آریا جوان
دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا در دیدار با معاون فرهنگی، آموزش وپژوهش وزارت ورزش و جوانان
در حال حاضر ایران در کبدی به عنوان یک قدرت بزرگ در آسیا و جهان مطرح است
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 11:54:46 AM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا با عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا در راستای حمایت از کبدی ایران با احمدی معاون معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش دیدار و گفت و گو کرد.
احمدی در این دیدار ضمن تشکر از حمایتهای محمد سرور از کبدی ایران گفت: جوانان و جامعه کبدی ایران ظرفیت مناسبی برای پیشرفت چشمگیر در کبدی آسیا و جهان دارند و همکاری دو کشور ایران و پاکستان که از قدرت های کبدی آسیا هستند می توانند کمک کنند تا این رشته ورزش ی وارد المپیک شود. با توجه به جایگاه کبدی در بازی های آسیایی، برای وارد شدن کبدی به بازی های المپیک، شورای المپیک آسیا و کشورهای قاره آسیا می توانند نقش مهمی ایفاکنند. طبعا" وزارت ورزش و جوانان نیز برای المپیکی شدن کبدی حمایت های لازم را انجام خواهد داد.
احمدی در ادامه گفت: با برگزاری مسابقات و رویدادهای بین المللی می توانیم شاهد رونق و رشد کبدی در آسیا و جهان باشیم و ان شاءالله فدراسیون کبدی ایران با حمایت کنفدراسیون کبدی آسیا در سال آینده مسابقات جام فجر را با حضور کشورهای قدرتمند این رشته برگزار کند.
محمد سرور دبیرکل کبدی آسیا نیز در این دیدارگفت: بسیار خوشحالم که مسئولان وزارت ورزش و جوانان ایران حامی همیشگی کبدی هستند، کبدی ایران در سال های گذشته به موفقیت های بزرگی در سطح آسیا و جهان دست یافته است. در حال حاضر ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در آسیا و جهان مطرح است. مدیریت جدید فدراسیون برای تثبیت موقعیت کبدی ایران در آسیا و جهان انگیزه زیادی دارد.
سرور در پایان افزود: برای المپیکی شدن کبدی در سال گذشته جلساتی با مسئولان loc و oca برگزار کردیم و به نتایج مطلوبی هم دست پیدا کردیم. شانس بسیار زیادی داریم تا در المپیک 2020 توکیو ژاپن بصورت نمایشی کبدی حضور داشته باشد که این اتفاق می تواند نقطه عطفی برای ورزش کبدی باشد.
در این جلسه اورسجی رئیس فدراسیون کبدی گزارشی از روند برنامه های فدراسیون ارائه کرد و در ادامه گفت: رقابت های لیگ برتر آقایان و بانوان هفته گذشته به پایان رسید و بلافاصله کمیته فنی مسابقات جلسات انتخاب بازیکن و مربی را برگزار کردند. اردوی تیم ملی بانوان در مشهد در حال برگزاری است و اردوی تیم ملی آقایان هم از 21 بهمن ماه در بندر انزلی آغاز خواهد شد.
رئیس فدراسیون کبدی در پایان گفت: در سال جاری جام فجر را با حضور 3 کشور خارجی و در مجموع 5 تیم برگزار می کنیم، اما برای سال آینده و به مناسبت چهلمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی با تعداد کشورهای بیشتری جام فجر را در ایران برگزار خواهیم کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/19896/در-حال-حاضر--ایران--در--کبدی--به-عنوان-یک-قدرت-بزرگ-در-آسیا-و-جهان-مطرح-است
بستن   چاپ