آریا جوان
افتتاحیه سمینار علمی تخصصی مسئولین فرهنگی فدراسیون های ورزشی
سطوتی: بدون سیاست و برنامه نمی توان به آرمان و اهداف فرهنگی دست یافت
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 10:21:03
جوانان نیوز - مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که بدون سیاست و برنامه مدون و دقیق نمی توان به آرمان و اهداف فرهنگی دست یافت، گفت: اگر درجامعه به دنبال توسعه ای پایدار هستیم باید این توسعه توام با توسعه فرهنگی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از روابط عمومی استان هرمزگان، افتتاحیه سمینار علمی تخصصی مسئولین فرهنگی فدراسیون ها ، مجموعه ها و باشگاهای فرهنگی ورزش کشور برگزار شد.
در آیین افتتاحیه این سمینار جعفر سطوتی مدیرکل دفترامور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نقش فرهنگ دروقوع انقلاب اسلامی این مبحث را بستر و خاستگاه انقلاب معرفی کرد و درعین حال فرهنگ را مولفه مهم هویت بخش و شکل دهنده ملیت یک جامعه خواند .
وی درخصوص اهمیت موضوع فرهنگ گفت :بدون سیاست و برنامه مدون و دقیق نمی توان به آرمان و اهداف فرهنگی دست یافت واگر درجامعه به دنبال توسعه ای پایدار هستیم باید این توسعه توام با توسعه فرهنگی باشد تا بتوان آثار پیشرقت راباکمترین آسیب در جامعه مشاهده نمود .
سطوتی حفظ آداب ، سنن و سایر تنوعات فرهنگی یک جامعه را یک امتیاز و شاخص مهم در برنامه های توسعه ای فرهنگی خواندو درخصوص فعالیتهای وزارت ورزش و جوانان گفت :نگاه استراتژیک به مقوله فرهنگ و ورزش دروزارت ورزش و جوانان شکل گرفته که از آثار بسیار مهم و ویژه آن تشکیل کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش از سال 93 و تصویب و ابلاغ نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور که یک سند قانونی و جامع در استان برنامه ریزی و سیاستگزاری حوزه فرهنگ ورزش کشور دست را میتوان نام برد.
وی در پایان صحبت های خود برنامه های فرهنگی و نق شهای دو جانبه دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با مسئولین فدراسیون ها اشاره کرد و گفت: ما در دیدارهای دوره ای که بابخش عمده فدراسیون های ورزش داشتیم توانستیم باموضوعات و مسائل پیش روی این فعالیت ها ازنزدیک مواجه شویم وبتوانیم به یک فهم مشترک از مفاهیم و در مسیر رفع موانع پیش روی برنامه ریزی و انجام فعالیت های فرهنگی دست پیدا کنیم که این سمینار در راستای گسترش این فضا برنامه ریزی و درحال اجراست.

http://www.javanannews.ir/fa/News/21521/سطوتی--بدون-سیاست-و-برنامه-نمی-توان-به-آرمان-و-اهداف-فرهنگی-دست-یافت
بستن   چاپ