آریا جوان
مي‌خواهيم جاي خالي يک گروه پاپ بانوان را پر کنيم
شنبه 2 اسفند 1393 - 2:55:17 PM
ايسنا
بهار ايلچي با اشاره به اين مطلب گفت: گروه ما در حال حاضر تنها گروه موسيقي رسمي پاپ بانوان ايراني است که به اجراي قطعاتي از زبان‌ها و فرهنگ‌هاي ديگر، همراه سازهاي خاص آن فرهنگ‌ها مي‌پردازد.

 وي ادامه داد: تمام اعضاي گروه، تحصيلات آکادميک موسيقي دارند و برخي از آن‌ها نيز به زبان‌ها و گويش‌هايي مانند انگليسي‌، آذري‌، فرانسه‌ و کردي تسلط دارند‌. همچنين بين خوانندگان گروه «ستاره قطبي» يک خواننده‌ي فرانسوي زبان از ساحل عاج نيز با ما همکاري دارد.

 ايلچي با بيان اين‌که جمع شدن اعضاي اين گروه در کنار هم و موفقيت آن‌ها، کار ساده‌اي نبوده است، تصريح کرد: در اين مسير ما مشقت‌هاي زيادي را تحمل کرده‌ايم و اگر امروز اينجا روبروي شما نشسته‌ايم تا از اجراهاي پيش‌روي خود سخن بگوييم، واقعيت اين است که تک‌تک اعضاي گروه زحمات زيادي کشيده‌اند و خوشحاليم که امروز اين زحمات به بار نشسته و براي اولين‌بار از حمايت مالي يک شرکت نيز برخوردار شده‌ايم.

 اين هنرمند که کنسرت‌هاي ويژه بانوان برگزار مي‌کند، درباره‌ي اجراهاي پيش روي گروه «ستاره قطبي» توضيح داد: کنسرت گروه ما ششم و هفتم اسفندماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد و سال آينده نيز اوايل تابستان همين کنسرت در شيراز و اصفهان تکرار خواهد شد.

 او در بخش ديگري از سخنانش گفت: اعضاي گروه ما شامل 17 هنرمند است که مجموعه‌اي از نغمه‌ها را به زبان‌ها و لهجه‌هاي متنوع که برگرفته از اقوام مختلف ايران و پنج قاره‌ي دنيا است، به اجرا مي‌گذارد. در اين راستا از هنرنمايي پنج خواننده‌ي توانمند و 12 نوازنده با تحصيلات عالي در زمينه‌ي موسيقي بهره مي‌بريم.

 اين پيانيست در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اين‌که ديدگاهش درباره‌ي حاشيه‌هاي پيش‌آمده درباره‌ي موسيقي بانوان چيست؟ گفت: موسيقي بانوان به‌تازگي حاشيه‌هايي داشته و من هم درباره‌ي آن چيزهايي شنيده‌ام؛ اما واقعيت اين است که هر گروهي در هر جايي از دنيا اگر فعاليت مي‌کند، بايد تابع قوانين کشورش باشد.

 او افزود: گروه «ستاره قطبي» تا امروز مشکلي نداشته است و ما هميشه براساس قوانين پيش رفته‌ايم و خوشبختانه تا کنون هم درگير هيچ حاشيه‌اي نشده‌ايم.

 در نشستي که صبح امروز (2 اسفندماه) در «هايپراستار» برگزار شده بود، مديرعامل اين فروشگاه نيز به‌عنوان حامي مالي گروه موسيقي «ستاره قطبي» گفت: فروشگاه ما يک شرکت نوپا و جوان است که پنج سال سابقه‌ي حضور در ايران را دارد و اکنون پس از گذشت اين سال‌ها فکر مي‌کنيم، زمان آن رسيده که با مخاطبان‌مان سخن بگوييم.

 تي يري ژولن با اشاره به اين‌که ارتباط با مخاطبان ايراني تجربه‌اي خوشايند و جذاب است، اظهار کرد: ايران، فرهنگ غني و تاريخ پرباري دارد‌ و موسيقي به‌عنوان بخشي از فرهنگ ايراني جايگاه ويژه‌اي بين ايرانيان دارد. ما مي‌خواهيم سهم خود را در ارتقاي فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي زنان ادا کنيم.

 ژولن با جذاب دانستن کنسرت موسيقي براي بانوان و منحصربه‌فرد دانستن چنين تجربه‌اي، ادامه داد: حمايت ما صرفا محدود به گروه موسيقي «ستاره قطبي» نيست و بخشي از بليت‌هاي کنسرت اين گروه را با تخفيف 50 درصدي در فروشگاه‌مان عرضه مي‌کنيم تا مخاطبان اين گروه موسيقي که بانوان هستند، بتوانند با هزينه‌اي اندک در اين کنسرت‌ها حضور داشته باشند.

 اين سرمايه‌گذار فرانسوي افزود: فراهم کردن زمينه‌ي حضور زنان ايران در يک فضاي متفاوت هنري و آشنا شدن بيشتر آن‌ها با موسيقي پاپ، دليل ما براي سهيم شدن در اين حرکت هنري و فرهنگي بود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/1764/مي‌خواهيم-جاي-خالي-يک-گروه-پاپ-بانوان-را-پر-کنيم
بستن   چاپ