آریا جوان
وقتش رسيده عروس شويد!
يکشنبه 7 تير 1394 - 3:43:48 PM
بيتوته
به نظرتان وقتش رسيده که زندگي‌تان را سر و ساماني داده و براي خودتان خانواده تشکيل دهيد؟ به نظرتان پيش از قدم گذاشتن در راه انتخاب همسر و باقي قضايا، به چه چيزهايي بايد فکر کنيد و چه مسائلي را در نظر بگيريد؟ اين متن به شما کمک مي‌کند تا با نگاه دقيق‌تري به خود و روابط‌تان، آينده روشن‌تري را براي خودتان رقم بزنيد. به توصيه دکتر فيل شما بايد قبل از ازدواج به اين سوال‌ها جواب بدهيد.

چرا مي‌خواهيد ازدواج کنيد؟
صادق باشيد و دليلتان براي نامزد شدن را کاملا ارزيابي کنيد. ليستي از موافقان و مخالفان ازدواج شما و نيز نامزدتان تهيه کنيد. اگر هنوز درون خودتان به‌دنبال دلايلي براي ازدواج كردن مي‌گرديد و مي‌خواهيد خود را به نوعي راضي كنيد كه براي ازدواج آماده‌ايد، بهتر است كمي صبر كنيد چون احتمالا هنوز آمادگي لازم را نداريد. اگر لازم است نامزدتان را به ازدواج راضي کنيد، باز هم به نظر نمي‌رسد کار درستي باشد. اگر مي‌خواهيد براي فرار يا پيشگيري از چيزي ازدواج کنيد، اصلا اين کار را انجام ندهيد.

فقط مي‌خواهيد ازدواج کنيد؟ اين اصلا دليل خوبي نيست! اگر موقع خريد لباس عروسي دچار اضطراب و سردرگمي مي‌شويد يا وقتي سور و سات عروسي‌تان را مي‌بينيد، حالتان خراب مي‌شود، بهتر است به صداي درون‌تان اطمينان کنيد!

از گذشته همسر آينده‌تان خبر داريد؟
بهترين روش پيش‌بيني آينده، توجه به رفتارهاي گذشته هر فرد است. در مورد گذشته همسرتان، انتخاب‌ها و تصميم‌هايش بيشتر دقت کنيد. ببينيد رفتارهايي که در روابطش با ديگران و همين‌طور با خود شما در دوره آشنايي و نامزدي داشته، چطور بوده؟ به نظرتان نامزدتان چطور فردي براي ازدواج است؟ به والدين همسرتان خوب دقت کنيد چراکه بچه‌ها همان شيوه والدين‌شان را براي زندگي پي مي‌گيرند.

يک مراسم محضري مي‌خواهيد يا يک جشن مفصل؟
کيک چند طبقه، سالن گل‌آرايي شده و ميزهاي پذيرايي بزرگ و پر از خوراکي‌هاي خوشمزه و رنگارنگ؛ همه اينها هيجان‌انگيز است و خيلي از جوانان روياي چنين مراسمي را در سر دارند اما بهتر است كمي فكر كنيد. آيا حواس‌تان هست كه مراسم عروسي فقط يك شب است ولي ازدواج و زندگي زناشويي براي تمام عمرتان؟ بايد قبل از اينكه به مراسم و جشن فكر كنيد درباره تمام دلايل خود براي ازدواج فكر كنيد مطمئن باشيد وقت فكر كردن به لباس و كيك و تالار عروسي نيز مي‌رسد.

در يك كلام، مواظب باشيد پيش از ازدواج، مراسم و جشن عروسي بيش از خود مساله ازدواج ذهن شما را به‌خود مشغول نكند. احتمالا بيشتر شما اين جمله را شنيده‌ايد كه «عشق كافي نيست»، باور كنيد كه زندگي‌هاي مختلف، درست بودن اين جمله را ثابت كرده‌است. يك ازدواج نمي‌تواند فقط با عشق و دوست داشتن موفق باشد. اگر قصد داريد با فردي ازدواج كنيد بايد نگرش‌ها و ديدگاه شما به زندگي بسيار نزديك به يكديگر باشد. اگر هنوز در مورد هر يک از اين مسائل خوب فکر نکرده‌ايد، بهتر است فکر تشکيل يک زندگي زناشويي موفق را از سر به در کنيد!

با ازدواج، چه چيزهايي را از دست خواهيد داد؟
به هزينه‌هايي که رابطه زناشويي برايتان در پي دارد، خوب فکر کنيد. اگر براي ازدواج با فرد مورد علاقه‌تان مجبوريد دوستان، همکاران يا مثلا خانواده‌تان را به کل کنار بگذاريد، قطعا هزينه سنگيني براي شما محسوب مي‌شود. اگر بايد همه پل‌هاي پشت سرتان را خراب کنيد، آيا واقعا عاطفه يک نفر مي‌تواند جاي خالي ديگران را در قلب‌تان پر کند و شما هم مي‌توانيد تمام احساس‌تان را فقط به همان يک نفر اختصاص دهيد؟! بهتر است تنها بمانيد اما سالم باشيد تا اينکه در کنار فرد ديگري، بيمار شويد!

كدام آينده را ديده‌ايد؟
خودتان را بشناسيد. اگر ندانيد از همسر آينده‌تان چه انتظارهايي داريد، چطور مي‌توانيد متوجه شويد که او انتخاب درستي براي شماست؟! اين اصلا خودخواهي محسوب نمي‌شود اگر بخواهيد در خلال يک رابطه، اهداف خودتان را در نظر گرفته و دنبال کنيد. پس نيازها و توقع‌هاي خودتان را امروز بيان کنيد، نه زماني که عروسي کرده‌ايد! چه چيزهايي برايتان آنقدر مهم است که مي‌تواند باعث بهم خوردن رابطه‌تان شود؟ خط قرمزهاي همسرتان را مي‌شناسيد؟

آيا درباره موضوعات اساسي زندگي مثل هم هستيد؟
موضوعاتي مثل كار و شغل، پول، روش بزرگ كردن بچه‌ها، ارزش‌ها و هنجارهاي زندگي و... جزو مهم‌ترين مسائلي هستند كه شما بايد قبل از اين‌كه وارد دوران نامزدي بشويد درباره تمام آنها فكر كنيد و با هم به توافق برسيد. ما نمي‌گوييم شما بايد درمسائل و موضوعاتي مثل سياست يا عادت‌هاي زندگي يا... شبيه هم باشيد. اما بايد درباره علاقه‌هاي اصلي خود در زندگي خصوصي صحبت كنيد شما بايد درباره تمام كارهايي كه دوست داريد به تنهايي يا به همراه همسرتان انجام دهيد با هم صحبت كنيد، حتي بايد درباره آرزوهاي خود براي آينده فرزندان‌تان نيز با هم صحبت كنيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/2072/وقتش-رسيده-عروس-شويد!
بستن   چاپ