آریا جوان
وصول حدود 30 میلیارد تومان از مطالبات معوق صندوق رفاه
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 17:52:46
جوانان نیوز -

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: حدود 30 میلیارد تومان از مطالبات معوق صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در فراخوان بهمن ماه 96 وصول شد .
پرتال دانشگاهی به نقل از ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اتمام مهلت طرح بخشودگی جرایم بدهکاران به صندوق رفاه دانشجویان به مناسبت دهه فجر و اینکه چه مقدار از مطالبات معوق صندوق رفاه دانشجویان در این دوره پرداخت شد، گفت: استقبال دانش آموختگان از این طرح بسیار خوب بود به طوریکه حدود 30 میلیارد تومان از مطالبات معوق صندوق رفاه دانشجویان در فراخون بهمن ماه وصول شد.
وی ادامه داد: از سال 94 حدود 440 میلیارد تومان مطالبات معوق داشتیم که با اجرای طرح بخشودگی جرایم بدهکاران که به مناسبت های مختلف اجرا شد، این مبلغ به 80 میلیارد تومان کاهش یافت، دراین دوره نیز حدود 30 میلیارد تومان وصول شد و حدود 50 میلیاردتومان آن باقی مانده است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: عمده مطالبات وصول نشده صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است که برای وصول آن نیز برنامه ویژه ای خواهیم داشت.
وی ادامه داد: دراین دوره برای جمع آوری مطالبات معوق، ابتکاری صورت گرفت، مبنی براینکه به 800 نفر از همکاران در آموزش عالی ، پرونده دانش آموختگان بدهکار ارائه شد، این افراد با فارغ التحصیلان بدهکار تماس گرفته و با تعامل و توجیه باعث شدند که درصد قابل توجهی از بدهکاران صندوق بدهی خود را پرداخت کنند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در سطح دانشگاه آزاد نیز این کار صورت گرفته است بدین صورت که، اسامی فارغ التحصیلان بدهکار را به صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد ارائه داده ایم تا از طریق کارشناس ان دانشگاه در سطح کشور مطالبات معوق صندوق رفاه وصول شود.
وی افزود: با توجه به مجوزی که از هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان دریافت کرده ایم، هر میزان از مطالبات که توسط دانشگاه آزاد وصول شود 2 درصد به عنوان پاداش افراد موثر به آنها پرداخت می شود، هر میزان از مطالبات را که وصول کنند، همان مقدار به عنوان وام در اختیار دانشگاه آزاد قرار داده می شود.
به گزارش مهر، طرح بخشودگی جرایم بدهکاران صندوق رفاه به مناسبت ایام دهه فجر آغاز شده بود که پنجم اسفند 96 به پایان رسید.
منبع

http://www.javanannews.ir/fa/News/21467/وصول-حدود-30-میلیارد-تومان-از-مطالبات-معوق-صندوق-رفاه
بستن   چاپ