آریا جوان
نشست اشتغال فراگیر در ورزش و تقسیم کارملی
امیررضا خادم : اشتغال ورزش در دستور کار جدی وزارت ورزش و جوانان است/ مدیران کل استان ها پیش قراولان توسعه اشتغال ورزش هستند
شنبه 14 بهمن 1396 - 4:38:58 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان این که بحث اشتغال ورزش با همه ظرفیت های خود تا کنون مغفول مانده است، گفت: اشتغال فراگیر در ورزش در دستور کار جدی وزارتخانه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، امیرضا خادم در نشست اشتغال فراگیر در ورزش و تقسیم کار ملی که صبح امروز با حضور مدیران کل و معاونین ادارات کل استانی و جمعی از دانشگاهیان برگزار شد، بر لزوم توجه به این حوزه تاکید کرد.
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان در این خصوص گفت: موضوع اشتغال و اقتصاد ورزش ی که از برنامه های دکتر سلطانی فر در زمان رأی اعتماد خود از مجلس بود، امروز در فضای وزارت ورزش و جوانان به عنوان نکته ای اصلی و اساسی مدنظر است.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و اشتغال از بحث های جدی دولت است و سعی بر این است بر اساس نیاز به اشتغال در جامعه، چیزی حدود یک میلیون شغل در سال ایجاد شود.
خادم با اشاره به جلسات شورای اقتصاد مقاومتی و اشتغال فراگیر، اظهار داشت: با نگاهی به آمار مشاغل کشور، حوزه ورزش وضعیت مطلوبی در خصوص اشتغال و اشتغال زایی ندارد و باید ادارات کل استان ها به عنوان پیش قراولان توسعه این مهم به عملیاتی شدن اشتغال کمک کنند و جزء برنامه های اصلی شان قرار گیرد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: اگر مانند گذشته این تصور را داشته باشیم که منابع مالی تنها باید از طریق دولت تامین شود سخت در اشتباهیم و با این رویکرد هیچگاه در حوزه اشتغال کار خاصی صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد: همراهی و همسویی دانشگاه و حوزه های اجرایی مانند ورزش و اقتصاد همیشه مطرح می شود اما در عمل چنین چیزی را نمی بینیم. برای معدود دفعاتی است که یک دستگاه اجرایی نیازمند افرادی دانشگاهی و تئوریک است چرا که ما در حوزه اشتغال ورزش ی از حوزه آکادمیک کاملاٌ عقب هستیم و تا کنون دغدغه مان نبوده است.
خادم با اشاره به این نکته که یکی دو سالی است در حوزه دانشگاه به بحث اشتغال ورزش ی پرداخته می شود، اظهار داشت: باید از این ظرفیت و امکان عملیاتی در حوزه دانشگاهی نهایت بهره و استفاده را ببریم.
معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه با معرفی اعضای کمیته اشتغال وزارت ورزش و جوانان ، گفت: کار را با 5 عضو این کمیته در چند بخش آغاز کرده ایم. تدوین طرح های اشتغال زا که به شورای اشتغال ارائه داده ایم و پیش بینی می کنیم که به تصویب برسد یکی از این بخش ها است که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
وی در این نشست با گلایه از وضعیت بیمه شدگان حوزه ورزش اذعان داشت: مربیان و کارکنان باشگاهی بسیاری داریم که در چارچوب طبقه بندی مشاغل و بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند و می توان گفت درصد بیمه شدگان حوزه ورزش نسبت به دیگر مشاغل بسیار پایین است؛ این نشان می دهد که کدگذاری مشاغل و تعیین تکلیف و تعریف شغل های این حوزه صورت نگرفته است.
این مقام مسئول اضافه کرد: بیش از 2 هزار شغل در حوزه ورزش وجود دارد اما هیکدام مجوز فعالیت ندارند و این باعث می شود از امکاناتی که در کشور مانند امکانات بیمه وجود دارد بهره مند نشوند و سرمایه گذار نیز رغبت نکند در حوزه ورزش فعالیت داشته باشد.
خادم از استانداردسازی و طبقه بندی مشاغل خبر داد و گفت: قرار شد در 4 محور این مسائل را برنامه ریزی، عملیاتی و زمینه ای فراهم کنیم تا شغل در ورزش تعریف مشخصی داشته باشد.
معاون وزیر ورزش و جوانان حوزه آموزش و تبلیغات در این زمینه را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: انتظار می رود آموزش هایی که ستاد انجام می دهد به طور جدی در استان ها عملیاتی شود و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها با تشکیل کمیته آموزش خود در زمینه اشتغال ورزش گام های عملیاتی بردارند.
در ادامه این جلسه اعضای کمیته اشتغال وزارت و حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/19869/امیررضا--خادم---اشتغال--ورزش--در-دستور-کار-جدی-وزارت--ورزش--و--جوانان--است--مدیران-کل-استان-ها-پیش-قراولان-توسعه-اشتغال--ورزش--هستند
بستن   چاپ