آریا جوان
آرايش دانشجويي!
شنبه 22 فروردين 1394 - 2:59:08 PM
بيتوته

شايد شما هم بارها مقالات مختلفي راجع به پايين آمدن سن آرايش حتي تا 13 سال را خوانده‌ باشيد و رنگارنگ شدن چهره اين روزهاي دختران جوان را به چشم ديده باشيد  اما مگر واقعيت غير از اين است که آرايش چهره متناسب با سن و سال‌تان کمک مي‌کند تا سلامت و شادابي پوست‌تان بيشتر شده و زيبايي چهره‌تان را هم از دست ندهيد.

ما اين مطلب آرايشي و پيرايشي را به دختران جوان و دانشجو پيشنهاد مي‌کنيم تا با رعايت اصول آرايشي از پيري زودرس پوست و چهره‌شان جلوگيري کنند و  چهره‌اي مطابق با سليقه متعادل جامعه و موقعيتي که در آن قرار دارند، بسازند و هر روز آن را سالم‌تر  و زيباتر نشان دهند. شما دختران جوان و دانشجو مخاطب مطلب ما هستيد پس قدم به قدم تا رسيدن به چهره ساده و طبيعي که هميشه زيباست همراه‌مان باشيد.

بايد لوازم آرايشي کنارم باشد!
روانشناسان مي‌گويند ‌هرچه آرايش شما تندتر باشد، اعتماد به نفس پايين‌تري داريد؛ مثلا افراد خجالتي از آرايشي استفاده مي‌كنند كه تصور مي‌كنند براي‌شان شخصيت بيشتري مي‌آورد. براي اثبات اين حرف سراغ چند دختر دانشجو با ظاهرهاي متفاوت رفتيم که براي‌مان بگويند از چه موقع آرايش کردن را شروع کرده‌اند و اگر آرايش نکنند يا کمي ملايم‌تر آرايش کنند، چه مي‌شود؟ شادي که سال دوم روانشناسي و 20 ساله است، گفت: «راستش رو بخواهي من زياد آرايش کردن رو دوست ندارم يعني حوصله ندارم. اگه يه پوست خوب داشتم شايد هيچ وقت آرايش نمي‌کردم ولي وقتي بدون آرايش ميام همه بهم مي‌گن مثل آدم‌هاي مريض مي‌موني و رنگ پريده به نظر ميام؛ مجبورم.

البته زياد آرايش نمي‌کنم ولي خب يه رژ يا ريمل رو مي‌زنم. من 16 سالگي از اولين‌بار که آرايش کردم ، رنگ‌هاي جيغ و پررنگ رو روي صورتم دوست نداشتم. الان هم که دانشگاه مي‌رم در حد معمولي آرايش مي‌کنم اما بعضي‌ها واقعا دانشگاه رو با عروسي اشتباه گرفتن.» مهسا که کنار دوستش ايستاده وارد بحث مي‌شود و مي‌گويد: «من هر جايي که باشم بايد لوازم آرايشم کنارم باشه تا آرايش کنم. عادت دارم، نمي‌تونم ترک کنم. خوب براي مني که عادت به آرايش دارم بيرون، مهموني و دانشگاه فرقي ندارد. به نظرم آدم‌ها آرايش مي‌کنن که زيباتر بشن. کسي که بدونه زيباست آرايش نمي‌کنه. بعضي‌هام به اشتباه فکر مي‌کنن که زيبا مي‌شن.»
  
7 نکته موثر براي داشتن آرايشي ساده و طبيعي و البته دانشجويي

1-کرم پوشاننده دانشجويي!
اگر به عنوان يک دانشجو دوست داريد هميشه آرايش کنيد، بهتر است اول از همه بيخودي به دنبال عيب‌هاي صورت‌تان نگرديد و برعکس از زيبايي و لطافت پوست جوان خود لذت ببريد.  زماني که شما در 20سالگي و دوران دانشجويي خود به سر مي‌بريد، احتمالا با جوش‌هاي جواني مواجه هستيد. جوش در هر سني مي‌تواند مشکل‌ساز باشد. اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد که جوش‌هاي صورت و قرمزي پوست، شما را آزار مي‌دهد بايد راهي براي پوشاندن جوش‌ها و قرمزي پوست‌تان بيابيد  از پوشاننده مناسبي که با رنگ پوست شما هماهنگ است استفاده کنيد و لکه‌ها و جوش‌هاي صورت‌تان را با آن بپوشانيد.

البته اين نکته را فراموش نکنيد که از پوست‌تان در برابر آفتاب محافظت کرده و از کرم‌هاي ضد آفتاب استفاده کنيد.  در اين سنين شما نيازي به پوشاننده‌هاي سنگين کرمي نداريد اما اگر مي‌خواهيد لکه‌ها و جوش‌هاي صورت‌تان را بپوشانيد مي‌توانيد از پودرهاي صورت، مرطوب‌کننده‌هايي که حاوي رنگدانه و ضدآفتاب هستند و پوشاننده مناسبي که دوکاره باشد يعني هم لکه‌ها و جوش‌ها را بپوشاند و هم اينکه قرمزي پوست را درمان کند، استفاده کنيد.

