آریا جوان
جمع و جور کردن اتاق بچه ها غیرممکن نیست!
شنبه 23 شهريور 1398 - 21:33:35
آریا جوان -
جمع و جور کردن اتاق بچه ها غیرممکن نیست!
٩٢
٠
مشروح / مرتب کردن اتاق فرزندان خردسال و تشویق آنها به انجام این کار،شاید یکی از طاقت فرسا ترین کارهای دنیا باشد.
این که هر جایی از خانه را که پا میگذاری یکی از اسباب بازی های سفت و پلاستکی فرزندتان زیر پایتان قرار بگیرد و تحمل درد آن می تواند اشک آدم را دربیاورد.
در این مطلب ما چند راه حل پیش روی شما می گذارید. آنها را امتحان کنید. احتمال مشکلتان حل خواهد شد.
چند سبد به جای یک سبد

تقسیم بندی وسایل بچه ها در سبد به جای یک سبد بزرگ کار را هم برای شما و هم آنها راحت تر میکند. برای هم سبد اسمی بگذارید تا فرزندتان راحت تر به وسایلش دسترسی داشته باشد و مثلا برای پیدا کردن یک ماشین اسباب بازی مجبور نباشد یک سبد بزرگ را وسط اتاق خالی کند.
انتخاب هایش را محدود کنید

قرار نیست که هرباری که فرزندتان قصد بازی با اسباب بازی هایش را دارد تمام آنچه که دارد را وسط اتاق بریزد. مثلا به او بگویید که امروز فقط با 5 عروسک یا وسیله بازی اش می تواند بازی کند. جمع و جور کردن 5 عروسک خیلی راحت تر از مرتب کردن یک قفسه اسباب بازی است.
از دیوارها استفاده کنید

دیوار اتاق بچه می تواند فضای مناسبی برای نصب قفسه و چیدن وسایل آنها باشد. این کار باعث تشویق بچه ها برای زیباتر و مرتب نگه داشتن اتاقشان میشود.
فقط حواستان باشد که قفسه ها به قدری بالا نباشد که فرزندانتان به آن دسترسی نداشته باشد.
اسباب بازی اش را پنهان کنید

اگر فرزند شما کودک حرف گوش کنی نیست و هر کاری کنید او باز هم کار خودش را می کند و برای یک ساعت بازی تمام خانه را به هم میریزد در طول یک ماه برای 5 بار هر زمان که بعد بازی اتاق به هم ریخته اش را جمع آوری نکرد ، اسباب بازی محبوبش را پنهان کنید تا اگر دفعه بعد قصد بازی با آن را داشت، نتواند آن را پیدا کند و شما در این لحظه به او بگویید که علتش این است که تو بعد بازی وسایلت را جمع و جور نمی کنی.
این کار باعث میشود تا کودکتان از دفعات بعد داوطلبانه اتاقش را مرتب کند.
آنها را در کارها دخیل کنید

معمولا بچه ها در دوران خوردسالی علاقه زیادی به انجام کارهایی که بزرگتر ها انجام می دهند دارند. از همان خردسالی به او اجازه دهید تا با نظارت شما اتاقش را گردگیری کند و به مرور این کار را به عهده خودش بگذارید.
بگذارید خودشان لباس های شسته شده شان را مرتب و در کشو لباس هایشان بگذارند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/178286/جمع-و-جور-کردن-اتاق-بچه-ها-غیرممکن-نیست!
بستن   چاپ