آریا جوان
پس از مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک
محمدرضا داورزنی : هر حمایتی که لازم باشد از تیم ملی فوتبال انجام می دهیم
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 8:36:20 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان پس از پایان پانزدهمین مجمع عمومی (فوق العاده) کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمدرضا داورزنی در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: امروز دوره 4 ساله هیئت اجرایی این کمیته به پایان می‌رسد. با توجه به قانوان انتزاع و بررسی اساسنامه کمیته پارالمپیک و برای آنکه قانون رعایت شود این مجمع فوق‌العاده تشکیل شد تا در خصوص آینده کمیته تا زمان برگزاری انتخابات تصمیم‌گیری شود. بر همین اساس همه اعضا تصویب کردند که تیم فعلی کمیته پارالمپیک به کار خود ادامه بدهد، تا 2 ، 3 ماه آینده نیز اساسنامه کمیته پارالمپیک به تصویب خواهد رسید و 45 روز پس ازآن نیز انتخابات آن باید برگزار شود .
وی افزود: با تصمیم اعضای مجمع که امروز صورت گرفت، قرار بر این شد اعضای هیات اجرایی و هیات‌رئیسه و همچنین محمود خسرووفا تا زمان ابلاغ اساسنامه جدید و همچنین برگزاری انتخابات به کار خود ادامه دهند تا مشکلی در برگزاری اعزام‌ها و همچنین برپایی اردوهای پارالمپیک وجود نداشته باشد و ما نیز قانون را رعایت کرده باشیم .
داورزنی در خصوص فدراسیون های گلف و تیراندازی با کمان، گفت: انتخابات این فدراسیون ها در دو ماه آینده برگزار خواهد شد و با توجه به تغییراتی که در اساسنامه این فدراسیون ها ایجاد شده به صورتی عمل خواهیم کرد که از نظر قانونی مشکلی برای فعالیت این فدراسیون ها پیش نیاید و با انتخاب سرپرست کار خود را تا برگزاری انتخابات ادامه خواهند داد .
داورزنی در این باره ادامه داد: شجاعی در حال حاضر کارهای فدراسیون را انجام می‌دهد و حتی این احتمال وجود دارد که وی به عنوان سرپرست در فدراسیون بماند. مهم این است که مجمع انتخاباتی فدراسیون در زمان خودش برگزار شود .
وی در خصوص وضعیت رئیس فدراسیون گلف و اینکه پس از انتخاب شدن به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک دو شغله محسوب می‌شود، گفت: بعد از انتخاب شدن بهروز منتقمی به عنوان سرپرست این فدراسیون، ثبت نام جدید در این فدراسیون صورت خواهد گرفت و ما سعی می‌کنیم مجمع فدراسیون را نیز هر چه سریع‌تر برگزار کنیم .
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه گفته می‌شود عمان به عنوان میزبان دیدارهای برخی تیم‌های کشورمان با نمایندگان عربستان انتخاب شده تصریح کرد: از مراکز مختلف اظهار نظرهای مختلفی در این باره می‌شود که در روند اجرای کار مشکلی ایجاد می‌کند، تلاش ما این است که به باشگاه‌ها آسیب نرسد. ضمن اینکه شرایط کشور قطر که توانسته میزبانی را داشته باشد با ایران متفاوت است .
داورزنی درباره دیدار چندماه قبل وزیر ورزش با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، خاطر نشان کرد: به هر حال 14 نفر از 17 عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا به رفت و برگشتی بودن بازی‌ها رای دادند. الان منتظر گزارش ناظر ایرلندی درباره امنیت ایران هستیم. قرار است اینفانتینو رئیس فیفا نیز به ایران بیاید که امیدواریم واقعیت‌های کشورمان را ببیند و کمتر تحت تاثیر لابی‌ها قرار بگیرد .
داورزنی درباره بودجه فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود برای حضور در جام جهانی بودجه مازادی به این فدراسیون تزریق شده است، تصریح کرد: از منابع مالی که برای فدراسیون فوتبال از ابتدای سال پیش‌بینی شده بود، 117 درصد منابع مالی در اختیار فدراسیون گذاشته شده و سعی کردیم بودجه مازادی نیز به فدراسیون تزریق کنیم تا بدون هیچ گونه دغدغه و مشکلی اردوها و بازی‌های تدارکاتی خود را برگزار کنند. البته به فدراسیون‌ها نیز بستگی به شرایط آنها 70 درصد بودجه و یا 50 درصد بودجه تزریق کردیم اما فوتبال چون شرایط متفاوتی دارد و باید حضور موفقی در جام جهانی داشته باشد، وزارت ورزش و جوانان سعی کرده بودجه این فدر اسیون را زودتر پرداخت کند. علاوه بر این بودجه مازادی نیز در نظر گرفته تا بتواند بدون هیچ گونه مشکلی عازم روسیه شود. وزارت ورزش کنار فوتبال است و ما اجازه نمی‌دهیم به خاطر مشکل بودجه به فدراسیون فوتبال آسیبی وارد شود .
معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص اتفاقات اخیر کشتی و احتمال تعلیق شدن آن تصریح کرد: بعد از اتفاقاتی که در کشتی رخ داد، کمیته‌ای برای این منظور تشکیل شد و مقرر شد کمیته پس از بررسی نظر خود را به اتحادیه جهانی کشتی راجع به وضعیت کشتی ‌گیر و مربی اعلام کند. ما سعی می‌کنیم در کنار خادم و سایر همکاران فدراسیون کشتی باشیم و حمایت لازم را از آنها به عمل آوریم. البته هنوز گزارش کمیته اعلام نشده و ما به خادم اعلام کردیم که هر اقدامی که انجام دهد، وزارت ورزش پشت فدراسیون کشتی است و از آنها حمایت لازم را به عمل خواهیم آورد. من دعا می‌کنم اتفاق خاصی برای ورزش کشور و کشتی پیش نیاید. رایزنی‌های خوبی را خادم انجام داده که امیدوارم این مسئله ختم به خیر شود .

http://www.javanannews.ir/fa/News/19926/محمدرضا--داورزنی---هر-حمایتی-که-لازم-باشد-از-تیم-ملی--فوتبال--انجام-می-دهیم
بستن   چاپ