آریا جوان
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی
تندگویان: سمنهای جوانان باید متعهد به اشتغالزایی شوند/ مشکل اصلی اشتغال عدم مهارت است
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 16:34:14
آریا جوان - معاون امور جوانان گفت: سمنهای جوانان اگر به سوددهی برسند یا باید از سیستم ما خارج شوند و یا تعهد بدهند که اشتغال ایجاد کنند. ما به سمتی می رویم تا همه نیازهای خودمان را تولید و استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی گفت: موضوع جوانان که یک برش جمعیتی از کل کشور محسوب می شود فرابخشی است و اگر این جور فکر کنیم که یک وزارتخانه می‌تواند همه موضوعات را حل کند غلط است.
وی ادامه داد: در بحث آسیب های اجتماعی مثل موضوع مواد مخدر و طلاق همه باید دغدغه مند باشند چون این آسیب ها به خانه خودمان آمده است. اگر دختر و یا پسر خودمان به این آسیب ها دچار شوند آیا منتظر می مانیم که دیگران وارد عمل شوند یا خودمان ورود می کنیم؟ سوال من این است که چرا مسئولان استان ها دغدغه جوانان را ندارند؟
تندگویان گفت: بحث جوانان به همه مربوط می شود مسئولان استان مشکلات را باید به ما انتقال دهند و دغدغه مند باشند و در این خصوص باید تغییر رویه دهند.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: جلسات شکلی و آماری به درد جوانان نمی خورد باید یک دستور جلسه مشخص و قابل پایش داشته باشیم و این شکل جلسات باید تغییر کند.
وی اظهار داشت: در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به غیر از حوزه ورزش و جوانان باید مشکلات دستگاه های دیگر در حوزه جوانان مطرح و برای آنها نیز چاره‌جویی شود.
تندگویان به توسعه سمن های جوانان در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: در حوزه سمن ها به سمت اشتغال رفتیم و در این حوزه ده هزار اشتغالی که بیمه برای آنها رد می شود ایجاد کرده ایم. با اینکه وزارت ورزش و جوانان مسئولیتی در حوزه اشتغال ندارد اما به صورت دغدغه‌مند وارد این حوزه شدیم و مدل های مختلف اشتغال زایی را آغاز کردیم.
وی به تشکیل شبکه ملی گردشگری اشاره کرد و گفت: این شبکه در حوزه گردشگری کارهای بزرگی انجام داده به طوری که ما در مجمع جوانان کشورهای اسلامی به دنبال این هستیم تا دبیری شبکه گردشگری جوانان کشورهای اسلامی را بگیریم.
معاون امور جوانان به توافقات صورت گرفته با وزارت تعاون اشاره کرد و گفت: به سمتی می رویم که سمنها پس از توانمند شدن به تعاونی های بزرگ جوانان تبدیل شوند و شبکه های تخصصی ما نیز در قالب تعاونی فعالیت کنند. ما در زمینه مهارتهای اشتغال سمنها را توانمند می کنیم.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی کشور ما در بحث اشتغال عدم مهارت است افزود: فارق التحصیلان فراوانی وجود دارند که هیچ مهارت شغلی ندارند و در این زمینه هم با طرح سرباز مهارت ورود کرده ایم و سربازان را آموزش می دهیم تا پس از دوره خدمت راحت تر جذب بازار کار شوند.
تندگویان افزود: سمنهای ما از مالیات معاف هستند و نهادها و دستگاهها به جای اینکه اجرای برنامه های خود را با هزینه های زیاد به بخشهای دیگر واگذار کنند باید به جوانان ما اعتماد کنند و کارهای خود را به سمنهای جوانان واگذار کنند. سمنهای ما در همه زمینه ها آماده برگزاری برنامه ها و تولیدات مختلف هستند.
معاون امور جوانان افزود: تفاوت سمنهای جوانان با موسسات تجاری این است که سمنها اگر به سوددهی برسند یا باید از سیستم ما خارج شوند و یا تعهد بدهند که اشتغال ایجاد کنند. ما به سمتی می رویم تا همه نیازهای خودمان را تولید و استفاده کنیم.
وی در حوزه ازدواج جوانان نیز گفت: قانون تسهیل ازدواج به دلایل مختلف 14 سال معطل مانده است اما من می گویم اصلا نیازی به این قانون نداریم کار به خانه های ما رسیده و باید همه دغدغه مند وارد شویم.
تندگویان افزود: همه دولتی ها امکانات زیادی از قبیل تالار و سالن های برگزاری مراسم دارند و در قانون تسهیل ازدواج تاکید شده که باید آنها را به صورت رایگان در اختیار جوانان برای برگزاری مراسم ازدواج قرار دهند.
وی با هشدار به عواقب کاهش ازدواج افزود: اگر ازدواج کاهش پیدا کند هزینه های دیگر از قبیل مبارزه با مواد مخدر , آسیب های اجتماعی و طلاق آنقدر افزتیش پیدا می کند که به بحران تبدیل می شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/180454/تندگویان--سمنهای--جوانان--باید-متعهد-به-اشتغالزایی-شوند--مشکل-اصلی-اشتغال-عدم-مهارت-است
بستن   چاپ