آریا جوان
باهنر:ائتلاف پنج نفره يه فرد واحدي مي رسند
يکشنبه 15 ارديبهشت 1392 - 4:11:39 PM
 
نامزد احتمالي رياست جمهوري در خصوص رعايت اخلاق انتخاباتي گفت: در تبليغات انتخاباتي بايد از افراط و تفريط دوري کنيم و اخلاق اسلامي رعايت شود تا بذر نااميدي در جامعه پاشيده نشود و در رفتارهاي سياسي تهمت زدن و بگم نگم پسنديده نيست.
محمدرضا باهنر در ادامه سفر دو روزه خود به استان قزوين صبح روز يکشنبه با حضور در جمع رسانه هاي گروهي به سوالات آنها پاسخ داد.

باهنر در خصوص رعايت اخلاق انتخاباتي گفت: در تبليغات انتخاباتي بايد از افراط و تفريط دوري کنيم و اخلاق اسلامي رعايت شود تا بذر نا اميدي در جامعه پاشيده نشود و در رفتارهاي سياسي تهمت زدن و بگم نگم پسنديده نيست و اين کارها بايد توسط فعالان سياسي کنترل شود.

وي افزود: مردم به بداخلاقي ها جواب مثبت نمي دهند و افرادي که بد اخلاقي مي کنند قبل از هر کس خود را خراب مي کنند و  نبايد صحبتي کند که هنجارشکن باشد و عليه امنيت ملي شعار بدهد بلکه بايد در چارچوب قانون حرکت کرد و تندروي ها خوب نيست.

باهنر در خصوص جريان فتنه هم اظهارداشت: فتنه جريان سنگيني بود و مردم سران فتنه را که به نظر من موسوي و کروبي بودند نمي بخشند که دوباره هنجارشکني کنند اما اين که رقيب خود را متهم به فتنه کنيم بد اخلاقي است و حاميان فتنه بايد جبران کنند.

وي يادآورشد: فتنه گران يک دروغ بزرگ در انتخابات قبلي گفتند که" تقلب موثر" صورت گرفت مگر مي توان 10 تا 15 ميليون راي را جابجا کرد در حالي که در سر هر صندوق 10 ناظر مردمي وجود دارد و اگر قرار باشد يک تخلف سازمان يافته صورت گيرد به سازمان اطلاعاتي منسجمي نياز دارد و در شرايطي که نظام براي شمارش پنج درصد صندوق ها اعلام آمادگي کرد کنارکشيدند و مرحله بعدي فتنه را آغاز کردند.

باهنر در مورد محاکمه سران فتنه هم گفت: اگر دادگاه عدلانه اي تشکيل شود مجازات اين افراد بسيار سنگين است و به نظر مي رسد اين افراد از ملاطفت و رافت نظام برخوردار شده اند که تحت محاکمه قرار نگرفته اند.

ائتلاف پنج نفره يه فرد واحدي مي رسند

نامزد احتمالي رياست جمهوري بيان کرد: قبل از پايان مهلت ثبت نام از بين پنج نفر پس از نظرسنجي به يک نفر خواهيم رسيد که که اميدواريم قبل از مهلت ثبت نام يک نفر مشخص شود اما شنيده مي شود ائتلاف دو بعلاوه يک مي خواهند هر سه نفر ثبت نام کنند که با تجربه اي که داريم فکر مي کنم بعد از ثبت نام کنار رفتن سخت باشد اما من به توافق پايبندم و اگر نفر اول نباشم کنار مي روم.

باهنر در خصوص تعدد نامزدها و توانمندي آنها اظهارداشت: هيچ کانديدايي نمره 20 نمي گيرد اما کساني که جزو مشاهير و رجال سياسي هستند حدود 10 تا 15 نفر هستند که نمره ردي نمي گيرند. البته مدير و مدبر و رجل سياسي بودن آنها بايد توسط شوراي نگهبان احصاء شود زيرا برخي نيروها شخصيت رياست جمهوري را ندارند اما براي کارهاي ديگر مناسبند که بايد تفکيک شوند.

سياست خارجي بر مبناي منافع ملي باشد

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد سياست خارجي هم گفت: ديپلماسي لبخند و اخم بايد سياست ما بر محور ارزشهاي اسلامي و منافع ملي باشد که بر اين اساس قطع رابطه با هيچ کشوري(بجز اسرائيل) براي ما واجب نيست و ايجاد آن هم حرام نيست و با برخي کشورها مانند آمريکا هم که اختلاف اساسي داريم اگر رفتار آن قلدرمآبانه نباشد و منافع ما را به رسميت بشناسد ما هم حقوق آنها را به رسميت مي شناسيم اما نه با پنجه بوکس و دستکش آهني بلکه با دستکش انساني و آدميت مي توان منافع طرفين را لحاظ کرد.

باهنر در خصوص ضرورت اصلاح قوانين براي استفاده از برخي ظرفيت ها مانند راه اندازي شبکه هاي خصوصي تلويزيوني گفت: تجديد نظر در برخي قوانين اساسي ضروري است که صداوسيما مي تواند راه قانوني آن را پيدا کند تا مجوز شبکه خصوصي تلويزيوني داده شود و با نظارت بر آن ظرفيت جديدي در کشور ايجاد شود که به نظر مي رسد فرصت مناسبي وجود دارد تا در برخي اصول بازنگري و تجديد نظر کنيم.

نامزد احتمالي رياست جمهوري گفت: کاهش ارزش پول ملي از ديگر مشکلاتي است که به دليل سياست هاي غلط حاصل شد و در حالي که دولت نبايد سياست پولي را در خدمت سياست مالي قرار دهد و اختيار اقتصاد ملي را در دست داشته باشد دنبال مالکيت بانک ها رفت و مشکلات خود را با سياست پول ملي حل کرد و قيمت دلار را بالا برد و نقدينگي را که هفت برابر شد کنترل نکرد لذا گردش مالي و سرعت گردش پول زياد شد و قرض گرفتن از بانک مرکزي نقدينگي را افزايش داد و توليد را هم دچار مشکل کرد.

دولت کشور را گران اداره مي کند

باهنر يادآورشد: دولت کشور را پر هزينه و گران اداره مي کند و در اداره آن نگاه برنامه اي و جامعي ندارد براي نمونه مسکن مهر چون جامع نبود تورم زا شد و بخش عمده اي از تورم هم از اجراي نادرست هدفمندي يارانه ها ايجاد شد هر چند تحريم ها هم موثر بود.
 
باهنر مهمترين وظيه دولت آينده را کنترل تورم و گراني دانست و افزود: راه اندازي عوامل توليد، تسهيل قانون کسب و کار، کارآمد کردن دولت و فعال کردن سياست خارجي مهمترين برنامه هاي دولت آينده است که بايد مورد توجه رئيس جمهور بعدي قرار گيرد.

انتخابات ضريب امنيت ملي را بالا مي برد

نامزد احتمالي رياست جمهوري همچنين گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات در منطقه تاثيرگذار است و ضريب امنيت ملي را بالا مي برد اما بايد بدانيم با تغيير دولت سياست کلان کشور تغيير نخواهد کرد بلکه سياست ها و روش هاي اجرايي پر تحرک تر مي شود.

محمدرضا باهنر همچنين دقايقي قبل با آيت الله باريک بين نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين ديدار و گفتگو کرد.

باهنر همچنين ظهر امروز در نشست با دانشجويان دانشگاه بين المللي به سوالات آنها پاسخ خواهد داد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/190/باهنر-ائتلاف-پنج-نفره-يه-فرد-واحدي-مي-رسند
بستن   چاپ