آریا جوان
گلین شاهراه توسعه گردشگری روستایی در کردستان
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 13:38:23
آریا جوان - مدیر اقامتگاه بوم گردی گلین از شناسایی محور های جدید برای برگزاری تور های طبیعت گردی در بخش سیروان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سعید سجادی با بیان اینکه روستای گلین با طبیعتی بکر و قدمتی بیش از 1000 سال امروزه به عنوان یکی از بافت های ثبت ملی شده منطقه هورامان نام برده می شود، اظهار داشت: اقامتگاه بوم گردی گلین واقع در روستای گلین در 45 کیلومتری شهر سنندج و در بخش سیروان قرار دارد.
وی افزود: بوم گردی گلین در 5 اتاق، 2 آشپزخانه مجهز و با مجوز اسکان شبانه، ظرفیت پذیرایی از 40 گردشگر داخلی و خارجی را داراست.
سجادی تاکید کرد: بوم گردی گلین در نظر دارد با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی کردستان، جشنواره ها و برنامه های متعددی را نظیر جشنواره گردو، جشنواره شاتوت، اجرای بازی های بومی و آموزش طبخ انواع غذاهای محلی را در جهت توسعه گردشگری روستای گلین بردارد.
مدیر اقامتگاه بوم گردی گلین گفت: مسیرهای جدیدی برای توسعه گردشگری گلین در دست شناسایی است، که می تواند در توسعه گردشگری روستایی منطقه تاثیرگذار باشد.
وی برگزاری کلاس های آموزشی برای روستاییان با هدف توانمند سازی در میزبانی گردشگران داخلی و خارجی و تهیه بروشور آموزشی جهت آشنایی گردشگران با فرهنگ و سنت مردم کردستان را از مهمترین برنامه های این مجموعه گردشگری در حوزه آموزش عنوان کرد.
46

http://www.javanannews.ir/fa/News/175928/گلین-شاهراه-توسعه-گردشگری-روستایی-در-کردستان
بستن   چاپ