آریا جوان
در همایش تخصصی گردشگری کودک:
سطوتی: کشورهای با برنامه در حوزه توسعه منابع انسانی در دستیابی به توسعه پایدار موفق تر بوده اند
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 8:16:34 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - همایش تخصصی گردشگری کودک در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان همایش تخصصی گردشگری کودک با حضور مدیر کل دفتر امور فرهنگی برگزار شد.
در این همایش سطوتی برنامه داشتن در حوهز منابع انسانی را یکی از مولفه های اصلی توسعه پایدار خواند و کشورهای با برنامه در حوزه توسعه منابع انسانی را در دستیابی به توسعه پایدار موفق دانست.
وی در ادامه از اهمیت دوران کودکی و نوجوانی صحبت کرد و گفت: دوران کودکی و نوجوانی از مهمترین دوران و مراحل رشد شخصیت است که این دوره را می توان پایه تشکیل هویت فردی و اجتماعی در فرد دانست. بنابر این وقتی یک فرد در دوران کودکی در جریان سفر و گردشگری قرار بگیرد به شناخت بهتری از ملیت و اصالت خود پیدا کرده که این موضوع باعث قوت گرفتن هویت ملی می شود.
سطوتی با بیان اهمیت تقویت هویت ملی در نوجوانان گفت: گردشگری کودکان در عین حالی که باعث تقویت هویت ملی افراد می شود می تواند در آینده استحکام و قوت گرفتن امنیت ملی جامعه بشود.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی هوش هیجانی و اقتصاد گردشگری را حوزه های دیگری دانست که گردشگری کودکان تاثیرات زیادی بر آنها داشته و گفت: بر اساس تحقیقات هرچه کودک در مناسبات و تعاملات اجتماعی قرار بگیرد دارای هوش هیجانی قوی تری خواهد بود و این میسر نمی شود مگر با مساعد نمودن شرایط حشور آنها در جامعه آنهم در قالب گردشگری.
ایشان در پایان گفت: مولفه های توسعه اجتماعی باید تقویت شود که بهترین راه آن توسعه گردشگری آنهم در سنین پایه با علم به اینکه دستیابی به توسعه پایدار با رشد توسعه اجتماعی میسر و ممکن است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/18470/سطوتی--کشورهای-با-برنامه-در-حوزه-توسعه-منابع-انسانی-در-دستیابی-به-توسعه-پایدار-موفق-تر-بوده-اند
بستن   چاپ