آریا جوان
احمدی: خنثی شدن تبلیغات منفی درباره میزبانی های بین المللی با برگزاری مطلوب شهرآورد
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 10:40:29
جوانان نیوز - معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: برگزاری مطلوب و مناسب شهرآورد پایتخت در روز پنجشنبه می تواند خنثی کننده تبلیغات منفی باشد که برخی از کشورهای عربی درباره میزبانی ایران در یکی دو سال اخیر داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، عبدالحمید احمدی درباره حضور جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به عنوان مهمان ویژه هشتاد و ششمین شهرآورد پایتخت بین تیم های پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: بازی روز پنجشنبه از شرایط ویژه ای برخوردار بوده و حساسیت آن برای فوتبال ایران و تیم های آبی و قرمزپایتخت نسبت به دیدارهای قبلی بسیار بیشتر است .
وی شرایط فنی حاکم بر این دو تیم را نسبت به گذشته بهتر توصیف کرد و افزود: هم پرسپولیس و هم استقلال در هفته های اخیر نتایج خوبی در لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده اند و از وضعیت امتیازی و فنی خوبی برخوردار هستند؛ این موضوع باعث می شود تا شاهد رقابتی جدی تر بین این دو تیم باشیم .
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور اینفانتینو در شهرآورد روز پنجشنبه افزود: حضور رئیس فیفا و همراهان وی باعث شده تا این مسابقه متمایز از سایر شهرآوردها شود و حضور و تماشای این دیدار در ورزشگاه آزادی از سوی رییس فیفا می تواند دستاوردهای مهمی را برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد .
احمدی درباره دلایل این تمایز به ایرنا گفت: رئیس فیفا در ورزشگاه آزادی می تواند استقبال پرشور هواداران فوتبال در ایران را از نزدیک ببیند و واقعیت های مردمی و حمایت های هواداران را لمس کند .
وی مسئولیت هر دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار پایتخت را برای بازی شهرآورد بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: هر دو باشگاه باید در ابعاد فنی و فرهنگی بتوانند ظرفیت ها و قابلیت های خود را به نمایش بگذارند و با دقت همه جوانب و عواقب این دیدار را مد نظر قرار دهند .
معاون فرهنگی وزیر ورزش با تاکید بر ضرورت رعایت رفتار حرفه ای از سوی بازیکنان و کادرفنی هر دو تیم گفت: رفتار حرفه ای شامل بازی حرفه ای فوتبال و رعایت چارچوب های اخلاقی است و انتظار می رود بازیکنان و کادرفنی دو تیم هر دو وجه فنی و اخلاقی را در دیدار شهرآورد به خوبی به نمایش بگذارند .
احمدی با بیان اینکه رفتار حرفه ای و اخلاقی بازیکنان و کادرفنی آبی و قرمز بر رفتار تماشاگران در سکوها تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: تماشاگران به تبعیت از کادرفنی و بازیکنان حتما رفتارهای مناسبی را از خود نشان خواهند داد .
وی با اشاره به نقش لیدرها در هدایت تماشاگران در ورزشگاه گفت: خیلی مهم است کسانی که تماشاگران را رهبری می کنند، شیوه های مطلوب و مناسبی را برای تشویق تیم های مورد علاقه شان در این دیدار به کار گیرند .
معاون وزیر ورزش شیوه مطلوب تشویق تماشاگران را حمایت از تیم خودی همراه با احترام به رقیب دانست و افزود: حمایت هواداران باید با رعایت حفظ حریم ورزش، احترام به داور، احترام به قوانین و مقررات و همچنین رعایت بازی جوانمردانه باشد .
احمدی ادامه داد: انتظار ویژه ای از تماشاگران شهرآورد داریم آن است که اعتبار فرهنگ و تمدن کهن و تاریخی ایران را در عمل اثبات کنند؛ و انتظار این است که رفتار تماشاگران گویای فرهنگ ایرانی و درک و ظرفیت بالای آنان باشد .
وی تاکید کرد به هیچ عنوان نباید اتفاق ناشایستی در این دیدار رخ دهد زیرا می تواند اعتبار فوتبال ایران را در نظر مهمانان ویژه این مسابقه تحت الشعاع قرار دهد؛ همچنانکه رفتار مطلوب و شایسته تماشاگران در ورزشگاه آزادی می تواند به عنوان الگویی برای فوتبال جهان به رئیس فیفا معرفی شود .
معاون فرهنگی وزیر ورزش تصریح کرد: حضور رئیس فیفا در ورزشگاه در دیدار شهرآورد باعث می شود تا این دیدار بیش از گذشته مورد توجه جامعه رسانه ای جهان قرار گرفته و انعکاس بیشتری پیدا کند؛ و به همین دلیل هر آنچه که از این مسابقه منعکس می شود باید مطلوب باشد و هیچ نقطه منفی و سیاهی را نباید از سوی تماشاگران و کادر فنی دو تیم شاهد باشیم و از این طریق رشد و بلوغ فوتبال خود را به نمایش بگذاریم .
احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که انشالله روز پنجشنبه شاهد اتفاقات خوبی در ورزشگاه آزادی خواهیم بود و امیدوارم تماشاگران، بازیکنان و کادرفنی دو تیم فارغ از نتیجه بازی، به یکدیگر احترام گذاشته و نشان دهند که ظرفیت برد یا باخت را دارا هستند .

http://www.javanannews.ir/fa/News/21526/احمدی--خنثی-شدن-تبلیغات-منفی-درباره-میزبانی-های-بین-المللی-با-برگزاری-مطلوب-شهرآورد
بستن   چاپ