آریا جوان
عملکرد چندگانه جامعه عامل بحران هويت دختران
يکشنبه 18 مرداد 1394 - 2:36:04 PM
ايسنا

فاطمه پهلواني افزود: در راس نتايج پژوهش‌هاي ما بحران هويت دختران قراردارد و ما از سال گذشته بارها به ضرورت توجه به ريشه‌هاي فرهنگي و اجتماعي و حتي سياسي اين پديده نامطلوب تاکيد کرده‌ايم.

 وي در ادامه اظهارکرد: با توجه به شرايط اقتصادي حاکم بر جامعه ازسويي انتظارات معيشتي ازدختران بيشتر شده و پديده خودسرپرستي رو به افزايش است و از سوي ديگر اين قشر به‌ علت محدوديت‌هاي بازار کار و از آن مهمتر محدوديت‌هاي ناشي از نگاه خاص قوانين و قانونگذاران به نقش زنان درجامعه ازحقوق پايه ماننداشتغال محروم مي‌شوند؛ اين درحالي‌ست که تلاش رو به رشد دختران براي دستيابي به رده‌هاي علمي بالاتر و تمايل ايشان به حضور در عرصه‌هاي مديريتي غير قابل کتمان است و به طور طبيعي از پيشتازي ساليان اخير اين قشر در حوزه تحصيلات تکميلي و برخورداري از دانش، مهارت و آگاهي‌هاي بيشتر، نشأت گرفته است.

 دبيرکارگروه دختران معاونت امورزنان وامورخانواده نهاد رياست جمهوري با اشاره به تفاهمنامه‌هاي معاونت امور زنان در زمينه دختران گفت: اواخر سال گذشته معاونت امورزنان تفاهمنامه اي را با وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعي امضاکرد که در موضوعات آن به ايجاد ساز وکارهاي حمايتي براي اشتغال و کارآفريني زنان با تاکيد بر مناطق محروم و زنان آسيب پذير و داراي معلوليت، تصريح شده است. آنچه در اين تفاهمنامه مغفول مانده و لازم است با ارتباط موثرتر معاونت امور زنان و خانواده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي پيگيري شود، بازطراحي چرخه حمايتي در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي زنان و بويژه دختران است.

 پهلواني در پايان اظهارکرد: کارگروه دختران معاونت امورزنان وخانواده در مدت فعاليت خود با استفاده از نظرات دختران متخصص و فعال در حوزه‌هاي مختلف جامعه سعي کرده است ارتباط مستقيم ميان اين قشر را با معاونت امور زنان و خانواده برقرار کند تا بدين وسيله معاونت بر اساس نيازها و راهکارهاي پيشنهادي جامعه مخاطب نسبت به سياستگذاري و برنامه‌ريزي براي ايشان اقدام کند. بنابراين چنانچه اين ارتباط به طور مستمر ميان معاونت زنان و مديران حوزه آسيب‌هاي اجتماعي در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمانهاي تابعه آن ازجمله سازمان بهزيستي شکل بگيرد، اين کارگروه مي‌تواند نظرات کارشناسي و مشورتي خود را در برنامه‌ريزي‌ها در اختيار مسئولان مربوطه قرار دهد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/2154/عملکرد-چندگانه-جامعه-عامل-بحران-هويت-دختران
بستن   چاپ