آریا جوان
مهمترین دستاوردهای ورزشی انقلاب اسلامی که در دولت تدبیر و امید محقق شد
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 2:59:56 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره توجه ویژه ای به ورزش شده و اهداف بزرگی برای آن طراحی شده است. بخش مهمی از این اهداف از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید محقق شد و کشور به موفقیت های ورزشی مهمی دست پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره توجه ویژه ای به ورزش شده و اهداف بزرگی برای آن طراحی شده است. بخش مهمی از این اهداف از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید محقق شد و کشور به موفقیت های ورزشی مهمی دست پیدا کرده است. کسب بیشترین سهمیه المپیک (64 سهمیه) و پارالمپیک (97 سهمیه) در المپیک 2016 برزیل و همچنین دومین نتیجه برتر تاریخ المپیک با 3 مدال طلا، 1 نقره و 4 برنز در همین مسابقات از مهم ترین این دستاوردها بود.
همچنین در المپیک 2016 برزیل آرزوی دیرینه ورزش ایران پس از سالها محقق شد و اولین بانوی ایران ی به مدال المپیک رسید. کیمیا علیزاده دختر 18 ساله ایران ی مدال برنز را در مسابقات تکواندو کسب کرد تا شایستگی های بانوی با حجاب ایران ی را به رخ جهانیان بکشد.
در همین بازی ها اولین حضور تیم ملی والیبال ایران در تاریخ المپیک رقم خورد که با صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازیهای المپیک 2016 ریو همراه بود. مجتبی عابدینی شمشیرباز کشورمان به جمع 4 نفر پایانی صعود کرد و حسن تفتیان دونده دوی سرعت به نیمه نهایی المپیک رسید.
از دیگر موفقیت های ورزش ایران میتوان به اولین قضاوت دیدار فینال فوتبال بازی های المپیک توسط داوران ایران ی، کسب سهمیه والیبال نشسته و قایقرانی کانوی بانوان برای اولین بار و کسب عنوان افتخار آمیز ورزشکار زن جهان از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک توسط ساره جوانمردی اشاره کرد.
کاروان پارالمپیک ایران با 8 مدال طلا، 9 نقره و 7 برنز دومین نتیجه تاریخ پارالمپیک را کسب کرد و زهرا نعمتی تبدیل به اولین ورزشکار زن ایران ی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزش کار تاریخ شد که همزمان سهمیه المپیک و پارالمپیک را کسب کرده است.
در کنار موفقیت های مذکور می توان به موارد ذیل که برخی از آنان برای اولین بار در ورزش ایران اتفاق افتاد نیز اشاره کرد:
- میزبانی مسابقات قهرمانی شطرنج زنان جهان 2015 در تهران
- پذیرش لباس تخصصی اسلامی بانوان ورزشکار رشته های ورزشی بسکتبال، ووشو، اسکواش از سوی فدراسیون های ورزشی بین المللی
- صعود تمام رده های سنی فوتبال (نوجوانان، جوانان، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان) به مسابقات جهانی برای اولین بار
- صعود تمام رده های سنی والیبال به مسابقات جهانی
- خودکفایی اقتصادی و عدم اتکا به کمکهای مالی دولت در باشگاه های استقلال و پرسپولیس
- کسب بهترین نتایج در دیدارهای مقدماتی و راهیابی تیم ملی فوتبال به رقابت های جام جهانی 2018 روسیه

http://www.javanannews.ir/fa/News/19909/مهمترین-دستاوردهای-ورزشی-انقلاب-اسلامی-که-در-دولت-تدبیر-و-امید-محقق-شد
بستن   چاپ