آریا جوان
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی :
توسعه مراکز مشاوره ازدواج یکی از رویکردهای مهم وزارت ورزش و جوانان است
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 16:34:17
آریا جوان - اعظم کریمی به اهمیت امر مشاوره ازدواج در تحکیم بنیانهای خانواده و کاهش طلاق تاکید کرد و افزود: یکی از رویکرد های مهم ما در وزارت ورزش و جوانان توسعه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در خصوص اقدامات حوزه ازدواج گفت: اگر چه قانون گذار در قانون تسهیل ازدواج وظیفه ای را به طور مشخص بر عهده وزارت ورزش و جوانان نگذاشته است اما با هماهنگی با دستگاه های مختلف گامی در جهت اجرای بخشی از این قانون که 14 سال بر زمین مانده است را برداشته ایم.
وی با تاکید بر اهمیت امر ازدواج اظهار داشت: در استان مرکزی آمار ازدواج کاهش پیدا کرده است که نیاز است به طور ویژه در این استان کار کنیم.
کریمی ادامه داد: با همکاری خوب قوه قضائیه استان مرکزی به عنوان استان پایلوت برای اجرای بخشی از قانون تسهیل ازدواج انتخاب شد و اعلام آمادگی می کنیم در این خصوص با تشکیل کارگروه ملی و استانی و همراهی اساتید و صاحبنظران این حوزه گام های خوبی برداریم.
وی همچنین در خصوص تسهیلات وام ازدواج گفت: در خصوص تسهیلات ازدواج پیگیری های لازم به صورت منظم از طریق معاونت جوانان از بانک مرکزی برای احصاء آمار به تفکیک استانها انجام می شود و گزارش آن ماهیانه به استانها ارسال می شود تا مشکلات احتمالی در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح و برای حل آن تصمیم گیری شود.
کریمی به اهمیت امر مشاوره ازدواج در تحکیم بنیانهای خانواده و کاهش طلاق تاکید کرد و افزود: یکی از رویکرد های مهم ما در وزارت ورزش و جوانان توسعه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده است . استان مرکزی سه مرکز مشاوره فعال دارد و امید است تا پایان امسال 6 مرکز دیگر راه اندازی شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان طبق مصوبه هیات وزیران متولی آموزشهای پیش از ازدواج و دستگاه همکار در آموزشهای حین و بعد از ازدواج جوانان با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.
وی ادامه داد: همکاری خوبی با وزارت دادگستری داریم و مراکز مشاوره ما به خانواده ها معرفی می شوند تا از امکانات آموزشی و کارگاههای ما بهره مند شوند.
کریمی با اشاره به اجرای برنامه های خوب و متنوع در هفته ازدواج در سطح کشور گفت: برنامه های خوبی در هفته ازدواج در استان مرکزی برگزار شد و از عملکرد این استان در هفته ازدواج تشکر می کنم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/180456/توسعه-مراکز-مشاوره-ازدواج-یکی-از-رویکردهای-مهم-وزارت--ورزش--و--جوانان--است
بستن   چاپ