آریا جوان
رئیس جدید کمیته ملی المپیک: ورزش قدرت نرم برای ایران است
دوشنبه 25 دي 1396 - 8:39:59 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - رئیس جدید کمیته ملی المپیک ورزش را کانون افتخار دانست و گفت: این حوزه قدرت نرم برای کشوراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری پس از پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و کسب اکثریت آراء در جمع خبرنگاران حاضر شد.
وی حادثه تلخ کشتی سانچی را تسلیت گفت و افزود: من به نوبه خودم به ملت ایران بابت حادثه ای که برای دریانوردان غیورمرد ما اتفاق افتاد، تسلیت می گویم. امیدوارم خداوند به خانواده آنها صبر بدهد.
منتخب مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک وجود دکتر مسعود سلطانی فر را فرصتی برای جامعه ورزش عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از انگیزه‌های حضور من در کمیته ملی المپیک کمک به سلطانی‌فر بود که اصول اخلاقی را در انتخابات رعایت کرد.
صالحی امیری همچنین از مدیران ورزش کشورهم تشکر کرد و گفت: از «کیومرث هاشمی» ریاست پیشین کمیته ملی المپیک که با خصوصیات اخلاق‌محوری کارنامه خوبی برجای گذاشت، نیز قدردانی می‌کنم.
وی در ادامه افزود: نکته اساسی که فکر می‌کنم باید در مورد المپیک به آن بپردازیم چیستی خواسته المپیک است؛ رقابت یا همبستگی ملت‌ها که در منشور المپیک به آن اشاره شده است. ورزش قدرت نرم برای ایران است قطعاً ورزش کانون افتخار ملی است. امروز یک مدال طلا برای قهرمان نیست، غرور و همبستگی ملی برای ایرانیان است. این اتفاق افزایش قدرت نرم ایران را به همراه دارد.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: قطعاً کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در کنار هم به اهداف خود می‌رسند. من از مسائل ورزش بی‌اطلاع نیستم قطعاً برنامه‌ریزی با برادر عزیزم سلطانی‌فر خواهیم داشت و به زودی جلسه‌ای را با اصحاب رسانه خواهیم داشت تا برنامه‌هایمان را اعلام کنیم.
صالحی امیری در پاسخ به این سؤال که قبول دارید که از قبل مشخص بود شما رئیس کمیته ملی المپیک خواهید بود، گفت: ببینید به نظرم می‌رسد که این گونه تحلیل کنیم. اجماع میان اعضا بیانگر همدلی بین جامعه ورزش و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان است. اختلاف خوب نیست. همه رؤسای فدراسیون‌ها واقعاً به این نتیجه رسیدند که یک خدمتگزار اضافه شود. ما در بحث اینکه چگونه عمل خواهیم کرد تابع مراجع حقوقی و قضایی خواهیم بود.
رئیس جدید کمیته ملی المپیک در پاسخ به اینکه گویا از شما تعهدی گرفته‌اند تا در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس کمیته المپیک از شهرداری استعفا دهید آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: به زودی نشست خبری می‌گذاریم و در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/18073/رئیس-جدید-کمیته-ملی-المپیک---ورزش--قدرت-نرم-برای-ایران-است
بستن   چاپ