آریا جوان
دکتر سلطانی فر: کارنامه جمهوری اسلامی ایران در بخش ورزش بسیار درخشان است
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 2:19:17 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد عدالت محوری جمهوری اسلامی ایران به جای تنها یک ورزشگاه 100 هزار نفری در پایتخت ، در تمام کشور به ایجاد و توسعه زیر ساخت های ورزشی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در نشست با فرماندهی و معاونین نیروی انتظامی تهران بزرگ با تبریک دهه مبارک فجر به همه فجر آفرینان و ملت قهرمان ایران که توانستند با عزت و افتخار و سربلندی از حریم از نظام اسلام و انقلاب بخوبی دفاع کنند گفت : مردم ایران کارنامه ای طلایی و روشن در تاریخ سیاسی معاصر کشور رقم زدند و امیدوارم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تدبیر مقام معظم رهبری با همین جوش و خروش و اقتدار و عظمت و سربلندی به مسیر پیش رو که مسیر خدمتگزاری و ایجاد رضایت و رفاه مردم و اسلام عزیزمان است ادامه دهد و مطمئنم با تدابیر مقام معظم رهبری و همدلی و هماهنگی سران قوا مشکلات کشور حل خواهد شد و این همگرایی و تعامل گره های مختلف در زندگی مردم را باز خواهد کرد و مشکلات آنها حل می شود.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به مناسبت دهه فجر مایلم عنوان کنم که خوشبختانه کارنامه جمهوری اسلامی ایران در بخش ورزش بسیار درخشان است. آمار و ارقام کاملا دقیقی داریم که بیانگر اقدامات گسترده و موثر جمهوری اسلامی ایران است .
دکتر سلطانی فر گفت: اگر از چند جهت بخواهیم مروری اطلاعاتی، تحقیقی و مقایسه‌ای انجام دهیم، تفاوت بسیار زیادی میان 39 سال نظام جمهوری اسلامی ایران و 37 سال حکومت محمد رضا شاه و یا به تعبیری در 57 سال حکومت پهلوی وجود دارد.
وی ادامه داد : از جهت مدال‌آوری در المپیک که مهم ترین صحنه ورزشی دنیا محسوب می شود ، با یک مقایسه ساده در می یابیم که ما در طول شانزده دوره حضور در بازیهای المپیک که هشت دوره آن قبل از انقلاب و هشت دوره آن پس از انقلاب بوده است مجموعا 18 مدال طلا و 21 نقره و 29 برنز به دست آورده ایم که از 18 مدال طلا مجموع حضور ما در بازیهای المپیک ، تنها چهار مدال آن قبل از انقلاب و چهارده مدال طلای دیگر، بدست قهرمانان پرتوان ایران بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رقم خورده است.
دکتر سلطانی فر گفت : آخرین المپیکی که در دوره رژیم گذشته در آن شرکت کرده‌ایم المپیک سال 1976 مونترال بود که کاروان ورزشی ما تنها یک مدال نقره و یک مدال برنز بدست آورد در حالی که اکنون ما قانع به کمتر از 10 الی 12 مدال از این بازیهای معتبر نیستیم .
وی ادامه داد: در لندن بالاترین و بهترین کارنامه را در سال‌های حضور در المپیک به دست آوردیم که مجموعاً 12 مدال شامل چهار طلا 5 نقره و سه برنز به دست آوردیم. در المپیک ریو نیز 8 مدال به دست آوردیم 3 طلا یک نقره و 4 برنز و هم اکنون نیز به دنبال آن هستیم که با برنامه ریزی برای المپیک 2020 علاوه بر چهار رشتهی وزنه برداری، کشتی، تکواندو و تک مدال دو و میدانی، بتوانیم در سایر رشته ها نیز افتخارآفرینی کنیم و موجب ارتقای غرور و وحدت ملی و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس کشورمان شویم. همچنین می خواهیم در بازی‌های آسیایی و سایر بازی‌های جهانی نیز به همین شکل ظاهر شویم.
وزیر ورزش و جوانان در جمع فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به ساخت و توسعه وسیع زیر ساخت های استاندارد و ارزشمند در سراسر کشور برای ورزش بعد از انقلاب اسلامی گفت : رژیم پهلوی ورزشگاه آزادی را ساخت ولی در هیچ کجای دیگر کشور به ساخت و ساز های ورزشی نپرداخت در حالی که امروز با افتخار اعلام می کنم به برکت جمهوری اسلامی ایران در اصفهان استادیوم 75 هزار نفری نقش جهان، در تبریز استادیوم هفتاد و پنج هزار نفری یادگار امام (ره)، در شیراز استادیوم پنجاه هزارنفری پارس ، در اهواز استادیوم 50 هزار نفری غدیر، در مشهد مقدس استادیوم ثامن و امام رضا(ع) و در 20 مرکز استان 20 استادیوم 15 هزار نفری و در بسیاری از شهرها و شهرستانها استادیوم 10 هزار نفری و پنج هزار نفری ساخته ایم.
وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد عدالت محوری جمهوری اسلامی ایران به جای تنها یک ورزشگاه 100 هزار نفری در پایتخت ، در تمام کشور به ایجاد و توسعه زیر ساخت های ورزشی پرداخت
دکتر سلطانی فر افزود: ما امروز می توانیم میزبانی جام ملت‌های آسیا را برعهده بگیریم زیرا بازی‌های آسیایی در مکانی محدود برگزار می‌شود اما جام ملت‌های آسیا باید در چند شهر برپا شود و نیازمند 5 الی 6 استادیوم بسیار بزرگ در شهرهای مختلف است.
وزیر ورزش و جوانان گفت : ساخت و سازهای اماکن ورزشی بعد از انقلاب فقط شامل استادیوم های فوتبال نبوده است بلکه ما امروز در بسیاری از استان ها سالن های شش هزار نفری سرپوشیده بسیار زیبا و مجهز داریم که پیش از انقلاب در هیچ یک از استان ها وجود نداشت و امروز به مدد انقلاب اسلامی در بسیاری از استان های کشورمان سالنهای سرپوشیده دوومیدانی داریم و در حال ساخت و گسترش آن هستیم .
دکتر سلطانی فر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کارنامه قابل قبولی در ایجاد زیر ساخت های ورزشی دارد و قصد داریم در این ایام مبارک حتما این کارنامه را به مردم ارائه کنیم تا از حیثیت نظام دفاع کرده باشیم.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از عوامل امنیتی و انتظامی کشور گفت: در این مدتی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان خدمت می کنم کارنامه مجموعه نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت و آرامش در رویدادهای ورزشی بسیار روشن است.
دکتر سلطانی فر با اشاره به سختی کار نیروهای امنیتی و انتظامی ادامه داد: ما بنا داریم که ان شاءالله به سمت تجهیز امکانات امنیتی ورزشگاه ها و همچنین باز سازی امکانات امنیتی، انتظامی و کنترلی خصوصا در چند استادیوم بزرگ کشور برویم. باید تلاش کنیم تا به هر شکل ممکن اتفاقات خوبی در ورزش بیفتد.
دکتر سلطانی فر افزود: اگر موفقیتی در ورزش وجود دارد مرهون ایجاد امنیت و آرامش است که توسط نیروهای انتظامی و امنیتی برقرار می‌شود. تلاش ما این است هر چقدر که می‌توانیم جلوی حاشیه ها را بگیریم، آرامش برقرار کنیم، وارد کشمکش‌ها نشویم و میزان تعاملات مان با دستگاه های مختلف را افزایش دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع جوانان پرداخت و گفت: ما اکنون در کشور حدود دو هزار سازمان مردم نهاد جوانان داریم که بیش از 200 هزار جوان در امور مختلف در آن ها فعالیت می کنند و قصد داریم آنها را گسترش دهیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که در اغتشاشات اخیر حتی یک نفر از این 200 هزار نفر دستگیر نشد، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که نهادهای مدنی تا چه حد می توانند نقش موثری در ایجاد امنیت و کاهش اعتراض ها و در حقیقت نهادینه کردن رفتار های مردم حتی در چارچوب قانون داشته باشد.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: هر هفته با نمایندگان سمن های دو استان دیدار دارم و حرف ها و انتقادات و نظرهای آن ها را می شنوم و با آن ها گفت گو می کنم. باید هر چقدر می‌توانیم تلاش کنیم تا نهادهای مدنی گسترش پیدا کنند و تشکیلاتی ایجاد کنیم که مردم بیایند و از آن طریق در چارچوب قوانین با حفظ منافع ملی و اقتدار، انتقاداتشان را مطرح کنند تا بتوانیم پاسخگو باشیم
وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد:بسیاری از مشکلات جنبه صنفی دارد و دلیلی ندارد تبدیل به اعتراض های اجتماعی شود و اگر شد نباید اجازه دهیم تبدیل به مشکل سیاسی و بعد مشکل امنیتی شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/19907/دکتر-سلطانی-فر--کارنامه-جمهوری-اسلامی-ایران-در-بخش-ورزش-بسیار-درخشان-است
بستن   چاپ