آریا جوان
فقط آقايان بخوانند!
شنبه 2 خرداد 1394 - 11:30:38 PM
ايسنا

دکتر شهريار اميرحسني اظهار کرد: پروستات يک غده فرعي جنسي است که در آقايان وجود دارد و براي بهبود کيفيت مني لازم است، اما با افزايش سن، اين غده نيز بزرگ مي‌شود.

 وي تصريح کرد: بزرگي خوش خيم غده پروستات از 50 سالگي شروع مي‌شود و از هر چهار مرد يک نفر را دچار مي‌کند.

 اميرحسني افزود: بزرگي خوش خيم غده پروستات به ندرت قبل از 50 سالگي علامت دارد، اما پس از 50 سالگي با علائمي همچون مشکل در دفع ادرار، تکرر ادرار به طوري که شب فرد را از خواب بيدار مي‌کند، قطع و وصل ادرار، عدم احساس تخليه کامل، زور زدن حين ادرار، سوزش و در موارد شديد تر احتباس ادرار ظاهر مي‌شود.

 اين متخصص کليه و مجاري ادرار تصريح کرد: غربالگري بزرگي خوش خيم پروستات از 50 سالگي به بعد شروع مي‌شود و فرد بايد سالي يک بار وضعيت خود را کنترل کند.

 وي افزود: راه تشخيص بزرگي خوش خيم پرستات از راه آزمايش PSA است، بطوري که اگر از چهار نانو گرم در ميلي‌ليتر بالاتر باشد مشکوک مي‌شويم و بايد براي تشخيص دقيق‌تر نمونه‌برداري انجام شود.

 اميرحسني اظهار کرد: اگر علائم بيان شده در بيمار خفيف باشد، توصيه مي‌کنيم که آب کمتري بنوشد و مصرف غذاهاي محرک را به حداقل رساند، اما اگر علائم شديدتر باشد درمان به صورت دارويي و انجام عمل جراحي است.

 وي تصريح کرد: به طور معمول درمان به صورت طبي دارويي انجام مي‌شود، اما اگر بيماري به دارو پاسخ ندهد از طريق جراحي به درمان مي‌پردازيم.

 اين متخصص کليه و مجاري ادراري در پايان خاطرنشان کرد: در صورت عدم درمان بزرگي خوش خيم پروستات بيمار دچار عوارضي نظير خون در ادرار، تشکيل سنگ مثانه، تخريب کارکرد کليه، احتباس ادرار و ... مي‌شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/1990/فقط-آقايان-بخوانند!
بستن   چاپ