آریا جوان
در مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک
داورزنی: اقدامات انجام شده در ورزش کشور در این 39 سال قابل قیاس با گذشته نیست
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 8:10:22 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - پانزدهمین مجمع عمومی (فوق العاده) کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمدرضا داورزنی در ابتدای صحبت های خود در این مجمع ضمن تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهدا گفت: همه ما به تاریخ تمدن طولانی کشورمان افتخار می کنیم اما در 2500 سال گذشته غیر از دوران بعد از پیروزی انقلاب به هر جای تاریخ نگاه می کنیم سرخورده می شویم.
وی افزود: در تمامی منازعات نظامی گذشته بخشی از خاک کشور را از دست دادیم اما تنها دوره ای که قدرت های دنیا متحد برابر ما ایستادند ولی یک وجل از خاک کشور از دست نرفت همین جنگ تحمیلی بود که جونان این مرز و بوم با رشادت از مملکت دفاع کردند.
داورزنی ادامه داد: اقدامات انجام شده در ورزش کشور در این 39 سال قابل قیاس با گذشته نیست. بعضی اوقات حرف‌هایی زده می‌شود که باعث رنجش می‌شود. مثلا می‌گویند که نتوانسته‌ایم مجموعه‌ای همچون مجموعه ورزش ی آزادی پس از انقلاب بسازیم. استکبار جهانی تلاش کرد اتفاقاتی را در ایران رقم بزند، اما اجازه این کار داده نشد. با این حال پروژه‌های زیادی را در شهرهای مختلف احداث کرده‌ایم و به جرات می‌توانم بگویم نزدیک به 10 هزار پروژه با وجود همه تهدیدهایی که وجود داشت، ساخته شد . استادیوم های 70 هزار نفری، 50 هزار نفری و بسیاری استادیوم های 25 و 15 هزار نفری در کشور ساخته شده است که اکثر آنها بی نظیر است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: ورزش کاران معلول در هر میدانی که حضور داشته‌اند، قدرت نمایی کرده‌اند که این باعث افتخار است. امیدواریم با تعامل و همکاری خوب بتوانیم اقدامات ارزشمند‌تری را برای جانبازان و معلولین رقم بزنیم .
داورزنی افتخارات ورزش ی ایران در میادین مختلف بعد از انقلاب را غیر قابل مقایسه با گذشته دانست و گفت: آسیا قاره ای با 4 میلیارد و 600 میلیون جمعیت است و حدود 60 کشور در آن هستند. ما کشوری 80 میلیونی هستیم که کانون توجه هستیم و همه معادلات دنیا را بر هم زده ایم.
وی در پایان تاکید کرد: امنیت و اقتدار جامعه ما مدیون خون شهدایی است که جان خود را برای حفظ ارزش های انقلاب دادند و جانبازان و ایثارگران هم پیام آور عزت انقلاب هستند. اکنون تقریبا در تمامی مراکز استان ها و دیگر شهرستان ها مجموعه های اختصاصی برای جانبازان و معلولین عزیز داریم و هرچه در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم باز هم کم است. دست تک تک کسانی که در این راستا تلاش می کنند باید بوسید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/19924/داورزنی--اقدامات-انجام-شده-در--ورزش--کشور-در-این-39-سال-قابل-قیاس-با-گذشته-نیست
بستن   چاپ