2-کرم آرايشي دانشجويي!
 اگر در سني هستيد که هنوز آثار جوش‌هاي غرور جواني روي پوست شما نمايان است و دوست داريد با کرم‌پودر و پنکيک آنها را بپوشانيد و پوست صورت خود را صاف نشان دهيد، بهتر است از ضدآفتاب‌هاي مخصوص پوست‌تان (چرب،خشک و مختلط)که داراي کرم‌پودر هم هستند، استفاده کنيد، چراکه شايد الان شما با زدن هر کرم‌پودر يا پنکيکي پوستي صاف براي آرايش داشته باشيد اما به مرور زمان و تنها در سه، چهار سال آينده پوست شما اين زيبايي را ازدست مي‌دهد و براي شل شدن و پيري زودرس آماده مي‌شود و لکه‌ها خيلي زودتر از وقت خود روي پوست شما نمايان مي‌شوند، پس توصيه مي‌شود حتي‌الامکان از کرم‌پودر و پنکيک‌ها دوري کنيد و تنها کرم آرايشي خود را يک ضدآفتاب خوب انتخاب کنيد.

3-نحوه ريمل زدن دانشجويي!
 در مورد چشم‌ها بهتر است در اين سنين تنها از ريمل آن هم بدون خرده مژه و با کشيدن چند بار آرام تنها روي مژه‌هاي بالا استفاده کنيد. در صورت تمايل به خط چشم نيز بهتر است به يک خط بسيار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بيرون نزده باشد به چشمان‌تان به طور طبيعي فرم دهيد. فکر کشيدن خط زير چشم‌هاي‌تان را هم نکنيد اين کار براي محيط‌هاي آموزشي اصلا انتخاب خوبي نيست.

چند بار ريمل را به آرامي به طور افقي و کمي هم به سمت بالا بزنيد، در صورت چسبندگي مژه‌ها هم بهتر است از يک برس ريمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه‌هاست يا از سنجاق ته‌گرد استفاده کنيد و تا کاملا خشک نشده‌اند آنها را از هم جدا کنيد تا شکل طبيعي‌تري داشته باشد. اگر چشمان بسيار درشتي داريد که ممکن است با خط پشت چشم زياد جالب نشود، بهتر است با يک مداد سياه که داخل چشم مي‌کشيد حالت بهتري به چشم‌هاي‌تان بدهيد، البته نه زياد پررنگ و غليظ و بعد ريمل را افقي روي مژه‌ها به آرامي بکشيد.

4-نحوه سايه زدن دانشجويي!
در صورت تمايل به زدن سايه که اصلا توصيه نمي‌شود (چون بعضي از انواع سايه‌ها چشمها را ريزتر نشان مي‌دهند) مي‌توانيد با مدادهاي رنگي مطابق رنگ پوست بسيار مات و ملايم در پشت چشم يک خط به جاي خط چشم بکشيد که با کمي ريمل چشم‌ها را زيباتر خواهد کرد و از زدن سايه‌هاي رنگارنگ که چهره را بسيار زنانه نشان مي‌دهد خودداري کنيد. از آرايش‌هاي غليظ و کشيدن سايه‌هاي سياه و پررنگ جدا خودداري کنيد.

5- حلقه‌هاي سياه اطراف چشم!
فرقي ندارد در چه سني باشيد، حلقه‌هاي سياه اطراف چشم در 20سالگي يا 50 سالگي مي‌توانند دور چشم شما ايجاد شوند، در اين‌ صورت از پوشاننده‌هاي دور چشم استفاده کنيد. اين نکته را فراموش نکنيد از پوشاننده‌هاي سبک و روشني استفاده کنيد که يک يا دو درجه از پوست شما روشن‌تر باشد.  فقط يک لايه نازک از پوشاننده استفاده کنيد و زياد نزنيد چون باعث پديدار شدن لايه‌هايي در اطراف چشم مي‌شود.

6-رنگ موي دانشجويي!
 موي شما با رنگ طبيعي و يکدست جذابيت خاص خود را دارد و اين گروه مو را معمولا همه بيشتر از موهاي هايلايت و لولايت شده مي‌پسندند اما گاهي عجول بودن دختران ايراني براي زيباتر شدن آنها را از شکل طبيعي خارج مي‌سازد و وادارشان مي‌کند که بلايي بر سر اين موهاي زيبا بياورند که ديگر قابل جبران نباشد چراکه هرچه موها زودتر رنگ شوند به همان نسبت زودتر هم با ريزش و سفيدي مواجه خواهند شد و گاهي حتي حالت زيباي اوليه خود را هم از دست خواهند داد پس چه بهتر که به جاي هايلايت و مش، موي طبيعي خودتان را سالم و شاداب حفظ کنيد.

7-رژگونه دانشجويي!
يک لايه نازک رژگونه صورتي پودري يا کرمي کافي است تا زيبايي پوست و طراوت آن را چند برابر کند. بهترين رژگونه‌اي که براي دختران توصيه مي‌شود در کنار هماهنگي با لباس رنگ‌هاي صورتي خيلي روشن يا مات کمرنگ يا رنگ‌هاي بژ است که معمولا ملايم و کمرنگ ودر عين حال شيک هستند که بهتر است با رژلبي که از همين گروه است، مطابقت داشته باشد. به جاي رژلب از برق‌لب يا رژلب‌هاي مايع استفاده کنيد.

براي نکته آخر بايد بگوييم چاره کار در سادگي است. براي يک روز از آرايش صرف نظر کنيد؛ البته نه به طور کامل اما فقط کمي زيرسازي پوست، ريمل و برق‌لب داشته باشيد و با آرايش و ظاهر طبيعي‌تان همکلاسي‌هاي خود را متعجب کنيد.  بدترين حالت يک دختر هنگامي اتفاق خواهد افتاد که صورتش را با لايه‌ ضخيم فونداسيون پوشانده و ريملش در حال چکيدن باشد.  اين طرز آرايش کردن شما را زيبا نخواهد کرد بلکه باعث تمسخرتان شده يا اين ذهنيت را ايجاد خواهد کرد که سن شما خيلي زيادتر از آن چيزي است که به نظر مي‌آيد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/1897/آرايش-دانشجويي!
بستن   چاپ