بانوان در رویدادهای بین المللی را بگیریم که سرفصل آن حضور بانوان بسکتبالیست بود و این اتفاق بزرگی و خوشایندی برای بانوان است که قصد داریم این رویکرد را دنبال کنیم
سلطانی فر تصریح کرد: برای نحوه استفاده بانوان از مکان های ورزشی نیز برنامه های خوبی داریم که آن ها با توجه به محدودیت هایی که دارند بتوانند از این مکان ها به خوبی استفاده کنند.
وی همچنین با تاکید به توسعه ورزش همگانی افزود: در بخش ورزش همگانی هم در آمارهایی که می توانیم پایش کنیم از 10 درصد سال 92 به 21 درصد رسیدیم که دو برابر شده ولی مطلوب ما این است که باید بیشتر شود تا جامعه شاداب و سالمی داشته باشیم.
وزیر ورزش و جوانان اظهار امیدواری کرد تا با کمک دوستان به مشکلاتی که در بخش هایی از شهرستان نیشابور وجود دارد زودتر رسیدگی شود.
دکتر مسعود سلطانی فر در ادامه این نشست همچنین به 4 هزار پروژه نیمه تمام ورزش کشور اشاره و خاطرنشان کرد: قصد داریم تا پایان دولت دوازدهم بخشی زیادی از آنها را از طرق مختلف به بهره برداری برسانیم.
وی تاکید کرد: در کل کشور در مناطق روستایی استعدادهای زیادی داریم که اگر بتوانیم با تخصیص منابع و امکانات مناسب به این مناطق که به مرور آغاز کرده ایم به آنها توجه کنیم؛ باورمان این است که می توانیم بسیاری از این استعداد ها را به ویژه در رشته های پایه و پر مدال , زمینه بروز و ظهورشان را فراهم آوریم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/16948/برای-نحوه-استفاده-بانوان-از-مکان-های-ورزشی-برنامه-های-خوبی-داریم-تلاشمان-استفاده-از-منابع-مختلف-در-روند-توسعه-کشور-است
بستن   چاپ