آریا جوان
مدل تولیدی M-Byte بایتون رونمایی شد
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 17:12:25
آریا جوان - شرکت چینی بایتون در نمایشگاه فرانکفورت مدل نهایی و تولیدی کراس‌اور الکتریکی M-Byte را با نمایشگر 48 اینچی کابین رونمایی کرد.

شرکت چینی بایتون به‌تازگی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، کراس‌اور الکتریکی M-Byte را معرفی کرد؛ اما آغاز فرایند تولید این خودرو اندکی به‌طول می‌انجامد.
خودروساز چینی بایتون قصد دارد اولین نمونه‌های کراس‌اور الکتریکی خود را در میانه‌ی سال 2020 در چین و سپس در سال 2021 در بازار اروپا و آمریکای‌شمالی عرضه کند. پیش‌فروش این خودرو نیز برای بازارهای اروپا و آمریکا، از سال 2020 آغاز می‌شود. با وجود اینکه هنوز مراحل ساخت خط‌تولید بایتون در نانجینگ چین به‌اتمام نرسیده است، این شرکت عقیده دارد می‌تواند تا سال 2020، اولین خودروهای خود را به بازار چین عرضه کند.
بایتون تاکنون بیش از 50 هزار سفارش از سراسر جهان دریافت کرده است. بزرگ‌ترین ویژگی کراس‌اور الکتریکی بایتون، نمایشگر 48 اینچی منحنی قرارگرفته در داشبورد است که بزرگ‌ترین نمایشگر برای خودروهای تولیدی محسوب می‌شود. این نمایشگر از خودرو مفهومی معرفی‌شده تاکنون بدون تغییر باقی مانده و دو نمایشگر 7 اینچی روی فرمان و 8 اینچی میان صندلی‌های جلو نیز به آن اضافه شده است.
مقاله‌های مرتبط:
مرسدس بنز ESF 2019 در فرانکفورت به‌نمایش گذاشته شدهیوندای 45 EV مفهومی معرفی شد
علاوه‌بر این نمایشگرها، ویژگی‌های تعاملی متعددی همچون شناسایی لمس، صدا، حرکت دست و چهره به‌همراه کنترلرهای فیزیکی نیز برای خودرو در نظر گرفته شده است. ازنظر ظاهری، بایتون M-Byte تا حدود زیادی به مدل مفهومی شباهت دارد؛ اما تفاوت‌هایی نیز میان این دو مدل به‌چشم می‌خورد. دوربین‌های جانبی اکنون جای خود را به آینه‌های رایج داده‌اند و در قسمت جلو، دو چراغ‌ کشیده نقش چراغ‌های روشنایی در روز را ایفا می‌کنند.
طراحی سپر جلو نیز جدید است و با وجود استفاده از دستگیره‌های نمایان، ویژگی مخفی‌شونده نیز موجود است. بایتون به‌لطف استفاده از سقف کوتاه و بدنه‌ی آیرودینامیکی بهبودیافته به‌همراه جلوپنجره‌ی بسته، دستگیره‌های در هم‌سطح و طراحی شناور ستون C، قول ضریب درگ درخورتوجهی را داده است. مدل پایه‌ای کراس‌اور M-Byte با موتور الکتریکی قرارگرفته در چرخ‌های عقب با قدرت 268 اسب‌بخار عرضه می‌شود.
بسته‌ی باتری 72 کیلووات‌ساعتی با هربار در استاندارد WLTP اروپا می‌تواند 360 کیلومتر را بپیماید. مدل چهارچرخ متحرک با دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 402 اسب‌بخار نیز موجود است که با استفاده از بسته‌ی باتری 95 کیلووات‌ساعتی، ظرفیت پیمایش تخمینی 435 کیلومتر را فراهم می‌آورد. بایتون برای این خودرو شارژ سریع DC تا 150 کیلووات و شارژ AC بین 3.7 تا 22 کیلووات را در نظر گرفته است.
با استفاده از سیستم شارژ سریع 150 کیلوواتی، 80 درصد از انرژی موردنیاز باتری تنها در 35 دقیقه فراهم می‌شود. قیمت بایتون M-Byte در اروپا بدون مالیات بر ارزش افزوده و یارانه‌ی دولتی، از 45 هزار یورو (حدود 50 هزار دلار) آغاز می‌شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/176046/مدل-تولیدی-M-Byte-بایتون-رونمایی-شد
بستن   چاپ