آریا جوان
بی ام و می‌تواند جگوار لندرور را از تاتا موتورز بخرد
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 22:00:03
آریا جوان - تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند با توجه به وضعیت موجود صنعت خودروسازی، بهتر است بی‌ام‌و شرکت جگوار لندرور را از تاتاموتورز هند بخرد.

دوران کنونی یکی از جالب‌ترین دوره‌ها برای صنعت خودرو است. موضوعات فعلی صنعت خودروسازی از مشکلات برگزیت تا کاهش فروش در چین، جایی که تنش‌های تجاری سود شرکت‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده، متغیر است. با‌این‌حال، تحلیلگران مؤسسه‌ی سنفورد سی. برنشتاین معتقدند دو غول خودروسازی آلمان و انگلیس راهی برای کمک به یکدیگر دارند. به‌گزارش اتوموتیونیوز ، تنها راه‌حل آن‌ها این است که بی‌ام‌و شرکت جگوار لندرور را از تاتا موتورز (Tata Motors) بخرد.
مکس واربرتون ، تحلیلگر این مؤسسه، در یادداشتی گفت: بی‌ام‌و بیش‌از‌حد سرمایه‌دار است و حجم عظیمی از پول نقد دراختیار دارد؛ اما این شرکت برای رشد محصول و برندهای تجاری خود در محدودیت قرار گرفته است. جگوار لندرور هم ازنظر عملیاتی و هم ازنظر اقتصادی به چالش کشیده شده است؛ اما می‌تواند هزینه‌های ثابت و متغیر خود را با حمایت شریکی بزرگ‌تر کاهش دهد.
خرید جگوار لندرور با 9 میلیارد پوند (11.2 میلیارد دلار) می‌تواند 20 درصد درآمد بی‌ام‌و را افزایش دهد. همچنین، تقریبا یک‌چهارم به حجم تولید خودروساز باواریا کمک خواهد کرد. با‌این‌حال، تاتاموتورز باید برای فروش جگوار لندرور غرور خود را زیر پا بگذارد. مقاله‌های مرتبط:
جگوار لندرور و بی‌ام‌و در تولید خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنندهمکاری جگوار لندرور و بی‌ام‌و برای توسعه پیشرانه‌های احتراق داخلی
باوجوداین، قرارداد خرید بین بی‌ام‌و و جگوار لندرور می‌تواند ازنظر عاطفی نیز بسیار پیچیده باشد؛ بدین‌ترتیب که بی‌ام‌و قبلا در دهه‌ی 1990 مالکیت لندرور را دراختیار داشت؛ یعنی دوره‌ای که می‌توان آن را یکی از دوره‌های پرتنش خودروساز باواریا قلمداد کرد و هنوزهم مدیرانی در مونیخ پیدا می‌شوند که تجربه‌ی تلخ مدیریت لندرور را درک کرده‌ باشند. بی‌ام‌و هم‌اکنون حدود 14 میلیارد دلار پس‌انداز از سرمایه‌گذاری را هدف گرفته است؛ در‌حالی‌که برنامه‌ی پس‌انداز جگوار لندرور، تنها به 2.5 میلیارد پوند (3.1 میلیارد دلار) می‌رسد و شرکت انگلیسی قصد دارد 4،500 نفر از کارکنانش را تعدیل کند. گفتنی است این دو شرکت اخیرا تصمیم گرفته‌اند درزمینه‌ی توسعه‌ی نسل جدید سیستم‌های محرکه برقی همکاری کنند.
کلاوس فروهلیش ، عضو هیئت‌مدیره‌ی بی‌ام‌و، اوایل تابستان امسال در این زمینه گفت: با جگوار لندرور شریکی پیدا کردیم که نیازهای آن‌ها برای نسل آینده‌ی سیستم‌های محرکه‌ی برقی به‌طور درخورتوجهی با ما مطابقت داشته باشد. با همکاری یکدیگر این فرصت را داریم تا با کوتاه‌کردن زمان توسعه و آوردن سریع‌تر خودروهای الکتریکی و فناوری‌های پیشرفته به بازار، به‌طور مؤثرتری برای رفع نیازهای مشتری اقدام کنیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/180670/بی-ام-و-می‌تواند-جگوار-لندرور-را-از-تاتا-موتورز-بخرد
بستن   چاپ