آریا جوان
محمدرضا داورزنی در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون بسکتبال مطرح کرد؛
بسکتبال به وفاق و همدلی نیاز دارد/ نمی گذاریم حقی از فوتبال ضایع شود
شنبه 23 دي 1396 - 4:15:22 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از تلاش برای جلوگیری از تضییع حقوق فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا سخن گفت و انتخابات فدراسیون بسکتبال را آزاد و سالم دانست و نیاز این رشته را وفاق و همدلی عنوان کرد . وی از اصلاح اساسنامه برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزش ی هم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمدرضا داورزنی پس از برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون بسکتبال در جمع خبرنگاران پیرامون اهمیت میزبانی تیم های ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم های عربستانی تاکید کرد : فدراسیون فوتبال باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و از حق میزبانی خود در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا با قدرت دفاع کند. در خصوص میزبانی تیم های ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا در کشور ثالث ،سیاست ایران این است که بازی باید در کشور ما به عنوان میزبان برگزار شود و فدراسیون فوتبال نیز این موضوع را پیگیری می کند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص انتخابات فدراسیون بسکتبال گفت:خدا را شکر مجمع دموکراتیک برای بسکتبال برگزار شد و اعضای مجمع آقای رامین طباطبایی را انتخاب کردند. به‌ هر حال همه نامزدها در این مدت رایزنی‌های خود را انجام داده و تبلیغات کرده بودند، اما این مجمع است که رای نهایی را می‌دهد و در بسکتبال نیز این اتفاق افتاد. وزارت ورزش و جوانان نیز از انتخاب مجمع فدراسیون بسکتبال حمایت خواهد کرد.
داورزنی تاکید کرد: آنچه مسلم است و نامزدهای این فدراسیون هم در برنامه های خود مطرح کردند ، این رشته به اتحاد و همدلی نیاز دارد و رییس فدراسیون بسکتبال نیز باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد. قطعا نیز می‌تواند از توانایی و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی نیز استفاده کند تا بسکتبال در مسیر توسعه قرار بگیرد.
معاون وزیر ورزش و جوانان از تدوین آیین نامه جدید انتخابات فدراسیون های ورزش ی خبر داد و اظهار داشت : در آیین‌نامه‌ جدید مواردی اصلاح شده‌اند. در آیین‌نامه‌ کنونی شرایط به گونه ای است که روسای هیات های استان ها که حامیان رییس فدراسیون هستند نقش تعیین کننده ای دارند اما در آیین‌نامه‌ جدید که در دستور کار تصویب دولت قرار دارد، مواردی اصلاح شده است بطوریکه تعداد اعضای مجمع در آیین‌نامه‌ جدید حدود 60 نفر است که نیمی از آنها هیات های استانی هستند و نیمی از آنها نیز افرادی هستند که رییس فدراسیون در انتخابشان نقشی نخواهد داشت و به همین دلیل این موضوع نیز از نگرانی‌ها کم می کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/17976/بسکتبال--به-وفاق-و-همدلی-نیاز-دارد--نمی-گذاریم-حقی-از--فوتبال--ضایع-شود
بستن   چاپ