آریا جوان
واحد تولید الکل اتانول از غلات در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شود
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 10:39:15
آریا جوان - ایرنا نوشت : یک شرکت بخش خصوصی برای ایجاد یک واحد صنعتی تولید اتانول از غلات که منجر به کاهش آلودگی زیست‌محیطی می‌شود، در چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرد و چگونگی اجرای این طرح در نشست با استاندار این استان ارزیابی و بررسی شد.

الکل اتیلیک (اتانول) به وسیله واحدهای صنعتی با منشاء گیاهی تولید و در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، بهداشتی، آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
الکل، اکتان افزاست به همین دلیل در کشورهای دنیا با بنزین مخلوط و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
افزودن 10 درصد اتانول به بنزین باعث افزایش اکتان و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با مدیرعامل این شرکت بخش خصوصی با اعلام آمادگی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای احداث این واحد تولیدی، اظهار داشت: این استان در راستای رونق تولید و فراهم سازی زیرساخت‌ها برای توسعه فعالیت‌های تولیدی آماده همکاری و تعامل است.
اقبال عباسی ادامه داد: ویژگی‌های منحصربه فرد و مطلوب این استان سبب شده تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی متعددی برای راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام آمادگی کنند و بی‌شک این تعامل دو طرفه می‌تواند در رونق اشتغال و به کارگیری جوانان توانمند و تحصیلکرده این استان موثر واقع شود.
وی با اشاره به تدابیر دولت در راستای تقویت بخش خصوصی و هموار سازی فرایند سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: توسعه‌یافتگی جوامع با اکتفا به منابع و امکانات دولت به راحتی محقق نمی‌شود بلکه بخش خصوصی با همراهی خود می‌تواند در تحقق این مهم یاری‌گر دولت باشد.
سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز در این نشست افزود: چهارمحال و بختیاری به دلیل اینکه از منابع آبی و آب و هوای مطبوع و موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است جاذبه زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد.
آرش ارشادی تصریح کرد: این شرکت بخش خصوصی تلاش دارد تا با استفاده از غلات الکل اتانول تولید کند که آلایندگی برای محیط زیست نداشته باشد.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی برای 400 تا 500 نفر اشتغالزایی می‌شود.
گفتنی است ، در سالجاری تعدادی از هیات‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام آمادگی کرده‌اند.
در حوزه سرمایه‌گذار خارجی نیز طی سال‌های گذشته 6 طرح بزرگ صنعتی با حدود 52 میلیارد ریال سرمایه ثابت با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان راه‌اندازی شده است.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/171890/واحد-تولید-الکل-اتانول-از-غلات-در-چهارمحال-و-بختیاری-راه-اندازی-می‌شود
بستن   چاپ