آریا جوان
بعد از ترک اعتیاد، زنم باور نمی‌کند که دیگر مصرف نمی‌کنم!
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 17:47:02
آریا جوان - بعد از ترک اعتیاد، زنم باور نمی‌کند که دیگر مصرف نمی‌کنم!
٩١٤
٠
خراسان / 4 سال تمام اعتیاد داشتم و تا همین چند ماه پیش، خودم هم فکرش را نمی‌کردم که روزی پاک شوم. حالا و در 35 سالگی، خوشحالم از پس این دشمن جانم برآمدم و پاک هستم. مشکلم این است که خانمم باور نمی‌کند ترک کردم و به من شک دارد. ناگهانی به اتاقم می‌آید و چند بار هم متوجه شدم که تعقیب ام می‌کند. حس خوبی ندارم از این کارهایش. چه کنم؟
پاسخ
پیش از هر چیز به شما تبریک می‌گویم که این قدم بسیار مهم را در زندگی‌تان برداشته‌اید. به خاطر داشته باشید که قطع مصرف مواد، اولین قدمی است که فرد در مسیر بازگشت به رشد و خودشکوفایی برمی‌دارد و ادامه این مسیر، نیازمند برداشتن قدم‌های بیشتر و بیشتری است. در این مسیر دریافت حمایت و همراهی نزدیکان‌تان می تواند روند بهبود شما را تسهیل کند اما به خاطر داشته باشید نزدیک‌ترین شخص به شما خود شما هستید و لازم است مقدمات دریافت حمایت از دیگران را با مهیا کردن هرچه بیشتر شرایط ضروری فراهم سازید.
نگرانی‌های همسرتان را درک کنید
طبیعی است که از اعتماد نداشتن همسرتان، احساس خشم کنید. می توانید درباره احساسات‌تان با همسرتان صحبت کنید. به او بگویید نگرانی‌هایش را درک می‌کنید و تا حد ممکن مقدمات آرامش خاطر او را نیز فراهم کنید. برای مثال سعی کنید برنامه روزانه مشخصی داشته باشید و در طول روز مکالمات تلفنی را با همسر خود تنظیم کنید.
به خودتان اعتماد کنید!
اعتیاد به ابعاد مختلف زندگی صدمه وارد می کند و یکی از آن ها اعتماد اطرافیان تان است. همسر شما نیز در فضایی از ترس و تردید به دام افتاده است. بکوشید در کنار یکدیگر از این فضای مه آلود خارج شوید. استقامت کنید و به تعهدی که به خود و زندگی‌تان داده‌اید، پایبند بمانید. اولین شخصی که باید از او مراقبت کنید خود شما هستید بنابراین ابتدا خودتان به خودتان اعتماد و تعهد داشته باشید.
نویسنده : تینا امیری| روان شناس بالینی و دانش آموخته انستیتو روان پزشکی

http://www.javanannews.ir/fa/News/179848/بعد-از-ترک-اعتیاد،-زنم-باور-نمی‌کند-که-دیگر-مصرف-نمی‌کنم!
بستن   چاپ