آریا جوان
پس از انتخاب رییس جدید فدراسیون بسکتبال
دلارام وکیلی: منتظر خبرهای خوب در بسکتبال هستیم/ انتظار ما توجه یکسان به بسکتبال مردان و زنان است
يکشنبه 24 دي 1396 - 1:11:39 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - ملی پوش تیم بسکتبال دختران ایران از رییس جدید فدراسیون بسکتبال توجه یکسان به بسکتبال مردان و زنان را انتظار دارد.

دلارام وکیلی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: به رامین احمدی طباطبایی تبریک می گویم و ما منتظر خبرهای خوب برای بسکتبال بانوان بعد از انتخاب او به عنوان رییس جدید فدراسیون بسکتبال هستیم.
ملی پوش تیم بسکتبال دختران ایران با اشاره به مظلومیت بسکتبال بانوان ادامه داد: در صورت توجه یکسان به بسکتبال مردان و زنان ما هم پتانسیل رسیدن به سقف آسیا را داریم. تجربه بین المللی ما کم است و تازه اول راه هستیم چرا که سالها بازی بین المللی نداشتیم که خوشبختانه این راه در فدراسیون قبلی باز شد.
وکیلی افزود: البته بچه های ما در بسکتبال 3 به 3 تجربه بیشتری دارند و نتایج خوبی هم گرفته اند ولی در 5 به 5 کمی عقب تر هستیم و باید بیشتر کار کنیم. در صورت برنامه ریزی دقیق، اردوهای منظم، بازی های تدارکاتی مناسب و کسب تجربه بین المللی در 3 به 3 میتوانیم حتی به سهمیه المپیک فکر کنیم.
عضو تیم پالایش نفت آبادان در خصوص سوپر لیگ بسکتبال بانوان گفت: امیدوارم با برنامه ریزی و جذب اسپانسرها، لیگ بانوان در سال های بعد پویا تر شود. بسکتبال دختران پتانسیل تیم های بیشتری را دارد. متاسفانه امسال 8 تیم داشتیم که یک تیم به دلیل نبود منابع مالی از بازی ها کنار رفت. چه اشکالی دارد اسپانسرهای لیگ مردان به تیمداری در بانوان هم ورود کنند؟ هزینه بسکتبال بانوان بسیار کمتر است و این مورد از طریق رایزنی قابل انجام است.
وی افزود: ما در تمام بازی های لیگ با حجاب کامل هستیم. امیدوارم با رایزنی امکان ورود خانواده ها یا حداقل خبرنگاران به ورزشگاه ها فراهم شود تا بسکتبال بانوان هم دیده شود. از رییس جدید می خواهیم که این موضوع را حل کند چرا که مقدمه ای برای ورود بیشتر اسپانسرهاست.
دلارام وکیلی در پایان گفت: توجه ویژه به اصول پایه و آموزش بانوان هم موردی است که قطعا مورد توجه آقای طباطبایی خواهد بود. جذب مدرس خارجی در کنار مربیان توامند داخلی در این خصوص بسیار کمک می کند تا آینده تیم ملی بسکتبال دختران هم تضمین شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/18005/دلارام-وکیلی--منتظر-خبرهای-خوب-در--بسکتبال--هستیم--انتظار-ما-توجه-یکسان-به--بسکتبال--مردان-و-زنان-است
بستن   چاپ